Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Mikrodalga Tekniği EEM 463 7 3 + 0 3 4
Ön Koşul Dersleri EEM 204
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi AHMET YAHYA TEŞNELİ
Dersi Verenler Dr.Öğr.Üyesi AHMET YAHYA TEŞNELİ,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Mikrodalga teorisi ve uygulamalarıyla ilgili temel bilgi düzeyine erişilmesi
Dersin İçeriği İletim Hatları, Dalga Kılavuzları, Dalga kılavuzlarında eşdeğer devre analizi ve saçılma matrisleri, Empedans dönüşümü ve uyumlandırma teknikleri, Mikrodalga Rezonatörler, Güç Bölücüler, yönlü kuplörler, Mikrodalga Filtreler, Aktif Mikrodalga Devreleri.
Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 İletim hatları ve dalga kılavuzları ile ilgili temel konuların kavranması Problem Çözme, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), Ödev / Evde-Çöz Sınavlar,
2 Pasif mikrodalga devre elemanları ve empedans uyumlandırma devrelerinin tasarım ve analizlerinin yapılabilmesi Anlatım, Tartışma, Grupla Çalışma, Eğitsel Oyun,
3 Temel filtre tasarımlarını yapabilmek Anlatım, Tartışma, Eğitsel Oyun, Gezi / Gözlem,
4 Mikrodalga devre ve sistemleri içeren problemlerin çözülmesi Anlatım, Tartışma, Gezi / Gözlem,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Giriş, temel konularının tekrarı
2 İletim Hatları
3 İletim Hatları
4 Dalga Kılavuzları
5 Dalga Kılavuzları
6 Dalga kılavuzlarında eşdeğer devre analizi ve saçılma matrisleri
7 Dalga kılavuzlarında eşdeğer devre analizi ve saçılma matrisleri
8 Empedans dönüşümü ve uyumlandırma teknikleri
9 Empedans dönüşümü ve uyumlandırma teknikleri
10 Mikrodalga Rezonatörler
11 Güç Bölücüler, yönlü kuplörler
12 Mikrodalga Filtreler
13 Aktif Mikrodalga Devreleri
14 Aktif Mikrodalga Devreleri
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları 1. David M. Pozar, “Microwave Engineering”, Addision-Wesley Publishing Company
2. R.S. Elliott, An Introduction to Guided Waves and Microwave Circuits, Prentice-Hall
3. R. E. Collin, “Foundations for Microwave Engineering”, McGraw-Hill
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 a Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; X
1 b Bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi. X
2 a Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi;
2 b Bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
3 Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
4 Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
5 a Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama becerisi.
5 b Deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
6 a Disiplin içi takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi.
6 b Çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi.
6 c Bireysel çalışma becerisi.
7 a Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma, etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme becerisi,
7 b En az bir yabancı dil bilgisi.
7 c Etkin sunum yapabilme becerisi.
7 d Açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
8 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
9 a Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk hakkında bilgi,
9 b Mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
10 a Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi;
10 b Girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık
10 c Sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
11 a Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi;
11 b Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 1 a PÇ 1 b PÇ 2 PÇ 2 a PÇ 2 b PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 5 a PÇ 5 b PÇ 6 PÇ 6 a PÇ 6 b PÇ 6 c PÇ 7 PÇ 7 a PÇ 7 b PÇ 7 c PÇ 7 d PÇ 8 PÇ 9 PÇ 9 a PÇ 9 b PÇ 10 PÇ 10 a PÇ 10 b PÇ 10 c PÇ 11 PÇ 11 a PÇ 11 b
1 İletim hatları ve dalga kılavuzları ile ilgili temel konuların kavranması 5 4
2 Pasif mikrodalga devre elemanları ve empedans uyumlandırma devrelerinin tasarım ve analizlerinin yapılabilmesi 5 4
3 Temel filtre tasarımlarını yapabilmek 5 4
4 Mikrodalga devre ve sistemleri içeren problemlerin çözülmesi 5 4
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 50
1. Ödev 15
1. Proje / Tasarım 20
2. Ödev 15
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 10 10
Ödev 2 4 8
Proje / Tasarım 1 12 12
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü 136
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,44
Dersin AKTS Kredisi 4