Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Elektronik III EEM 421 7 3 + 0 3 4
Ön Koşul Dersleri

Elektronik-I ve Elektronik-II

Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. MEHMET RECEP BOZKURT
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Elektronik dünyasında kullanılmakta olan kuvvetlendiricilerin kazancının modül ve frekansla değişimi, elektronmekanik sistemlerde geniş bir uygulama alanı olan geri besleme, kuvvetlendiriciye darbe biçiminde giriş uygulandığında çıkış işaretindeki bozulma, osilatörlerin çalışma prensibi ve çeşitleri konuları hakkında bilgi vermek

Dersin İçeriği

Kuvvetlendiricilerin frekans cevabı, geribesleme, Geribeslemeli kuvvetlendiricilerde kararlılık, Kuvvetlendiricilerin darbe cevabı, Geniş bandlı kuvvetlendiriciler, Osilatörler, Aktif filtreler, Band söndüren filtreler, Gürültü ve distorsiyon

Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Kuvvetlendiricilerin alçak ve yüksek frekans cevapları ve kesim prekanslarını öğrenmek Anlatım,
2 Geri besleme çeşitlerini öğrenmek Anlatım, Soru-Cevap,
3 Geri beslemeli kuvvetlendiricilerde kararlılık kriterlerini öğrenmek Anlatım, Soru-Cevap, Gezi / Gözlem,
4 Osilatörler çeşitlerini öğrenmek Anlatım, Soru-Cevap, Gezi / Gözlem,
5 Filtre çeşitlerini öğrenmek Anlatım, Soru-Cevap,
6 Gürültü ve distorsiyon hakkında bilgi edinmek Anlatım,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Kuvvetlendiricilerin frekans cevabı
2 Kuvvetlendiricilerin frekans cevabı
3 Kuvvetlendiricilerin frekans cevabı
4 Seri gerilim ve akım geri beslemeleri
5 Paralel akım ve gerilim geri beslemeleri
6 Kuvvetlendiricilerin darbe cevabı
7 Kuvvetlendiricilerin darbe cevabı
8 Kuvvetlendiricilerin darbe cevabı
9 Kuvvetlendiricilerde kazanç-band genişliği
10 RC ve LC kompanzasyonu
11 RC ve LC sinüs osilatörleri
12 Dolup boşalma ve RC dolup boşalma osilatörleri
13 Filtreler
14 Gürültü ve distorsiyon
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

1. M. Sait TÜRKÖZ, ´Elektronik Devreler-II´, Sistem Yayıncılık

2. 1. M. Sait TÜRKÖZ, ´Elektronik´, Sistem Yayıncılık

3. Robert Boylestad, Electronic Devices and Circuit Theory

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 a Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi;
1 b Bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi. X
2 a Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; X
2 b Bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. X
3 Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
4 Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
5 a Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama becerisi.
5 b Deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
6 a Disiplin içi takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi.
6 b Çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi.
6 c Bireysel çalışma becerisi.
7 a Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma, etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme becerisi, X
7 b En az bir yabancı dil bilgisi.
7 c Etkin sunum yapabilme becerisi. X
7 d Açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
8 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. X
9 a Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk hakkında bilgi,
9 b Mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
10 a Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi;
10 b Girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık
10 c Sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
11 a Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi;
11 b Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 1 a PÇ 1 b PÇ 2 PÇ 2 a PÇ 2 b PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 5 a PÇ 5 b PÇ 6 PÇ 6 a PÇ 6 b PÇ 6 c PÇ 7 PÇ 7 a PÇ 7 b PÇ 7 c PÇ 7 d PÇ 8 PÇ 9 PÇ 9 a PÇ 9 b PÇ 10 PÇ 10 a PÇ 10 b PÇ 10 c PÇ 11 PÇ 11 a PÇ 11 b
1 Kuvvetlendiricilerin alçak ve yüksek frekans cevapları ve kesim prekanslarını öğrenmek
2 Geri besleme çeşitlerini öğrenmek
3 Geri beslemeli kuvvetlendiricilerde kararlılık kriterlerini öğrenmek
4 Osilatörler çeşitlerini öğrenmek
5 Filtre çeşitlerini öğrenmek
6 Gürültü ve distorsiyon hakkında bilgi edinmek
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 46
1. Kısa Sınav 15
2. Kısa Sınav 15
1. Ödev 12
2. Ödev 12
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 55
1. Final 45
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 6 6
Kısa Sınav 2 3 6
Ödev 3 3 9
Final 1 8 8
Toplam İş Yükü 125
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5
Dersin AKTS Kredisi 4