Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Elektronik III | EEM 421 | 7 | 3 + 0 | 3 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | Elektronik-I ve Elektronik-II |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. MEHMET RECEP BOZKURT |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Elektronik dünyasında kullanılmakta olan kuvvetlendiricilerin kazancının modül ve frekansla değişimi, elektronmekanik sistemlerde geniş bir uygulama alanı olan geri besleme, kuvvetlendiriciye darbe biçiminde giriş uygulandığında çıkış işaretindeki bozulma, osilatörlerin çalışma prensibi ve çeşitleri konuları hakkında bilgi vermek |
Dersin İçeriği | Kuvvetlendiricilerin frekans cevabı, geribesleme, Geribeslemeli kuvvetlendiricilerde kararlılık, Kuvvetlendiricilerin darbe cevabı, Geniş bandlı kuvvetlendiriciler, Osilatörler, Aktif filtreler, Band söndüren filtreler, Gürültü ve distorsiyon |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Kuvvetlendiricilerin alçak ve yüksek frekans cevapları ve kesim prekanslarını öğrenmek | Anlatım, | |
2 | Geri besleme çeşitlerini öğrenmek | Anlatım, Soru-Cevap, | |
3 | Geri beslemeli kuvvetlendiricilerde kararlılık kriterlerini öğrenmek | Anlatım, Soru-Cevap, Gezi / Gözlem, | |
4 | Osilatörler çeşitlerini öğrenmek | Anlatım, Soru-Cevap, Gezi / Gözlem, | |
5 | Filtre çeşitlerini öğrenmek | Anlatım, Soru-Cevap, | |
6 | Gürültü ve distorsiyon hakkında bilgi edinmek | Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Kuvvetlendiricilerin frekans cevabı | |
2 | Kuvvetlendiricilerin frekans cevabı | |
3 | Kuvvetlendiricilerin frekans cevabı | |
4 | Seri gerilim ve akım geri beslemeleri | |
5 | Paralel akım ve gerilim geri beslemeleri | |
6 | Kuvvetlendiricilerin darbe cevabı | |
7 | Kuvvetlendiricilerin darbe cevabı | |
8 | Kuvvetlendiricilerin darbe cevabı | |
9 | Kuvvetlendiricilerde kazanç-band genişliği | |
10 | RC ve LC kompanzasyonu | |
11 | RC ve LC sinüs osilatörleri | |
12 | Dolup boşalma ve RC dolup boşalma osilatörleri | |
13 | Filtreler | |
14 | Gürültü ve distorsiyon |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | 1. M. Sait TÜRKÖZ, ´Elektronik Devreler-II´, Sistem Yayıncılık 2. 1. M. Sait TÜRKÖZ, ´Elektronik´, Sistem Yayıncılık 3. Robert Boylestad, Electronic Devices and Circuit Theory |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 a | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; | ||||||
1 b | Bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi. | X | |||||
2 a | Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; | X | |||||
2 b | Bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | X | |||||
3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | ||||||
4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | ||||||
5 a | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama becerisi. | ||||||
5 b | Deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | ||||||
6 a | Disiplin içi takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi. | ||||||
6 b | Çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi. | ||||||
6 c | Bireysel çalışma becerisi. | ||||||
7 a | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma, etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme becerisi, | X | |||||
7 b | En az bir yabancı dil bilgisi. | ||||||
7 c | Etkin sunum yapabilme becerisi. | X | |||||
7 d | Açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | ||||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | X | |||||
9 a | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk hakkında bilgi, | ||||||
9 b | Mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | ||||||
10 a | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; | ||||||
10 b | Girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık | ||||||
10 c | Sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | ||||||
11 a | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; | ||||||
11 b | Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 1 a | PÇ 1 b | PÇ 2 | PÇ 2 a | PÇ 2 b | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 5 a | PÇ 5 b | PÇ 6 | PÇ 6 a | PÇ 6 b | PÇ 6 c | PÇ 7 | PÇ 7 a | PÇ 7 b | PÇ 7 c | PÇ 7 d | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 9 a | PÇ 9 b | PÇ 10 | PÇ 10 a | PÇ 10 b | PÇ 10 c | PÇ 11 | PÇ 11 a | PÇ 11 b |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Kuvvetlendiricilerin alçak ve yüksek frekans cevapları ve kesim prekanslarını öğrenmek | |||||||||||||||||||||||||||||||
2 | Geri besleme çeşitlerini öğrenmek | |||||||||||||||||||||||||||||||
3 | Geri beslemeli kuvvetlendiricilerde kararlılık kriterlerini öğrenmek | |||||||||||||||||||||||||||||||
4 | Osilatörler çeşitlerini öğrenmek | |||||||||||||||||||||||||||||||
5 | Filtre çeşitlerini öğrenmek | |||||||||||||||||||||||||||||||
6 | Gürültü ve distorsiyon hakkında bilgi edinmek |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 46 |
1. Kısa Sınav | 15 |
2. Kısa Sınav | 15 |
1. Ödev | 12 |
2. Ödev | 12 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 55 |
1. Final | 45 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 6 | 6 |
Kısa Sınav | 2 | 3 | 6 |
Ödev | 3 | 3 | 9 |
Final | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü | 125 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |