Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Bilgisayar Programlama | MKM 106 | 2 | 1 + 1 | 2 | 2 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi MUAZ KEMERLİ |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | |
Dersin İçeriği |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Mantıksal operatörleri kullanarak gerçek bir problemi çözebilme yeteneğine sahip olur | ||
2 | Aritmetik operatörleri kullanarak matematiksel işlemleri program ile yapabilir. | ||
3 | Vektör ve matrisleri kullanarak cebirsel matris işlemleri yapabilir | ||
4 | Bir problemin çözümüne illişkin grafik görselleştirmesi yapabilir | ||
5 | Kullanıcı tanımlı verileri kullanarak, kullanıcıyı bilgilendiren, dosyaya yazdırıp dosyadan veri alabilen kodlar yazabilir. | ||
6 | Gerek fiziksel veya mühendislik problemlerini koda dönüştürebilir. |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | MATLAB'e giriş | |
2 | Temel kavramlar | |
3 | Vektörler, Matrisler | |
4 | Vektörler, Matrisler | |
5 | Aritmetik Operatörler | |
6 | Aritmetik Operatörler | |
7 | Grafik Çizdirme | |
8 | Grafik Çizdirme | |
9 | Mantıksal Operatörler | |
10 | Mantıksal Operatörler | |
11 | Mantıksal Operatörler | |
12 | Mantıksal Operatörler | |
13 | Veri yazdırma | |
14 | Eğri uydurma ve interpolasyon |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Mühendislik Öğrencileri İçin MATLAB Kılavuzu, PALME yayınevi, Dr. Öğr. Üyesi Adil YÜCEL |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | -Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi. | X | |||||
2 | -Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | X | |||||
3 | -Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | X | |||||
4 | -Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | X | |||||
5 | -Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | ||||||
6 | -Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | X | |||||
7 | -Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | ||||||
8 | -Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | ||||||
9 | -Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | ||||||
10 | -Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | ||||||
11 | -Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Mantıksal operatörleri kullanarak gerçek bir problemi çözebilme yeteneğine sahip olur | 5 | 5 | 5 | ||||||||
2 | Aritmetik operatörleri kullanarak matematiksel işlemleri program ile yapabilir. | |||||||||||
3 | Vektör ve matrisleri kullanarak cebirsel matris işlemleri yapabilir | |||||||||||
4 | Bir problemin çözümüne illişkin grafik görselleştirmesi yapabilir | |||||||||||
5 | Kullanıcı tanımlı verileri kullanarak, kullanıcıyı bilgilendiren, dosyaya yazdırıp dosyadan veri alabilen kodlar yazabilir. | |||||||||||
6 | Gerek fiziksel veya mühendislik problemlerini koda dönüştürebilir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
Toplam | 0 |
Toplam | 0 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 7 | 7 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 12 | 12 |
Toplam İş Yükü | 125 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 2 |