Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı Mühendislik Deneyimi Eğitimi | MKM 479 | 7 | 5 + 10 | 10 | 18 |
Ön Koşul Dersleri | 8. YARIYILA KADAR OLAN TÜM DERSLER
|
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. SEDAT İRİÇ |
Dersi Verenler | Doç.Dr. SEÇİL EKŞİ, Prof.Dr. MURAT ÖZSOY, Doç.Dr. SEDAT İRİÇ, Doç.Dr. GÖKHAN COŞKUN, Dr.Öğr.Üyesi MUAZ KEMERLİ, Doç.Dr. NEHİR TOKGÖZ, Dr.Öğr.Üyesi MUHAMMET MUAZ YALÇIN, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı: yedi yarıyılın sonunda tüm zorunlu derslerini tamamlayan, Makine Mühendisliği öğrencilerine, öğrendiklerini imalat, enerji veya otomotiv sektöründeki bir işletmede uygulama imkanı vererek deneyim kazanmalarını sağlamaktır. |
Dersin İçeriği |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Bir işletmenin organizasyonel yapı ve ilişkiler ve ürün, imalat süreci hakkında bilgilenir | Rol Oynama, Eğitsel Oyun, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, | |
2 | Bir işletmenin tasarım ve analiz sürecini öğrenir. | Gezi / Gözlem, Deney ve Laboratuvar, Eğitsel Oyun, Rol Oynama, | |
3 | Bir işletmenin makine/teçhizat faaliyetleri hakkında bilgilenir ve deneyim kazanır. | Gezi / Gözlem, Deney ve Laboratuvar, Eğitsel Oyun, Rol Oynama, | |
4 | Bir işletmede üretim planlama ve uygulama tecrübesi kazanır. | Gezi / Gözlem, Deney ve Laboratuvar, Eğitsel Oyun, Rol Oynama, | |
5 | Bir işletmede üretim gerçekleşirken inceleme imkanı bulur. | Gezi / Gözlem, Deney ve Laboratuvar, Eğitsel Oyun, Rol Oynama, | |
6 | Bir işletmenin kalite kontrol sistemini inceleme imkanı bulur. | Gezi / Gözlem, Deney ve Laboratuvar, Eğitsel Oyun, Rol Oynama, | |
7 | Bir işletmede ürün iyileştirme yaklaşımları konusunda deneyim kazanır. | Gezi / Gözlem, Deney ve Laboratuvar, Eğitsel Oyun, Rol Oynama, | |
8 | Bir işletmenin ambalaj, depolama, boyama süreçleri hakkında bilgilenir. | Gezi / Gözlem, Deney ve Laboratuvar, Eğitsel Oyun, Rol Oynama, | |
9 | Bir işletmedeki laboratuvar, test, muayene ve analizler konusunda deneyim kazanır. | Gezi / Gözlem, Deney ve Laboratuvar, Eğitsel Oyun, Rol Oynama, | |
10 | Bir işletmenin Bakım-Onarım sistemini işletme içinde inceleme imkanı bulur. | Gezi / Gözlem, Deney ve Laboratuvar, Eğitsel Oyun, Rol Oynama, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | İşletmenin organizasyonel yapı, ilişkiler ve ürün, imalat sürecini inceleme ve analizi | |
2 | Ürün için tasarım süreçlerinin başlatılması ve incelenmesi | |
3 | İşletmedeki tasarım ve analiz programlarının incelenmesi | |
4 | Ürün teknik resimlerinin hazırlanma sürecinin incelenmesi ve analizi | |
5 | İmalat için gerekli makine/teçhizat faaliyetlerinin incelenmesi ve analizi | |
6 | Üretim planlama ve iş emirlerini oluşturma sürecinin incelenmesi ve analizi | |
7 | Üretim sistemlerini inceleme ve analizi | |
8 | Ürün inceleme ve analizi | |
9 | Hatalı ürün, süreç problemleri ve geri besleme inceleme ve analizi | |
10 | Ara Sınav | |
11 | Problem belirleme ve iyileştirme süreçlerini inceleme ve anali | |
12 | Ambalajlama, depolama, boyama süreçleri inceleme ve analizi | |
13 | İşletmede test, muayene, laboratuvar inceleme ve analizi | |
14 | İşletmenin Bakım-Onarım ve diğer destek sistemlerini inceleme ve analizi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Makine Mühendisliği İle ilgili tüm uygulamalı Kitaplar |
Ders Kaynakları | Makine Mühendisliği İle ilgili tüm uygulamalı Kitaplar |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 a | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; | ||||||
1 b | Bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi. | ||||||
2 a | Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; | ||||||
2 b | Bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | ||||||
3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | ||||||
4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | ||||||
5 a | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama becerisi. | ||||||
5 b | Deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | ||||||
6 a | Disiplin içi takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi. | ||||||
6 b | Çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi. | ||||||
6 c | Bireysel çalışma becerisi. | ||||||
7 a | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma, etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme becerisi, | ||||||
7 b | En az bir yabancı dil bilgisi. | ||||||
7 c | Etkin sunum yapabilme becerisi. | ||||||
7 d | Açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | ||||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | ||||||
9 a | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk hakkında bilgi, | ||||||
9 b | Mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | ||||||
10 a | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; | ||||||
10 b | Girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık | ||||||
10 c | Sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | ||||||
11 a | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; | ||||||
11 b | Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 1 a | PÇ 1 b | PÇ 2 | PÇ 2 a | PÇ 2 b | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 5 a | PÇ 5 b | PÇ 6 | PÇ 6 a | PÇ 6 b | PÇ 6 c | PÇ 7 | PÇ 7 a | PÇ 7 b | PÇ 7 c | PÇ 7 d | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 9 a | PÇ 9 b | PÇ 10 | PÇ 10 a | PÇ 10 b | PÇ 10 c | PÇ 11 | PÇ 11 a | PÇ 11 b |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Bir işletmenin organizasyonel yapı ve ilişkiler ve ürün, imalat süreci hakkında bilgilenir | |||||||||||||||||||||||||||||||
2 | Bir işletmenin tasarım ve analiz sürecini öğrenir. | |||||||||||||||||||||||||||||||
3 | Bir işletmenin makine/teçhizat faaliyetleri hakkında bilgilenir ve deneyim kazanır. | |||||||||||||||||||||||||||||||
4 | Bir işletmede üretim planlama ve uygulama tecrübesi kazanır. | |||||||||||||||||||||||||||||||
5 | Bir işletmede üretim gerçekleşirken inceleme imkanı bulur. | |||||||||||||||||||||||||||||||
6 | Bir işletmenin kalite kontrol sistemini inceleme imkanı bulur. | |||||||||||||||||||||||||||||||
7 | Bir işletmede ürün iyileştirme yaklaşımları konusunda deneyim kazanır. | |||||||||||||||||||||||||||||||
8 | Bir işletmenin ambalaj, depolama, boyama süreçleri hakkında bilgilenir. | |||||||||||||||||||||||||||||||
9 | Bir işletmedeki laboratuvar, test, muayene ve analizler konusunda deneyim kazanır. | |||||||||||||||||||||||||||||||
10 | Bir işletmenin Bakım-Onarım sistemini işletme içinde inceleme imkanı bulur. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 100 |
Toplam | 100 |
1. Final | 60 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Performans Görevi (Uygulama) | 15 | 14 | 210 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 15 | 3 | 45 |
Proje / Tasarım | 15 | 8 | 120 |
Toplam İş Yükü | 375 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 15 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 18 |