Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Isıtma ve Havalandırma Tekniği | MKM 489 | 7 | 3 + 0 | 3 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. HASAN KÜÇÜK |
Dersi Verenler | Doç.Dr. HASAN KÜÇÜK, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Isıl konfor ve ısı yalıtımının önemi. Kalorifer tesisatı ve diğer ısıtma ve havalandırma sistemlerinin tanınması. Isıtma sistemleri ve havalandırma tekniği hakkında gerekli temel bilgilerin kavranması ve hesap yöntemlerinin öğretilmesi. |
Dersin İçeriği | Isıtmanın önemi ve ısıl konfor, ısıtma sistemleri, ısı yalıtımı, emniyet sistemleri ve otomasyon, ısı kaybı hesapları, ısıtıcı, radyatör, kazan, pompa, baca, yakıt deposu gibi ekipman ve elemanların hesabı ve seçimi, borulama sistemi hesapları, havalandırma sistemleri ve ısıl tasarım hesapları, havalandırmada kanal hesapları ve örnek proje çalışması. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Isıtma tesisatlarını öğrenir | Anlatım, Tartışma, | |
2 | Isı yalıtım hesaplarını yapar | Anlatım, Tartışma, Gezi / Gözlem, | |
3 | Isıtıcı elemanları tasarlar | Anlatım, Tartışma, | |
4 | Isı kaybı hesaplarını yapar | Anlatım, Tartışma, Gezi / Gözlem, | |
5 | Boru devrelerini tasarlar | Anlatım, Tartışma, Gezi / Gözlem, | |
6 | Otomatik kontrol ve emniyet sistemlerini tasarlayabilir | Anlatım, | |
7 | Hava kanalları tasarımı yapar | Anlatım, Tartışma, Gezi / Gözlem, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Isıtma ve havalandırmaya giriş; ısıl konforun önemi | |
2 | Isıtma tesisatlarının elemanları | |
3 | Isıtma tesisatları | |
4 | Isıtma tesisatları | |
5 | Emniyet ve güvenlik sistemleri | |
6 | Isı yalıtımı ve TS825 Isı Yalıtım Kuralları | |
7 | Yapı elemanlarında ısı geçişi | |
8 | Isı kaybı hesabı | |
9 | Isı kaybı hesabı | |
10 | Isıtıcı, kazan, pompa, yakıt deposu vb. elemanların hesabı ve seçimi | |
11 | Sıcak sulu tesisatlarda boru çapı tayini ve basınç kaybı hesabı | |
12 | Sıcak sulu tesisatlarda boru çapı tayini ve basınç kaybı hesabı | |
13 | Havalandırma sistemleri | |
14 | Havalandırma kanalları için tasarım hesapları |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Kalorifer ve Havalandırma Tesisatı Isı Yalıtımı ve Örnek Proje, Prof. Dr. Fethi Halıcı, İstanbul, 2019. |
Ders Kaynakları | 1. Kalorifer Tesisatı Proje Hazırlama Esasları, MMO yayını |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 a | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; | ||||||
1 b | Bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi. | X | |||||
2 a | Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; | X | |||||
2 b | Bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | ||||||
3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | X | |||||
4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | ||||||
5 a | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama becerisi. | ||||||
5 b | Deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | ||||||
6 a | Disiplin içi takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi. | ||||||
6 b | Çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi. | ||||||
6 c | Bireysel çalışma becerisi. | X | |||||
7 a | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma, etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme becerisi, | X | |||||
7 b | En az bir yabancı dil bilgisi. | ||||||
7 c | Etkin sunum yapabilme becerisi. | ||||||
7 d | Açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | ||||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | X | |||||
9 a | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk hakkında bilgi, | ||||||
9 b | Mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | X | |||||
10 a | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; | ||||||
10 b | Girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık | ||||||
10 c | Sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | X | |||||
11 a | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; | X | |||||
11 b | Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 1 a | PÇ 1 b | PÇ 2 | PÇ 2 a | PÇ 2 b | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 5 a | PÇ 5 b | PÇ 6 | PÇ 6 a | PÇ 6 b | PÇ 6 c | PÇ 7 | PÇ 7 a | PÇ 7 b | PÇ 7 c | PÇ 7 d | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 9 a | PÇ 9 b | PÇ 10 | PÇ 10 a | PÇ 10 b | PÇ 10 c | PÇ 11 | PÇ 11 a | PÇ 11 b |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Isıtma tesisatlarını öğrenir | |||||||||||||||||||||||||||||||
2 | Isı yalıtım hesaplarını yapar | |||||||||||||||||||||||||||||||
3 | Isıtıcı elemanları tasarlar | |||||||||||||||||||||||||||||||
4 | Isı kaybı hesaplarını yapar | |||||||||||||||||||||||||||||||
5 | Boru devrelerini tasarlar | |||||||||||||||||||||||||||||||
6 | Otomatik kontrol ve emniyet sistemlerini tasarlayabilir | |||||||||||||||||||||||||||||||
7 | Hava kanalları tasarımı yapar |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Proje / Tasarım | 30 |
1. Ödev | 10 |
2. Ödev | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 6 | 6 |
Kısa Sınav | 1 | 4 | 4 |
Ödev | 1 | 4 | 4 |
Proje / Tasarım | 1 | 20 | 20 |
Final | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü | 122 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,88 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |