Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Tribolojik Tasarım | MKM 456 | 8 | 3 + 0 | 3 | 4 |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Triboloji ve bileşenlerini tanımlar | Anlatım, | |
2 | Tribolojinin endüstriyel önemini analiz eder ve yeni eğilimleri bilir. | Anlatım, Tartışma, | |
3 | Yüzey özellikleri, pürüzlülük, tekstür kavramlarını tanımlar ve ölçüm yöntemlerini analiz eder | Anlatım, Tartışma, Gözlem, | |
4 | Sürtünmenin fiziksel ve matematikse modellerini kurar | Anlatım, Tartışma, Eğitsel Oyun, | |
5 | Aşınma mekanizmasını analiz ve önlemler planlar | Anlatım, | |
6 | Tribolojik test tasarımı yapar ve uygular | Anlatım, Tartışma, | |
7 | Yağlayıcıların özelliklerini bilir, yağlama planlaması yapar | Anlatım, Tartışma, | |
8 | Tribolojik tasarım kavramını bilir. Tasarımların tribolojik açıdan uygunluğunu kontrol eder. | Anlatım, Tartışma, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dersin tanımı | Haftalık sunum ve kaynaklar. |
2 | Sürtünme, Aşınma, Yağlama Genel olarak tanımlanması. Sürtünme mekanizmaları, Sürtünme katsayısı, Sürtünmenin bileşenleri, Sürtünmenin ölçülmesi. | Haftalık sunum ve kaynaklar. |
3 | Sürtünme, Aşınma, Yağlama Genel olarak tanımlanması. Sürtünme mekanizmaları, Sürtünme katsayısı, Sürtünmenin bileşenleri, Sürtünmenin ölçülmesi. | Haftalık sunum ve kaynaklar. |
4 | Aşınma mekanizmaları, Adhezyon, Abrazyon, Erozyon, Korozyon, Kavitasyon vb. aşınma mekanizmaları. Aşınmanın ölçülmesi. | Haftalık sunum ve kaynaklar. |
5 | Yağlayıcılar; Katı, Sıvı, Plastik, Gaz yağlayıcılar, Yağlayıcı seçimi, Yağlama mekanizmaları | Haftalık sunum ve kaynaklar. |
6 | Yataklar | Haftalık sunum ve kaynaklar. |
7 | Yüzey mühendisliği | Haftalık sunum ve kaynaklar. |
8 | Polimerlerde tribolojik davranışlar | Haftalık sunum ve kaynaklar. |
9 | Vize haftası | Haftalık sunum ve kaynaklar. |
10 | Yüzey mühendisliği, Yüzey işlemleri, Yüzeyin mikro yapısını değiştirerek uygulanan yüzey işlemleri,Yüzeyin kimyasal yapısını değiştirerek uygulanan yüzey işlemleri, Oturma ihtiyacının Yüzeyin mikro yapısını ve kimyasal yapısını değiştirerek, uygulanan yüz | Haftalık sunum ve kaynaklar. |
11 | Bakım Teknolojileri | Haftalık sunum ve kaynaklar. |
12 | Öğrenci Sunumları | Haftalık sunum ve kaynaklar. |
13 | Öğrenci Sunumları | Haftalık sunum ve kaynaklar. |
14 | Öğrenci Sunumları, dersin genel değerlendirilmesi. |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | [1]Soydan Y. ve Ulukan L. Temel triboloji, Tagem, 2014. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | -Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi. | ||||||
2 | -Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | ||||||
3 | -Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | ||||||
4 | -Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | ||||||
5 | -Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | ||||||
6 | -Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | ||||||
7 | -Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | ||||||
8 | -Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | ||||||
9 | -Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | ||||||
10 | -Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | ||||||
11 | -Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Triboloji ve bileşenlerini tanımlar | |||||||||||
2 | Tribolojinin endüstriyel önemini analiz eder ve yeni eğilimleri bilir. | |||||||||||
3 | Yüzey özellikleri, pürüzlülük, tekstür kavramlarını tanımlar ve ölçüm yöntemlerini analiz eder | |||||||||||
4 | Sürtünmenin fiziksel ve matematikse modellerini kurar | |||||||||||
5 | Aşınma mekanizmasını analiz ve önlemler planlar | |||||||||||
6 | Tribolojik test tasarımı yapar ve uygular | |||||||||||
7 | Yağlayıcıların özelliklerini bilir, yağlama planlaması yapar | |||||||||||
8 | Tribolojik tasarım kavramını bilir. Tasarımların tribolojik açıdan uygunluğunu kontrol eder. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Kısa Sınav | 10 |
1. Ödev | 30 |
2. Kısa Sınav | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Kısa Sınav | 2 | 1 | 2 |
Ödev | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 14 | 14 |
Toplam İş Yükü | 116 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,64 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |