Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Motorlu Taşıtlarda Alternatif Tahrik Sistemleri | MKM 453 | 7 | 3 + 0 | 3 | 4 |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | İçten yanmalı motorların genel yapısını açıklar, | Anlatım, Soru-Cevap, Eğitsel Oyun, | |
2 | Aşırı doldurma metodlarını ana hatları ile belirler, | Anlatım, Soru-Cevap, | |
3 | Elektirikli ve hibrit motorları açıklar, | Anlatım, Soru-Cevap, | |
4 | Araçlarda LPG kullanımını açıklar, | Anlatım, Soru-Cevap, Eğitsel Oyun, | |
5 | Alternatif enerji kaynağı doğalgazın kullanımını açıklar, | Anlatım, Soru-Cevap, | |
6 | Araçlarda biodizelin kullanımını açıklayabilir, | Anlatım, Soru-Cevap, | |
7 | Araçlarda hidrojen enerjisi ve yakıt pillerinin kullanılmasını ana hatları ile belirtir. | Anlatım, Soru-Cevap, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Motorlu Taşıtların Gelişim Süreci | |
2 | Aşırı Doldurma Metodları | |
3 | Elektrikli Otomobil Teknoloji ve Yapıları | |
4 | Hybrid Motorlar | |
5 | Motorlarda Kullanılan Alternatif Tahrik Kaynakları | |
6 | Araçlarda LPG kullanımı | |
7 | Araçlarda Kullanılan LPG Teknolojileri | |
8 | Motorlu Taşıtlarda Doğal Gaz Kullanım Teknolojileri | |
9 | Motorlarda Alkol Kullanımı | |
10 | Motorlarda Alkol Kullanımı | |
11 | Biodizelin Motorlarda Kullanılması ve Diğer Yakıtlarla Mukayesesi | |
12 | Hidrojen Enerjisi | |
13 | Hidrojenin Yakıt Olarak Motorlarda Kullanımı | |
14 | Fuel Cell Teknolojisi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | [1]Taymaz I., Motorlarda Yeni Taşıtlar Ders Notları, SAU, 2008 |
Ders Kaynakları | [1]Acaroğlu., M. Alternatif Enerji Kaynakları, Atlas Yayın Dağıtım, 2003 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | -Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi. | ||||||
2 | -Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | ||||||
3 | -Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | ||||||
4 | -Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | ||||||
5 | -Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | ||||||
6 | -Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | ||||||
7 | -Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | ||||||
8 | -Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | ||||||
9 | -Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | ||||||
10 | -Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | ||||||
11 | -Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | İçten yanmalı motorların genel yapısını açıklar, | |||||||||||
2 | Aşırı doldurma metodlarını ana hatları ile belirler, | |||||||||||
3 | Elektirikli ve hibrit motorları açıklar, | |||||||||||
4 | Araçlarda LPG kullanımını açıklar, | |||||||||||
5 | Alternatif enerji kaynağı doğalgazın kullanımını açıklar, | |||||||||||
6 | Araçlarda biodizelin kullanımını açıklayabilir, | |||||||||||
7 | Araçlarda hidrojen enerjisi ve yakıt pillerinin kullanılmasını ana hatları ile belirtir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Kısa Sınav | 20 |
1. Ödev | 10 |
2. Kısa Sınav | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 2 | 4 | 8 |
Ödev | 1 | 7 | 7 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 131 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,24 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |