Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Enerji Santralleri | MKM 435 | 7 | 3 + 0 | 3 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. CEMİL YİĞİT |
Dersi Verenler | Doç.Dr. CEMİL YİĞİT, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Enerji santralleri çeşitleri ve tesis elemanlarının tanıtımı, tasarımı ve elektrik enerjisi üretimi ile ilgili bilgi vermek |
Dersin İçeriği | Enerji kaynakları ve sınıflandırılması, Enerji santrallerinin çalışma prensipleri, Hidrolik enerji santralleri ve çeşitleri, Hidrolik enerji santrallerinin tesis elemanları, Hidrolik santrallerde enerji üretim hesabı, Rüzgar enerjisi santralleri ve çeşitleri, Rüzgar santrallerinde enerji üretim hesabı, Dalga enerjisi santralleri ve çeşitleri, Dalga enerjisi santrallerinde enerji üretimi, Kanat elemanı momentum teorisini kullanarak rüzgar türbini kanat tasarımı |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Genel olarak enerji kaynaklarını ve santrallerini bilir ve sınıflandırır, | Anlatım, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
2 | Hidrolik enerji santrallerinde enerji hesabı yapabilir, | Anlatım, Tartışma, Gezi / Gözlem, | Doğru Yanlış Testleri, |
3 | Rüzgar enerji santrallerinde enerji hesabı yapabilir, | Anlatım, Tartışma, Gezi / Gözlem, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
4 | Dalga enerji santrallerinde enerji hesabı yapabilir, | Anlatım, Tartışma, Gezi / Gözlem, | Doğru Yanlış Testleri, |
5 | |||
6 | BEM teori ile kanat tasarımı yapar | Anlatım, Tartışma, | Doğru Yanlış Testleri, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Enerji kaynakları ve sınıflandırılması | 1. hafta sunumu |
2 | Enerji santrallerinin çalışma prensipleri | 2. hafta sunumu |
3 | Rüzgar Enerji Santralleri ve Çeşitleri | 3. hafta sunumu |
4 | Rüzgar Enerji Santralleri Tesis Elemanları | 4. hafta sunumu |
5 | Rüzar Enerji Santrallerinde Enerji Üretimi Hesabı | 5. hafta sunumu |
6 | Dalga Enerji Santralleri ve Çeşitleri | 6. hafta sunumu |
7 | Dalga Enerji Santralleri Tesis Elemanları | 7. hafta sunumu |
8 | Dalga Enerji Santrallerinde Enerji Üretimi Hesabı | 8. hafta sunumu |
9 | Hidrolik Enerji Santralleri ve Çeşitleri | 9. hafta sunumu |
10 | Hidrolik Enerji Santralleri Tesis Elemanları | 10. hafta sunumu |
11 | Hidrolik Enerji Santrallerinde Enerji Üretimi Hesabı | 11. hafta sunumu |
12 | Kanat Elemanı Momentum Teorisi (BEM) | 12. hafta sunumu |
13 | BEM Teori ile kanat tasarımı | 13. hafta sunumu |
14 | BEM Teori ile kanat tasarımı | 14. hafta sunumu |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | [1] YİĞİT, C., (2010), Enerji Santralleri Ders Notları, Sakarya Üniversitesi. |
Ders Kaynakları | YUNUS A. ÇENGEL And Robert H. Turner, Fundamentals of Thermal-Fluid Sciences, McGraw Hill Companies Inc., 2001 CEMİL YİĞİT ve YAŞAR KAHRAMAN, Rüzgar Türbinlerinin Aerodinamiği, Pegem Akademi, 2020 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 a | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; | ||||||
1 b | Bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi. | ||||||
2 a | Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; | ||||||
2 b | Bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | ||||||
3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | X | |||||
4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | ||||||
5 a | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama becerisi. | ||||||
5 b | Deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | ||||||
6 a | Disiplin içi takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi. | X | |||||
6 b | Çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi. | ||||||
6 c | Bireysel çalışma becerisi. | ||||||
7 a | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma, etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme becerisi, | X | |||||
7 b | En az bir yabancı dil bilgisi. | ||||||
7 c | Etkin sunum yapabilme becerisi. | X | |||||
7 d | Açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | ||||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | ||||||
9 a | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk hakkında bilgi, | ||||||
9 b | Mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | ||||||
10 a | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; | ||||||
10 b | Girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık | ||||||
10 c | Sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | ||||||
11 a | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; | ||||||
11 b | Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 1 a | PÇ 1 b | PÇ 2 | PÇ 2 a | PÇ 2 b | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 5 a | PÇ 5 b | PÇ 6 | PÇ 6 a | PÇ 6 b | PÇ 6 c | PÇ 7 | PÇ 7 a | PÇ 7 b | PÇ 7 c | PÇ 7 d | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 9 a | PÇ 9 b | PÇ 10 | PÇ 10 a | PÇ 10 b | PÇ 10 c | PÇ 11 | PÇ 11 a | PÇ 11 b |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Genel olarak enerji kaynaklarını ve santrallerini bilir ve sınıflandırır, | |||||||||||||||||||||||||||||||
2 | Hidrolik enerji santrallerinde enerji hesabı yapabilir, | |||||||||||||||||||||||||||||||
3 | Rüzgar enerji santrallerinde enerji hesabı yapabilir, | 5 | 5 | |||||||||||||||||||||||||||||
4 | Dalga enerji santrallerinde enerji hesabı yapabilir, | |||||||||||||||||||||||||||||||
5 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
6 | BEM teori ile kanat tasarımı yapar | 5 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 55 |
1. Ödev | 25 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 8 | 8 |
Kısa Sınav | 2 | 5 | 10 |
Ödev | 1 | 9 | 9 |
Performans Görevi (Seminer) | 2 | 4 | 8 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 125 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |