Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Staj I | MKM 399 | 6 | 0 + 1 | 1 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi MEHMET İSKENDER ÖZSOY |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi MEHMET İSKENDER ÖZSOY, |
Dersin Yardımcıları | Bölüm Staj Komisyon Üyeleri |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Atölye stajı öğrencilerin teorik bilgilerini pratikte pekiştirmesi amacıyla yapılmaktadır. |
Dersin İçeriği | Atölye stajı, tüm Makina Mühendisliği Bölümü öğrencilerinin yapması gereken; Döküm, Talaşsız Şekillendirme, Talaşlı Şekillendirme ve Kaynak olmak üzere birbirlerinden bağımsız dört bölümden oluşur. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Ölçme aletlerini tanır ve mevcut ölçme aletleri ile farklı parçaların ölçümünü yapar. | Grupla Çalışma, Problem Çözme, | |
2 | İmalat yöntemlerini ve bu yöntemlerde kullanılan tezgâhları tanır. | Grupla Çalışma, | |
3 | Bir parçanın imalatı için gereken yöntem/yöntemleri öğrenir. | Grupla Çalışma, Problem Çözme, | |
4 | Atölyede uyulması gereken iş güvenliği ve emniyet kurallarını bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, | |
5 | İmalat yöntemleri arasındaki farkları bilir. | Anlatım, Grupla Çalışma, Problem Çözme, | |
6 | Teknik resim çizme ve okuma pratiği kazanır. | Tartışma, Grupla Çalışma, | |
7 | Edindiği teorik bilgileri atölye ortamında uygulamasını yapar. | Grupla Çalışma, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | İşletmenin tanıtımı, yönetim planı, Ar-Ge bölümü | |
2 | İşletmenin tanıtımı, yönetim planı, Ar-Ge bölümü | |
3 | Tesisteki talaşlı ve talaşsız imalat yöntemleri | |
4 | Tesisteki talaşlı ve talaşsız imalat yöntemleri | |
5 | -Tesisteki talaşlı ve talaşsız imalat yöntemleri | |
6 | -Tesisteki talaşlı ve talaşsız imalat yöntemleri | |
7 | -Mamul montaj ve montaj hatları | |
8 | -Mamul montaj ve montaj hatları | |
9 | -Mamul montaj ve montaj hatları | |
10 | -Mamul montaj ve montaj hatları | |
11 | -Teknik resim, ölçme, muayene, kalite kontrol ve raporlama | |
12 | -Teknik resim, ölçme, muayene, kalite kontrol ve raporlama | |
13 | -Teknik resim, ölçme, muayene, kalite kontrol ve raporlama | |
14 | -Teknik resim, ölçme, muayene, kalite kontrol ve raporlama |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | İşletmede stajyer öğrenciyle paylaşılan bütün belge, katalog, resim, vs. kaynaklar |
Ders Kaynakları | İşletme stajı kapsamı dahilinde işletmede gerçekleştirilen faaliyetlere yönelik teknik literatür |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 a | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; | ||||||
1 b | Bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi. | ||||||
2 a | Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; | ||||||
2 b | Bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | ||||||
3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | ||||||
4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | X | |||||
5 a | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama becerisi. | ||||||
5 b | Deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | ||||||
6 a | Disiplin içi takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi. | ||||||
6 b | Çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi. | ||||||
6 c | Bireysel çalışma becerisi. | ||||||
7 a | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma, etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme becerisi, | ||||||
7 b | En az bir yabancı dil bilgisi. | ||||||
7 c | Etkin sunum yapabilme becerisi. | ||||||
7 d | Açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | ||||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | ||||||
9 a | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk hakkında bilgi, | ||||||
9 b | Mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | ||||||
10 a | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; | ||||||
10 b | Girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık | ||||||
10 c | Sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | ||||||
11 a | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; | ||||||
11 b | Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 1 a | PÇ 1 b | PÇ 2 | PÇ 2 a | PÇ 2 b | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 5 a | PÇ 5 b | PÇ 6 | PÇ 6 a | PÇ 6 b | PÇ 6 c | PÇ 7 | PÇ 7 a | PÇ 7 b | PÇ 7 c | PÇ 7 d | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 9 a | PÇ 9 b | PÇ 10 | PÇ 10 a | PÇ 10 b | PÇ 10 c | PÇ 11 | PÇ 11 a | PÇ 11 b |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Ölçme aletlerini tanır ve mevcut ölçme aletleri ile farklı parçaların ölçümünü yapar. | |||||||||||||||||||||||||||||||
2 | İmalat yöntemlerini ve bu yöntemlerde kullanılan tezgâhları tanır. | |||||||||||||||||||||||||||||||
3 | Bir parçanın imalatı için gereken yöntem/yöntemleri öğrenir. | |||||||||||||||||||||||||||||||
4 | Atölyede uyulması gereken iş güvenliği ve emniyet kurallarını bilir. | |||||||||||||||||||||||||||||||
5 | İmalat yöntemleri arasındaki farkları bilir. | |||||||||||||||||||||||||||||||
6 | Teknik resim çizme ve okuma pratiği kazanır. | |||||||||||||||||||||||||||||||
7 | Edindiği teorik bilgileri atölye ortamında uygulamasını yapar. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Sözlü Sınav | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Sözlü Sınav | 1 | 120 | 120 |
Toplam İş Yükü | 120 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,8 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |