Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Gravite Prospeksiyon | JFM 304 | 6 | 2 + 1 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi MAHİR IŞIK |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Çeşitli gravite yorum teknikleri kullanılarak gravite yönteminin daha etkin uygulanması. |
Dersin İçeriği | Rejyonal - rezidüel kavramı ve birbirinden ayrılması, düzgünleme, birinci ve ikinci türev metotları, aşağı ve yukarı analitik uzanım yöntemleri, rezerv tayini, düşey prizma, yarı sonsuz yatay tabaka vb. basit geometrik modellerin gravite etkileri ve parametrelerinin tespiti, karmaşık yapıların gravite etkilerinin grafik ve analitik yöntemlerle saptanması. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Rejyonal ve rezidüel alanları tanımlar ve birbirinden ayırt eder, | Anlatım, Soru-Cevap, | |
2 | Türev metotlarını uygular, | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | |
3 | Analitik uzanım yöntemlerini uygular, | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | |
4 | Hangi şartlarda hangi yorum ve veri işlem tekniklerinin kullanılacağına karar verir, | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gezi / Gözlem, | |
5 | Gravite yöntemi ile basit yapıların parametrelerini tespit eder, | Soru-Cevap, Tartışma, Anlatım, | |
6 | Gravite yöntemi ile karmaşık yapıların parametrelerini tespit eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Rejyonal - rezidüel kavramı ve birbirinden ayrılması | |
2 | Rejyonal - rezidüel kavramı ve birbirinden ayrılması | |
3 | Düzgünleme, birinci türev metodu | |
4 | Birinci türev metodu | |
5 | İkinci türev metodu | |
6 | İkinci türev metodu | |
7 | Rezerv tayini | |
8 | Rezerv tayini | |
9 | Aşağı analitik uzanım yöntemi | |
10 | Yukarı analitik uzanım yöntemi | |
11 | Basit geometrik modellerin gravite etkileri ve parametrelerinin tespiti | |
12 | Basit geometrik modellerin gravite etkileri ve parametrelerinin tespiti | |
13 | Karmaşık yapıların gravite etkilerinin grafik ve analitik yöntemlerle saptanması | |
14 | Karmaşık yapıların gravite etkilerinin grafik ve analitik yöntemlerle saptanması |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Derleme notlar (Dr.Öğr.Üyesi Mahir IŞIK) |
Ders Kaynakları |
1. ERDEN, F., 1979. Uygulamalı gravite. M.T.A. yayınları, no.21, Ankara. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 a | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; | X | |||||
1 b | Bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi. | ||||||
2 a | Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; | X | |||||
2 b | Bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | ||||||
3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | X | |||||
4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | X | |||||
5 a | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama becerisi. | ||||||
5 b | Deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | X | |||||
6 a | Disiplin içi takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi. | ||||||
6 b | Çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi. | ||||||
6 c | Bireysel çalışma becerisi. | ||||||
7 a | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma, etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme becerisi, | ||||||
7 b | En az bir yabancı dil bilgisi. | ||||||
7 c | Etkin sunum yapabilme becerisi. | ||||||
7 d | Açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | ||||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | X | |||||
9 a | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk hakkında bilgi, | ||||||
9 b | Mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | ||||||
10 a | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; | ||||||
10 b | Girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık | ||||||
10 c | Sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | ||||||
11 a | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; | ||||||
11 b | Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 1 a | PÇ 1 b | PÇ 2 | PÇ 2 a | PÇ 2 b | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 5 a | PÇ 5 b | PÇ 6 | PÇ 6 a | PÇ 6 b | PÇ 6 c | PÇ 7 | PÇ 7 a | PÇ 7 b | PÇ 7 c | PÇ 7 d | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 9 a | PÇ 9 b | PÇ 10 | PÇ 10 a | PÇ 10 b | PÇ 10 c | PÇ 11 | PÇ 11 a | PÇ 11 b |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Rejyonal ve rezidüel alanları tanımlar ve birbirinden ayırt eder, | 3 | ||||||||||||||||||||||||||||||
2 | Türev metotlarını uygular, | 5 | 3 | |||||||||||||||||||||||||||||
3 | Analitik uzanım yöntemlerini uygular, | 5 | 3 | |||||||||||||||||||||||||||||
4 | Hangi şartlarda hangi yorum ve veri işlem tekniklerinin kullanılacağına karar verir, | 3 | 1 | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||
5 | Gravite yöntemi ile basit yapıların parametrelerini tespit eder, | 5 | 3 | 4 | ||||||||||||||||||||||||||||
6 | Gravite yöntemi ile karmaşık yapıların parametrelerini tespit eder. | 5 | 3 | 4 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
Final | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü | 130 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,2 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |