Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Jeofizikte Harita Bilgisi | JFM 437 | 7 | 3 + 0 | 3 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | Yok |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi EMRAH BUDAKOĞLU |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi EMRAH BUDAKOĞLU, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Jeofizik Mühendisliğinde bütün yöntemlerde kullanılan harita türleri ve çizimi, temel ölçme bilgileri, projeksiyon sistemi, kontur haritası çizimi, kesit alma ve yorumlama |
Dersin İçeriği | Harita ve Ölçme Bilgisinin Jeofizik Mühendisliğindeki yeri ve önemi, Temel ölçme bilgileri, Profil ve karelaj yapılmasının önemi ve neden yapılması gerektiği, Harita kavramının tanıtılması ve harita çizim teknikleri, Haritada ölçek ve ölçek türleri?, Projeksiyon sistemleri ve UTM koordinat sistemi anlatımı, GPS kullanımı, Konturlama teknikleri ve harita çizim programlarının tanıtımı, Konturlama teknikleri ve harita çizim programlarının anlatımı, Kontur haritası oluşturulması ve kesit alma ve yorum |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Harita ve Ölçme Bilgisinin Jeofizik Mühendisliğindeki yeri ve önemini tanımlar | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
2 | Harita çizim teknikleri ve Haritada ölçek ve ölçek türlerini kavrar | Soru-Cevap, Anlatım, | |
3 | Projeksiyon sistemleri ve UTM koordinat sistemini tanır | Soru-Cevap, Anlatım, | |
4 | GPS kullanmayı öğrenir | Grupla Çalışma, Anlatım, | |
5 | Konturlama tekniklerini öğrenir | Anlatım, | |
6 | Harita çizim programlarını öğrenir | Soru-Cevap, Deney ve Laboratuvar, Anlatım, Problem Çözme, | |
7 | Kontur haritası oluştururı ve kesit alır ve yorumlar | Problem Çözme, Soru-Cevap, Deney ve Laboratuvar, Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Harita ve Ölçme Bilgisinin Jeofizik Mühendisliğindeki yeri ve önemi | |
2 | Temel ölçme bilgileri | |
3 | Profil ve karelaj yapılmasının önemi ve neden yapılması gerektiği | |
4 | Harita kavramının tanıtılması ve harita çizim teknikleri | |
5 | Haritada ölçek ve ölçek türleri? | |
6 | Projeksiyon sistemleri ve UTM koordinat sistemi anlatımı | |
7 | GPS kullanımı | |
8 | Konturlama teknikleri ve harita çizim programlarının anlatımı | |
9 | Konturlama teknikleri ve harita çizim programlarının anlatımı | |
10 | Konturlama teknikleri ve harita çizim programlarının anlatımı | |
11 | Kontur haritası oluşturulması ve kesit alma | |
12 | Kontur haritası oluşturulması ve kesit alma | |
13 | Kontur haritası oluşturulması ve kesit alma ve yorum | |
14 | Kontur haritası oluşturulması ve kesit alma ve yorum |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | 1. Songu, C., 2000. Ölçme Bilgisi; Birsen Yayınevi, İstanbul 2. İnal, C., Erdi, A., Yıldız, F., 1999. Topografya, Atlas Kitabevi, Konya 3. Aksoy, A., Güneş, İ.,H., 1990. Jeodezi, I-II,İTÜ Matbaası, İstanbul 4.Kemp, K. (Ed.). (2007). Encyclopedia of geographic information science. SAGE publications. 5.Snyder, J. P. (1987). Map projections--A working manual (Vol. 1395). US Government Printing Office. 6.Maling, D. H. (2013). Coordinate systems and map projections. Elsevier. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 a | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; | ||||||
1 b | Bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi. | ||||||
2 a | Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; | ||||||
2 b | Bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | ||||||
3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | ||||||
4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | X | |||||
5 a | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama becerisi. | ||||||
5 b | Deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | ||||||
6 a | Disiplin içi takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi. | ||||||
6 b | Çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi. | ||||||
6 c | Bireysel çalışma becerisi. | ||||||
7 a | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma, etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme becerisi, | ||||||
7 b | En az bir yabancı dil bilgisi. | ||||||
7 c | Etkin sunum yapabilme becerisi. | ||||||
7 d | Açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | ||||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | X | |||||
9 a | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk hakkında bilgi, | ||||||
9 b | Mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | ||||||
10 a | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; | ||||||
10 b | Girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık | ||||||
10 c | Sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | ||||||
11 a | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; | ||||||
11 b | Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 1 a | PÇ 1 b | PÇ 2 | PÇ 2 a | PÇ 2 b | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 5 a | PÇ 5 b | PÇ 6 | PÇ 6 a | PÇ 6 b | PÇ 6 c | PÇ 7 | PÇ 7 a | PÇ 7 b | PÇ 7 c | PÇ 7 d | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 9 a | PÇ 9 b | PÇ 10 | PÇ 10 a | PÇ 10 b | PÇ 10 c | PÇ 11 | PÇ 11 a | PÇ 11 b |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Harita ve Ölçme Bilgisinin Jeofizik Mühendisliğindeki yeri ve önemini tanımlar | |||||||||||||||||||||||||||||||
2 | Harita çizim teknikleri ve Haritada ölçek ve ölçek türlerini kavrar | 3 | ||||||||||||||||||||||||||||||
3 | Projeksiyon sistemleri ve UTM koordinat sistemini tanır | |||||||||||||||||||||||||||||||
4 | GPS kullanmayı öğrenir | |||||||||||||||||||||||||||||||
5 | Konturlama tekniklerini öğrenir | 5 | ||||||||||||||||||||||||||||||
6 | Harita çizim programlarını öğrenir | |||||||||||||||||||||||||||||||
7 | Kontur haritası oluştururı ve kesit alır ve yorumlar | 2 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Kısa Sınav | 10 |
1. Ödev | 20 |
2. Kısa Sınav | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Kısa Sınav | 2 | 5 | 10 |
Toplam İş Yükü | 135 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,4 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |