Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Jeoteknik Araştırmalar | JFM 448 | 8 | 3 + 0 | 3 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. ALİ SİLAHTAR |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Mühendislik projeleri, bunların yapılacağı yerlerin seçimi ve imara açılacak yerleşim alanlarının seçiminde kullanılan jeoteknik uygulamaların öğretilmesi |
Dersin İçeriği | Jeoteknik Mühendisliğinin önemi, Jeoteknik saha incelemeleri, Zeminlerin fiziksel özellikleri ve mühendislik açısından sınıflandırılması, Jeoteknik arazi çalışmaları, Zeminlerin sıkışabilirliği, sıkıştırılması ve dayanımı, Yapı temelleri için taşıma gücü kavramı, Zeminlerin iyileştirilmesi, Zeminlerin sıvılaşması, Jeoteknik rapor hazırlama |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Jeoteknik mühendisliği kavramını ayırt eder | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Zeminlerin oluşumunu, indeks özelliklerini ve sınıflandırılmasını bilir | Bireysel Çalışma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
3 | Arazide yapılan jeoteknik çalışmaları kavrar | Bireysel Çalışma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
4 | Laboratuvarda yapılan jeoteknik çalışmaları kavrar | Bireysel Çalışma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
5 | Zeminlerin sıvılaşalabilirliğini kavrar | Bireysel Çalışma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Jeoteknik Mühendisliğine Giriş | |
2 | Zemin Mekaniği | |
3 | Zeminlerin Oluşumu, İndeks Özellikleri ve Sınıflandırılması | |
4 | Zemin İncelemeleri ve Aşamaları | |
5 | Zemin İncelemeleri ve Aşamaları | |
6 | Arazide Yerinde Yapılan Deneyler | |
7 | Zeminlerin Sıkışabilirliği ve Konsolidasyon | |
8 | Zeminlerin Sıkıştırılması (Kompaksiyon) | |
9 | Zeminlerin Dayanımı | |
10 | Ara Sınav | |
11 | Sıvılaşma Problemi | |
12 | Zeminlerin İyileştirilmesi | |
13 | Jeoteknik Etüt Planlama | |
14 | Genel Değerlendirme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | 1)Geoteknik Mühendisliği, 1999, Donald P. Coduto 2)Geoteknik Mühendisliğine Giriş, 1981, Robert D. Holtz, William D. Kovacs 3)Temel Zemin Mekaniği, Bayram Ali Uzuner,2001 4)Geoteknik Bilgisi I, 2002, Akın Önalp, Birsen Yayınevi 5)Dinamik Yöntemlerle Zemin Sıvılaşması, Osman Uyanık, 2016 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 a | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; | ||||||
1 b | Bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi. | ||||||
2 a | Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; | ||||||
2 b | Bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | ||||||
3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | ||||||
4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | X | |||||
5 a | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama becerisi. | ||||||
5 b | Deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | ||||||
6 a | Disiplin içi takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi. | ||||||
6 b | Çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi. | ||||||
6 c | Bireysel çalışma becerisi. | ||||||
7 a | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma, etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme becerisi, | ||||||
7 b | En az bir yabancı dil bilgisi. | ||||||
7 c | Etkin sunum yapabilme becerisi. | ||||||
7 d | Açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | ||||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | ||||||
9 a | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk hakkında bilgi, | ||||||
9 b | Mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | ||||||
10 a | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; | ||||||
10 b | Girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık | ||||||
10 c | Sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | ||||||
11 a | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; | ||||||
11 b | Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 1 a | PÇ 1 b | PÇ 2 | PÇ 2 a | PÇ 2 b | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 5 a | PÇ 5 b | PÇ 6 | PÇ 6 a | PÇ 6 b | PÇ 6 c | PÇ 7 | PÇ 7 a | PÇ 7 b | PÇ 7 c | PÇ 7 d | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 9 a | PÇ 9 b | PÇ 10 | PÇ 10 a | PÇ 10 b | PÇ 10 c | PÇ 11 | PÇ 11 a | PÇ 11 b |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Jeoteknik mühendisliği kavramını ayırt eder | |||||||||||||||||||||||||||||||
2 | Zeminlerin oluşumunu, indeks özelliklerini ve sınıflandırılmasını bilir | |||||||||||||||||||||||||||||||
3 | Arazide yapılan jeoteknik çalışmaları kavrar | |||||||||||||||||||||||||||||||
4 | Laboratuvarda yapılan jeoteknik çalışmaları kavrar | |||||||||||||||||||||||||||||||
5 | Zeminlerin sıvılaşalabilirliğini kavrar |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 16 | 16 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 116 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,64 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |