Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Türkiye Jeolojisi JFM 441 7 3 + 0 3 4
Ön Koşul Dersleri Yok
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi ŞEFİK RAMAZANOĞLU
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Alanına Uygun Öğretim
Dersin Amacı Türkiye Jeolojisini genel hatları ile öğretmek
Dersin İçeriği Anadolunun tektonik birlikleri, Türkiyedeki eski temeller, Türkiyde Kambriyen, Silüryen, Devoniyen, Permo-Karbonifer, Triyas, Jura, Kretase, Paleojen, Neojen, Türkiyede Ofiyolitli Seri, Senozoyk Volkanizması ve Türkiyede Kuvaterner
Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Türkiye ve yakın çevresindeki jeodinamik unsurları bilir Anlatım, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı),
2 Anadolunun tektonik birliklerini bilir Anlatım, Beyin Fırtınası, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı),
3 Türkiyedeki eski temelleri bilir Anlatım, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı),
4 Oldukça karmaşık ve ayrıntılı olan Türkiyenin jeolojik yapısını bilir Anlatım, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı),
5 Bu bilgilerin yurt kalkınmasında nasıl kullanılacağını bilir Anlatım, Beyin Fırtınası, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı),
6 Türkiye ve yakın çevresinin jeolojik tarihçesini bilir Anlatım, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı),
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Anadolunun Tektonik Birlikleri
2 Türkiyede Eski Temeller
3 Türkiyede Kambriyen Devri
4 Türkiyede Silüryen Devri
5 Türkiyede Devoniyen Devri
6 Türkiyede Karbonifer Devri
7 Türkiyede Permiyen Devri
8 Türkiyede Triyas Devri
9 Türkiyede Jura Devri
10 Türkiyede Kretase Devri , Ofiyolitli Seri
11 Türkiyede Kretase Devri , Ofiyolitli Seri
12 Türkiyede Paleojen ve Neojen Devirleri
13 Türkiyede Senozoyik Volkanizması
14 Türkiyede Kuvaterner ve Jeomorfolojisi
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları 1.İLHAN, E., Türkiye Jeolojisi
2.YALÇINLAR, İ. Türkiye Jeolojisine Giriş
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 a Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi;
1 b Bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi.
2 a Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi;
2 b Bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
3 Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
4 Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
5 a Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama becerisi.
5 b Deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
6 a Disiplin içi takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi.
6 b Çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi.
6 c Bireysel çalışma becerisi.
7 a Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma, etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme becerisi,
7 b En az bir yabancı dil bilgisi.
7 c Etkin sunum yapabilme becerisi.
7 d Açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
8 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
9 a Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk hakkında bilgi,
9 b Mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
10 a Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi;
10 b Girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık
10 c Sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
11 a Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi;
11 b Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 1 a PÇ 1 b PÇ 2 PÇ 2 a PÇ 2 b PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 5 a PÇ 5 b PÇ 6 PÇ 6 a PÇ 6 b PÇ 6 c PÇ 7 PÇ 7 a PÇ 7 b PÇ 7 c PÇ 7 d PÇ 8 PÇ 9 PÇ 9 a PÇ 9 b PÇ 10 PÇ 10 a PÇ 10 b PÇ 10 c PÇ 11 PÇ 11 a PÇ 11 b
1 Türkiye ve yakın çevresindeki jeodinamik unsurları bilir 4
2 Anadolunun tektonik birliklerini bilir 3
3 Türkiyedeki eski temelleri bilir 3
4 Oldukça karmaşık ve ayrıntılı olan Türkiyenin jeolojik yapısını bilir 4
5 Bu bilgilerin yurt kalkınmasında nasıl kullanılacağını bilir 4
6 Türkiye ve yakın çevresinin jeolojik tarihçesini bilir 3
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 60
1. Ödev 40
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 1 16
Ara Sınav 1 15 15
Ödev 1 15 15
Final 1 15 15
Toplam İş Yükü 109
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 4,36
Dersin AKTS Kredisi 4