Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Betonarme II | INM 310 | 6 | 3 + 0 | 3 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | Betonarme I |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. HAKAN ÖZTÜRK |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Arş. Gör. |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Betonarme yapı elemanlarının davranışı hakkında bilgi edindirilmesi
Betonarme döşeme ve temel sistemlerinin analizini ve tasarımını yürürlükteki yönetmeliklere uygun bir şekilde yapmayı öğretmek. |
Dersin İçeriği | Betonarme taşıyıcı sistemler. Döşemeler, davranış ve hasarlar, Kirişli döşemelerin yapısal çözümlemesi ve betonarme hesapları-Tek doğrultuda, Kirişli döşemelerin yapısal çözümlemesi ve betonarme hesapları- Çift doğrultuda, Kirişsiz döşemelerin yapısal çözümlemesi ve betonarme hesapları, Dişli döşemelerin yapısal çözümlemesi ve betonarme hesapları, Kiriş ve birleşim bölgeleri için yönetmelik koşulları, davranış ve hasarların yorumlanması, Kolon ve Perdeler için yönetmelik koşulları, davranış ve hasarların yorumlanması, Merdivenler için yönetmelik koşulları, merdiven davranış ve hasarlarının yorumlanması, Betonarme temeller, temellerin davranış ve hasarlarının yorumlanması, Betonarme temeller, temellerin analiz ve tasarımı, Betonarme yapılarda rüzgar ve deprem etkileri ve bunlara karşı yapı davranışları |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Betonarme döşeme sistemlerini analiz eder ve tasarlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gezi / Gözlem, | Doğru Yanlış Testleri, |
2 | Taşıyıcı sistemleri modeller ve analiz eder. | Gezi / Gözlem, Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, | Doğru Yanlış Testleri, |
3 | Depreme dayanıklı tasarım ilkelerini uygular. | Gezi / Gözlem, Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, | Doğru Yanlış Testleri, |
4 | Temelleri tasarlar ve analiz eder. | Gezi / Gözlem, Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, | Doğru Yanlış Testleri, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Betonarme taşıyıcı sistemler. Döşemeler, davranış ve hasarlar | |
2 | Kirişli döşemelerin yapısal çözümlemesi ve betonarme hesapları-Tek doğrultuda | |
3 | Kirişli döşemelerin yapısal çözümlemesi ve betonarme hesapları- Çift doğrultuda | |
4 | Kirişsiz döşemelerin yapısal çözümlemesi ve betonarme hesapları | |
5 | Dişli döşemelerin yapısal çözümlemesi ve betonarme hesapları | |
6 | Kiriş ve birleşim bölgeleri için yönetmelik koşulları, davranış ve hasarların yorumlanması | |
7 | Kolon ve Perdeler için yönetmelik koşulları, davranış ve hasarların yorumlanması | |
8 | Merdivenler için yönetmelik koşulları, merdiven davranış ve hasarlarının yorumlanması | |
9 | Betonarme temeller, temellerin davranış ve hasarlarının yorumlanması | |
10 | Betonarme temeller, temellerin analiz ve tasarımı. | |
11 | Betonarme yapılarda rüzgar ve deprem etkileri ve bunlara karşı yapı davranışları, | |
12 | Depreme dayanıklı betonarme yapı tasarımı temel ilkeleri, | |
13 | Eşdeğer Deprem Yükü Yöntemi, | |
14 | Yapısal hasarlar nedeniyle, hukuki ve sosyal sorunlar ve çözüm önerilerinin tartışılması |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Derste anlatılacak olan tüm bilgiler ders notu olarak kullanılacaktır. Herhangi bir platformda ders notu paylaşımı olmayacaktır. |
Ders Kaynakları | Doğangün A. 2018, Betonarme yapıların hesap ve tasarımı, Birsen Yayınevi, 15. Baskı Celep Z. ve Kumbasar N. 2005; Betonarme Yapılar, Beta Dağıtım, İstanbul Ersoy U. ve Özcebe G., 2001, Betonarme, Evrim Yayınevi. TS 500,"Betonarme Yapıların Tasarım ve Yapım Kuralları", Türk Standartları Enstitüsü, Ankara, 2000. TBDY-2018, Türkiye Bina Deprem Yönetmeliği, 2018 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 a | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; | ||||||
1 b | Bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi. | ||||||
2 a | Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; | ||||||
2 b | Bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | ||||||
3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | ||||||
4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | ||||||
5 a | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama becerisi. | ||||||
5 b | Deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | ||||||
6 a | Disiplin içi takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi. | ||||||
6 b | Çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi. | ||||||
6 c | Bireysel çalışma becerisi. | ||||||
7 a | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma, etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme becerisi, | ||||||
7 b | En az bir yabancı dil bilgisi. | ||||||
7 c | Etkin sunum yapabilme becerisi. | ||||||
7 d | Açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | ||||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | ||||||
9 a | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk hakkında bilgi, | ||||||
9 b | Mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | ||||||
10 a | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; | ||||||
10 b | Girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık | ||||||
10 c | Sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | ||||||
11 a | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; | ||||||
11 b | Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 1 a | PÇ 1 b | PÇ 2 | PÇ 2 a | PÇ 2 b | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 5 a | PÇ 5 b | PÇ 6 | PÇ 6 a | PÇ 6 b | PÇ 6 c | PÇ 7 | PÇ 7 a | PÇ 7 b | PÇ 7 c | PÇ 7 d | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 9 a | PÇ 9 b | PÇ 10 | PÇ 10 a | PÇ 10 b | PÇ 10 c | PÇ 11 | PÇ 11 a | PÇ 11 b |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Betonarme döşeme sistemlerini analiz eder ve tasarlar. | |||||||||||||||||||||||||||||||
2 | Taşıyıcı sistemleri modeller ve analiz eder. | |||||||||||||||||||||||||||||||
3 | Depreme dayanıklı tasarım ilkelerini uygular. | |||||||||||||||||||||||||||||||
4 | Temelleri tasarlar ve analiz eder. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 55 |
1. Ödev | 15 |
1. Kısa Sınav | 15 |
2. Ara Sınav | 15 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 4 | 4 |
Kısa Sınav | 2 | 3 | 6 |
Ödev | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü | 100 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |