Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Su Kuvveti Tesisleri | INM 434 | 8 | 3 + 0 | 3 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. EMRAH DOĞAN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş.Gör.Osman SÖNMEZ |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Suyun potansiyel ve kinetik enerjisini elektrik enerjisine dönüştüren tesisler hakkında bilgi. |
Dersin İçeriği | Enerji Kaynakları / Hidroelektrik Enerjinin Esasları / Hidroelektrik Tesislerin |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Hidrolik gücü kavrar | Anlatım, Soru-Cevap, | |
2 | Hidroelektrik güce göre su kuvveti tesislerini sınıflandırabilir. | Tartışma, Anlatım, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
3 | Su kuvveti tesislerinin temel unsurlarından olan çökeltim havuzlarını tasarlar. | Anlatım, Gezi / Gözlem, | |
4 | Derivasyon santralleri için galeri ve kanalları boyutlandırır. | Bireysel Çalışma, Gezi / Gözlem, | |
5 | Su kuvveti tesislerinde basınçlı boruların boyutlandırmasını yapar. | Anlatım, Tartışma, | |
6 | Denge bacalarının tasarımını yapabilir. | Gezi / Gözlem, | |
7 | Türbinleri ve türbinlerin çalışma sistemlerini kavrar. | Gezi / Gözlem, Gösterip Yaptırma, | |
8 | Hidroelektrik santralleri için nasıl türbin seçileceğini anlar. | Rol Oynama, Anlatım, | |
9 | Boşaltım yapısını projelendirir. | Gözlem, Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş, Enerji santrallerinin tanıtımı, Hidroelektrik enerji ile ilgili genel bilgiler, tanımlar. Türkiye’nin HES potansiyeli. | |
2 | Hidroelektrik tesislerin yapı tipleri hakkında bilgiler verilmesi, su kuvvetleri tesislerinin gücünün hesabı. | |
3 | Derivasyonlu yapılar, su kuvveti tesislerinin sınıflandırılması ve uygulamalar. | |
4 | Su kuvveti potansiyelinin tayini | |
5 | Kanal tipi santraller, yüksek basınçlı santraller, ve uygulamaları. | |
6 | Su kuvveti tesislerinin temel unsurları | |
7 | Su alma yapıları ve uygulamaları. | |
8 | Çökeltim havuzları tipleri ve boyutlandırılması. | |
9 | Derivasyon santralleri için galeri ve kanallar | |
10 | Basınçlı boruların boyutlandırılmasına yönelik hesap kriterleri | |
11 | Boruların döşenmesi ve borulara tesir eden kuvvetler | |
12 | Hidroelektrik tesislerde, emniyet tesislerinden denge bacasının | |
13 | Yükleme odaları dizaynı ve uygulamalar. | |
14 | Türbinler ve uygulamalar |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | “Sulama Kurutma” Sakarya Üniversitesi, Ders Notu |
Ders Kaynakları | 1-Su Kaynakları Mühendisliği (Prof. Dr. Cevat ERKEK – Prof. Dr. Necati Ağıralioğlu) |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Matematik,fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanma becerisi | ||||||
2 | Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygu analiz ve modelleme yöntemlerinin seçme ve uygulama becerisi | ||||||
3 | Karmaşık bir sistemin, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi | ||||||
4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becersi | ||||||
5 | Karmaşık Mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi | ||||||
6 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi | ||||||
7 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi | ||||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi | ||||||
9 | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; Mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | ||||||
10 | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yöntemi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi | ||||||
11 | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Hidrolik gücü kavrar | |||||||||||
2 | Hidroelektrik güce göre su kuvveti tesislerini sınıflandırabilir. | |||||||||||
3 | Su kuvveti tesislerinin temel unsurlarından olan çökeltim havuzlarını tasarlar. | |||||||||||
4 | Derivasyon santralleri için galeri ve kanalları boyutlandırır. | |||||||||||
5 | Su kuvveti tesislerinde basınçlı boruların boyutlandırmasını yapar. | |||||||||||
6 | Denge bacalarının tasarımını yapabilir. | |||||||||||
7 | Türbinleri ve türbinlerin çalışma sistemlerini kavrar. | |||||||||||
8 | Hidroelektrik santralleri için nasıl türbin seçileceğini anlar. | |||||||||||
9 | Boşaltım yapısını projelendirir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 5 |
Toplam | 5 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Kısa Sınav | 2 | 2 | 4 |
Ödev | 2 | 2 | 4 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Toplam İş Yükü | 116 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,64 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |