Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Yapı Statiği İleri Konular | INM 435 | 7 | 3 + 0 | 3 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. MUHAMMET ZEKİ ÖZYURT |
Dersi Verenler | Doç.Dr. MUHAMMET ZEKİ ÖZYURT, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Yapı statiği dersinde işlenemeyen ileri ve özel konular hakkında bilgi vermek |
Dersin İçeriği | Taşıyıcı sistemler, çubukların uç kuvvetleri ile uç deplasmanları arasındaki bağıntılar, eğri eksenli çubuklu sistemler, değişken eksenli çubuklu sistemler,ısı etkisi, mesnet çökmeleri, özel mesnet halleri, düğüm noktaları hareketli sistemlerin açı ve cross yöntemleriyle analizi, hiperstatik sistemlerde tesir çizgileri, Kren yükleri, elverişsiz yüklemeler, eşdeğer çerçeve yöntemi, perdeli Çerçeveli Sistemler |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Taşıyıcı sistemler hakkında genel bilgileri bilir | Soru-Cevap, Anlatım, | |
2 | Eğri eksenli çubuklu sistemlerin analizini bilir . | Anlatım, Soru-Cevap, | |
3 | Değişken enkesitli çubuklu sistemlerin analizini bilir . | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | |
4 | Özel mesnetli taşıyıcı sistemlerin analizini bilir ve yapar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | |
5 | Düğüm noktaları hareketli sistemlerin cross yöntemiyle analizini yapar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | |
6 | Eşdeğer çerçeve yöntemi ile analiz yapar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | |
7 | |||
8 | |||
9 | |||
10 | |||
11 | |||
12 |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Taşıyıcı sistemler hakkında genel bilgiler | |
2 | Çubukların uç kuvvetleri ile uç deplasmanları arasındaki bağıntılar | |
3 | Eğri eksenli çubuklu sistemler | |
4 | Değişken enkesitli çubuklu sistemler | |
5 | Isı etkisi, Mesnet çökmeleri, Özel mesnet halleri | |
6 | Düğüm noktaları hareketli sistemlerin cross yöntemiyle analizi | |
7 | Düğüm noktaları hareketli sistemlerin cross yöntemiyle analizi | |
8 | Düğüm noktaları hareketli sistemlerin cross yöntemiyle analizi | |
9 | Yıl İçi Ara Sınavı | |
10 | Eşdeğer çerçeve yöntemi | |
11 | Eşdeğer çerçeve yöntemi | |
12 | Eşdeğer çerçeve yöntemi | |
13 | Eşdeğer çerçeve yöntemi | |
14 | Kren yükleri, Elverişsiz yüklemeler |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | 1. Hiperstatik sistemlerin hesap metodları, Adnan Çakıroğlu,Matbaa teknisyenleri basımevi, İstanbul, 1974. 2. Yapı statiği cilt II, Adnan Çakıroğlu, Enver Çetmeli, Beta basın yayın dağıtım,A. Ş., İstanbul, 1991. 3. Yapı Statiği II, İbrahim Ekiz,Birsen Yayınevi,İstanbul, 2008. 4. Yapı Mühendisliğine Giriş Yapısal Çözümleme Cilt I, F. Kardoğan, S. Pala, E yüksel, Y. Durgun,Birsen Yayınevi,İstanbul, 2011. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 a | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; | X | |||||
1 b | Bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi. | ||||||
2 a | Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; | X | |||||
2 b | Bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | ||||||
3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | ||||||
4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | X | |||||
5 a | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama becerisi. | ||||||
5 b | Deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | ||||||
6 a | Disiplin içi takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi. | ||||||
6 b | Çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi. | ||||||
6 c | Bireysel çalışma becerisi. | ||||||
7 a | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma, etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme becerisi, | ||||||
7 b | En az bir yabancı dil bilgisi. | ||||||
7 c | Etkin sunum yapabilme becerisi. | ||||||
7 d | Açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | ||||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | ||||||
9 a | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk hakkında bilgi, | ||||||
9 b | Mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | ||||||
10 a | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; | ||||||
10 b | Girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık | ||||||
10 c | Sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | ||||||
11 a | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; | ||||||
11 b | Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 1 a | PÇ 1 b | PÇ 2 | PÇ 2 a | PÇ 2 b | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 5 a | PÇ 5 b | PÇ 6 | PÇ 6 a | PÇ 6 b | PÇ 6 c | PÇ 7 | PÇ 7 a | PÇ 7 b | PÇ 7 c | PÇ 7 d | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 9 a | PÇ 9 b | PÇ 10 | PÇ 10 a | PÇ 10 b | PÇ 10 c | PÇ 11 | PÇ 11 a | PÇ 11 b |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Taşıyıcı sistemler hakkında genel bilgileri bilir | |||||||||||||||||||||||||||||||
2 | Eğri eksenli çubuklu sistemlerin analizini bilir . | |||||||||||||||||||||||||||||||
3 | Değişken enkesitli çubuklu sistemlerin analizini bilir . | |||||||||||||||||||||||||||||||
4 | Özel mesnetli taşıyıcı sistemlerin analizini bilir ve yapar. | |||||||||||||||||||||||||||||||
5 | Düğüm noktaları hareketli sistemlerin cross yöntemiyle analizini yapar. | |||||||||||||||||||||||||||||||
6 | Eşdeğer çerçeve yöntemi ile analiz yapar. | |||||||||||||||||||||||||||||||
7 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
8 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
9 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
10 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
11 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
12 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 70 |
1. Ödev | 30 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 8 | 8 |
Ödev | 1 | 18 | 18 |
Final | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü | 98 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 3,92 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |