Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Fırıncılık Ürünleri Teknolojisi | GDM 408 | 8 | 2 + 1 | 3 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. SERPİL ÖZTÜRK MUTİ |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Fırıncılık ürünleri konusunda temel bilgiler vererek ve bu konuda uygulamalar yaparak karşılaşılabilecek sorunları çözebilmek için gerekli alt yapıyı oluşturmak |
Dersin İçeriği | Tahılların sınıflandırılması ve tanımlamalar, tahılların kimyasal bileşimi, fırıncılık ürünleri ve tanımlamalar, hammaddeler ve özellikleri, yardımcı maddeler ve özellikleri, fırıncılık ürünlerine ait formülasyonlar ve üretim yöntemleri; ekmek yapım teknolojisi; mayalı ürünler; kek, kurabiye ve pasta yapım teknolojisi; tart ve pizza üretimi; dondurulmuş hamur ürünleri, fırıncılık ürünlerinde kalite kontrol ve muhafaza yöntemleri |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Fırıncılık ürünleri konusunda temel bilgileri kavrar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Fırıncılık ürünlerinde kullanılan bileşenler ve bunların elde edilme yöntemlerini kavrar | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
3 | Çeşitli fırıncılık ürünlerinin (mayalı ürünler, kekler, dondurulmuş hamurlar, tart, pizza,vb) üretim teknolojilerini kavrar | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
4 | Bazı fırıncılık ürünleri üretimini laboratuar koşullarında uygular | Problem Çözme, Grupla Çalışma, Anlatım, Eğitsel Oyun, | |
5 | Fırıncılık ürünlerinde kalite kontrol konusunu kavrar ve uygular | Soru-Cevap, Anlatım, | |
6 | Fırıncılık ürünleri konusunda karşılaşılabilecek sorunları çözebilmek için yapılması gerekenleri kavrar | Tartışma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Tahıllar temel bilgiler | |
2 | Tahılların kimyasal bileşimi; Nişasta, Gluten; Diğer bileşenler | |
3 | Fırıncılık ürünlerinde kullanılan hammaddeler | |
4 | Fırıncılık ürünlerinde kullanılan yardımcı maddeler | |
5 | Hamur yapım yöntemleri | |
6 | Ekmek üretim teknolojileri | |
7 | Uygulama: Deneysel ekmek üretimi | |
8 | Mayalı ürünler: poaça, açma, simit, pizza, vb. | |
9 | Çırpılarak hazırlanan hamurlar (Kek ve çeşitleri) | |
10 | Uygulama: Deneysel kek ve bisküvi üretimi | |
11 | Tart, pay, milföy hamurları | |
12 | Dondurulmuş hamur ürünleri | |
13 | Uygulama: Fırıncılık ürünlerinde renk ve tekstür analizleri | |
14 | Ödev sunumları |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | [1] Ders notları-basılmamış (Doç.Dr.Serpil Öztürk Muti) |
Ders Kaynakları | [2] Altan A. 1990. Tahıl İşleme Teknolojisi. Çukurova Üniversitesi Ziraat Fakültesi Yayınları, Ders Kitabı No: 13, Adana [3] Matz S.A. 1992. Bakery Technology and Engineering. Library of Congress Cataloging in Publication Data, USA |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 a | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; | X | |||||
1 b | Bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi. | ||||||
2 a | Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; | ||||||
2 b | Bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | ||||||
3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | ||||||
4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | ||||||
5 a | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama becerisi. | ||||||
5 b | Deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | X | |||||
6 a | Disiplin içi takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi. | ||||||
6 b | Çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi. | ||||||
6 c | Bireysel çalışma becerisi. | ||||||
7 a | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma, etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme becerisi, | ||||||
7 b | En az bir yabancı dil bilgisi. | ||||||
7 c | Etkin sunum yapabilme becerisi. | ||||||
7 d | Açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | ||||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | ||||||
9 a | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk hakkında bilgi, | ||||||
9 b | Mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | ||||||
10 a | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; | ||||||
10 b | Girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık | ||||||
10 c | Sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | ||||||
11 a | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; | ||||||
11 b | Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 1 a | PÇ 1 b | PÇ 2 | PÇ 2 a | PÇ 2 b | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 5 a | PÇ 5 b | PÇ 6 | PÇ 6 a | PÇ 6 b | PÇ 6 c | PÇ 7 | PÇ 7 a | PÇ 7 b | PÇ 7 c | PÇ 7 d | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 9 a | PÇ 9 b | PÇ 10 | PÇ 10 a | PÇ 10 b | PÇ 10 c | PÇ 11 | PÇ 11 a | PÇ 11 b |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Fırıncılık ürünleri konusunda temel bilgileri kavrar | |||||||||||||||||||||||||||||||
2 | Fırıncılık ürünlerinde kullanılan bileşenler ve bunların elde edilme yöntemlerini kavrar | |||||||||||||||||||||||||||||||
3 | Çeşitli fırıncılık ürünlerinin (mayalı ürünler, kekler, dondurulmuş hamurlar, tart, pizza,vb) üretim teknolojilerini kavrar | |||||||||||||||||||||||||||||||
4 | Bazı fırıncılık ürünleri üretimini laboratuar koşullarında uygular | |||||||||||||||||||||||||||||||
5 | Fırıncılık ürünlerinde kalite kontrol konusunu kavrar ve uygular | |||||||||||||||||||||||||||||||
6 | Fırıncılık ürünleri konusunda karşılaşılabilecek sorunları çözebilmek için yapılması gerekenleri kavrar |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
Toplam | 0 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 15 | 15 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 104 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,16 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |