Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Endüstri 4.0 ve Dijital Dönüşüm ENM 445 7 3 + 0 3 4
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. ORHAN TORKUL
Dersi Verenler Prof.Dr. ORHAN TORKUL,
Dersin Yardımcıları

Arş. Gör. Merve Şişci

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Dijital Dönüşümün ögelerini oluşturan robotik, yapay zekâ, büyük veri, artırılmış gerçeklik, eklemeli üretim, nesnelerin interneti, bulut bilişim, siber güvenlik teknolojileri hakkında bilgi vermek, bu kapsamında geliştirilen yeni teknolojiler ve yöntemler hakkında bilgi vermek, hem teorik hem de pratikteki uygulamaların ve uygulamada elde edilen tecrübelerin paylaşılarak, Dijital Dönüşümün İmalat ve Hizmet Sektörüne uygulanabilirliğini sağlamak.

Dersin İçeriği

Dijital Dönüşüme Giriş, Teknolojinin Kuvvetleri, Oluş, Bilişsellik, Akıcılık, Görüntüleme, Filtreleme, İzleme, Sorgulama, Başlangıç, Veri Bilimi, Veri Tabanları, Veri Ambarları, Büyük Veri, Bulut Bilişim, Veri Analitiği, Azure ML Studio ile Makine Öğrenmesi Uygulamaları

Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Endüstri 4.0 ve Dijital Dönüşüm kavramları hakkında bilgi sahibi olur. Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım,
2 Dijital teknolojiler hakkında bilgi sahibi olur. Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, Bireysel Çalışma,
3 Dijital teknolojilerin uygulamaları hakkında bilgi sahibi olur. Anlatım, Bireysel Çalışma, Beyin Fırtınası,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Dijital Dönüşüme Giriş
2 Teknolojinin Kuvvetleri, Oluş, Bilişsellik
3 Akıcılık, Görüntüleme
4 Filtreleme, İzleme
5 Sorgulama, Başlangıç
6 Veri Bilimi
7 Veri Tabanları, Veri Ambarları
8 Büyük Veri
9 Ara Sınav
10 Bulut Bilişim
11 Veri Analitiği
12 Azure ML Studio ile Makine Öğrenmesi Uygulamaları
13 Azure ML Studio ile Makine Öğrenmesi Uygulamaları
14 Azure ML Studio ile Makine Öğrenmesi Uygulamaları
Kaynaklar
Ders Notu

SABİS Platformunda yayınlanacaktır.

Ders Kaynakları

Ustundag, A., & Cevikcan, E. (2017). Industry 4.0: managing the digital transformation. Springer.

Industry 4.0 The Industrial Internet of Things, Authors: Gilchrist, Alasdair, ISBN: 978-1-4842-2046-7 (Print) 978-1-4842-2047-4 (Online)2016.

A Strategist’s Guide to Industry 4.0, Reinhard Geissbauer, Jesper Vedsø, and Stefan Schrauf, May 9, 2016.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 a Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi;
1 b Bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi. X
2 a Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; X
2 b Bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. X
3 Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. X
4 Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. X
5 a Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama becerisi. X
5 b Deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. X
6 a Disiplin içi takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi.
6 b Çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi. X
6 c Bireysel çalışma becerisi.
7 a Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma, etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme becerisi,
7 b En az bir yabancı dil bilgisi.
7 c Etkin sunum yapabilme becerisi.
7 d Açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
8 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
9 a Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk hakkında bilgi,
9 b Mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
10 a Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi;
10 b Girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık
10 c Sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
11 a Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi;
11 b Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 1 a PÇ 1 b PÇ 2 PÇ 2 a PÇ 2 b PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 5 a PÇ 5 b PÇ 6 PÇ 6 a PÇ 6 b PÇ 6 c PÇ 7 PÇ 7 a PÇ 7 b PÇ 7 c PÇ 7 d PÇ 8 PÇ 9 PÇ 9 a PÇ 9 b PÇ 10 PÇ 10 a PÇ 10 b PÇ 10 c PÇ 11 PÇ 11 a PÇ 11 b
1 Endüstri 4.0 ve Dijital Dönüşüm kavramları hakkında bilgi sahibi olur. 5 5
2 Dijital teknolojiler hakkında bilgi sahibi olur. 5 5
3 Dijital teknolojilerin uygulamaları hakkında bilgi sahibi olur. 5 5
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 50
1. Kısa Sınav 10
1. Ödev 25
1. Performans Görevi (Seminer) 15
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ara Sınav 1 10 10
Performans Görevi (Uygulama) 1 20 20
Final 1 15 15
Toplam İş Yükü 125
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5
Dersin AKTS Kredisi 4