Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Endüstri Mühendisliği Tasarımı | ENM 401 | 7 | 0 + 2 | 2 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. AYTEN YILMAZ YALÇINER |
Dersi Verenler | Prof.Dr. ORHAN TORKUL, Prof.Dr. EMİN GÜNDOĞAR, Doç.Dr. GÜLTEKİN ÇAĞIL, Prof.Dr. HARUN REŞİT YAZĞAN, Doç.Dr. TÜLAY KORKUSUZ POLAT, Doç.Dr. ALPARSLAN SERHAT DEMİR, Dr.Öğr.Üyesi MEHMET RIZA ADALI, Dr.Öğr.Üyesi NEVRA AKBİLEK, Prof.Dr. İBRAHİM ÇİL, Prof.Dr. ÖZER UYGUN, Dr.Öğr.Üyesi ELİF DÜLGER, Dr.Öğr.Üyesi MÜMTAZ İPEK, Doç.Dr. ALPER KİRAZ, Arş.Gör.Dr. AYŞEGÜL AYDIN, Prof.Dr. SEMRA BORAN, Doç.Dr. BERRİN DENİZHAN, Dr.Öğr.Üyesi ALPER GÖKSU, Doç.Dr. ESRA TEKEZ, Dr.Öğr.Üyesi HALİL İBRAHİM DEMİR, Doç.Dr. TİJEN ÖVER ÖZÇELİK, Doç.Dr. SEHER ARSLANKAYA, Doç.Dr. AYTEN YILMAZ YALÇINER, Dr.Öğr.Üyesi ABDULLAH HULUSİ KÖKÇAM, Dr.Öğr.Üyesi SENA KIR, Doç.Dr. MERVE CENGİZ TOKLU, Doç.Dr. SAFİYE SENCER, Dr.Öğr.Üyesi SERAP ERCAN CÖMERT, Arş.Gör.Dr. FURKAN YENER, Arş.Gör.Dr. MERYEM NUR MORGÜL TUMBAZ, Dr.Öğr.Üyesi ENES FURKAN ERKAN, |
Dersin Yardımcıları | Bölüm öğretim üyeleri |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Öğrencilerin Endüstri Mühendisliği derslerinde edindikleri bilgilere dayalı olarak, bölüm öğretim elemanı danışmanlığında yürüteceği bilimsel bir araştırmanın belirlenmiş formata uygun olarak yazılı olarak sunulmasıdır. Bu kapsamda öğrenciden ele aldığı bir sistemi, süreci, cihazı, teknolojiyi veya ürünü ihtiyaçlar doğrultusunda, gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında analiz etme, test etme, model sunma ya da tasarlama fonksiyonlarını yerine getirmesi beklenmektedir. |
Dersin İçeriği | Her öğrenci endüstri mühendisliği bölümüne ait konularda proje çalışması yapıp rapor halinde danışmanı öğretim üyesine istenilen formatta sunacaktır. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Öğrenci, endüstri mühendisliği ile ilgili bir konuda problemi tanımlar, teorik bilgi alt yapısını hazırlar, literatür taraması yapar | Rol Oynama, Gezi / Gözlem, Gözlem, | Eşleştirme Testler, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
2 | Ele aldığı bir süreci, makineyi, ürünü veya sistemi modelleyebilmek veya tasarımını yapabilmek için kısıtlarını, parametrelerini, değişkenlerini tespit edebilir. | Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, Gözlem, | Eşleştirme Testler, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
3 | Öğrenci, istatistiksel analiz gibi temel endüstri mühendisliği yöntemleri kullanarak değerlendirme yapabilir ve sonuçları yorumlayabilir | Tartışma, Rol Oynama, Gözlem, | Boşluk Doldurma Testleri, Eşleştirme Testler, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
4 | Araştırmalarını raporlayıp, istenilen formatta sunabilir | Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, | Boşluk Doldurma Testleri, Kısa Cevaplı Testler, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Çalışma konusunun araştırılması, problemin tespiti | |
2 | Kavramsal çalışma ve literatür taraması | |
3 | Kavramsal çalışma ve literatür taraması | |
4 | Model/tasarım bileşenlerinin tespiti ve/veya verilerin eldesi, analizi, temizlenmesi | |
5 | Model/tasarım bileşenlerinin tespiti ve/veya verilerin eldesi, analizi, temizlenmesi | |
6 | Metodoloji çalışması (tekniklerin ve gerekçelerin açıklanması) | |
7 | Metodoloji çalışması (tekniklerin ve gerekçelerin açıklanması) | |
8 | Modelin kurulması / Tasarımın gerçekleştirilmesi | |
9 | Modelin kurulması / Tasarımın gerçekleştirilmesi | |
10 | Sonuçların eldesi, değerlendirilmesi ve yorumlanması | |
11 | Tasarım çalışmasının uygun formata göre dokümante edilmesi | |
12 | Tasarım çalışmasının uygun formata göre dokümante edilmesi | |
13 | Kontrollerin ve gerekli düzeltmelerin gerçekleştirilmesi | |
14 | Tasarım çalışmasının uygun kanal aracılığıyla teslimi, e-arşiv için yüklenmesi. |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 a | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; | ||||||
1 b | Bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi. | ||||||
2 a | Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; | ||||||
2 b | Bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | ||||||
3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | X | |||||
4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | X | |||||
5 a | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama becerisi. | ||||||
5 b | Deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | ||||||
6 a | Disiplin içi takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi. | ||||||
6 b | Çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi. | ||||||
6 c | Bireysel çalışma becerisi. | ||||||
7 a | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma, etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme becerisi, | ||||||
7 b | En az bir yabancı dil bilgisi. | ||||||
7 c | Etkin sunum yapabilme becerisi. | ||||||
7 d | Açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | ||||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | X | |||||
9 a | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk hakkında bilgi, | ||||||
9 b | Mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | ||||||
10 a | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; | ||||||
10 b | Girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık | ||||||
10 c | Sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | ||||||
11 a | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; | ||||||
11 b | Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 1 a | PÇ 1 b | PÇ 2 | PÇ 2 a | PÇ 2 b | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 5 a | PÇ 5 b | PÇ 6 | PÇ 6 a | PÇ 6 b | PÇ 6 c | PÇ 7 | PÇ 7 a | PÇ 7 b | PÇ 7 c | PÇ 7 d | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 9 a | PÇ 9 b | PÇ 10 | PÇ 10 a | PÇ 10 b | PÇ 10 c | PÇ 11 | PÇ 11 a | PÇ 11 b |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Öğrenci, endüstri mühendisliği ile ilgili bir konuda problemi tanımlar, teorik bilgi alt yapısını hazırlar, literatür taraması yapar | 0 | 2 | 3 | 1 | 3 | 3 | 1 | 2 | 3 | ||||||||||||||||||||||
2 | Ele aldığı bir süreci, makineyi, ürünü veya sistemi modelleyebilmek veya tasarımını yapabilmek için kısıtlarını, parametrelerini, değişkenlerini tespit edebilir. | 0 | 3 | 2 | 3 | 2 | 2 | 1 | ||||||||||||||||||||||||
3 | Öğrenci, istatistiksel analiz gibi temel endüstri mühendisliği yöntemleri kullanarak değerlendirme yapabilir ve sonuçları yorumlayabilir | 0 | 3 | 2 | 3 | |||||||||||||||||||||||||||
4 | Araştırmalarını raporlayıp, istenilen formatta sunabilir | 2 | 3 | 2 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Proje / Tasarım | 1 | 45 | 45 |
Final | 1 | 8 | 8 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 127 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,08 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |