Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Suların Arıtılması | CVM 302 | 6 | 2 + 1 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | yok |
Önerilen Seçmeli Dersler | yok |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. ASUDE ATEŞ |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | yok |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Mühendislik Bilimleri ve Mühendislik Tasarımı kapsamına giren Suların Arıtılması dersinde; içme sularının kaynakları ve çeşitleri, temel karakteristikleri ve arıtılma tekniklerinin tasarım ve projelendirme esasına göre verilmesi, bu bilgilerin mühendislikte nerelerde, nasıl kullanılacağının uygulamasının öğretilmesi amaçlanmıştır. |
Dersin İçeriği | İçme suyu arıtma metodlarının incelenmesi, biriktirme, havalandırma ,çöktürme, filtrasyon, dezenfeksiyon gibi ana hatların tasarım ve proje esaslarının örnek çözümlerle ele alınarak mühendislik formatının oluşturulması ve öğrencilere aktarılması |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | İçme suyu özelliklerini bilir , içme suyu arıtımında karşılaşılacak sorunlara karşı hangi temel işlemlerin uygulanacağını tespit eder. İçme suyu hakkında yasal müfredatı tanır | ||
2 | Biriktirme haznelerini ve Havalandırma havuzu sistemlerini tanır, hesaplamalarıyla tasarlar. | ||
3 | Koagülasyon , Flokülasyon ve Çöktürme ünitelerini tanır, hesaplamalarıyla tasarlar | ||
4 | Filtrasyon ünitesini filtreleri tiplerine bağlı olarak tasarlar. Dezenfeksiyon prosesini tanır, farklı dezenfektanların etkilerini yorumlar. |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | İçme sularının özellikleri, tasfiye metodları , metod seçimi | |
2 | İçme suyu standartlarının incelenmesi | |
3 | Biriktirme haznelerinin ve Havalandırma ünitesi tiplerinin incelenmesi | |
4 | Havalandırma ünitesi proje esasları ve tasarımı | |
5 | Koagülasyon prosesi, dizayn parametreleri ,tasarımı | |
6 | Flokülasyon prosesi , dizayn parametreleri ,tasarımı | |
7 | İçme suyu arıtma tesis tasarım, kontrol -1 | |
8 | Çöktürme havuzu tasarımı ve boyutlandırılması | |
9 | Filtrasyon ünitesi amacı, mekanizması, | |
10 | Filtre çeşitleri ve projelendirilmesi esasları | |
11 | Dezenfeksiyon, Koku ve tat kontrolü ,Demir ve mangan giderilmesi yöntemlerinin incelenmesi | |
12 | İçme suyu arıtma tesis tasarımı kontrol -2 | |
13 | Adsorpsiyon ,Sertlik ve agresiflik giderimi, İyon değiştirme yöntemlerinin incelenmesi | |
14 | İçme suyu arıtma tesis tasarımı kontrol -3 |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | 1- Su Tasfiyesi “Prof.Dr. Veysel EROĞLU ,İTÜ YAYINLARI,1995 |
Ders Kaynakları | 1- Su Tasfiyesi “Prof.Dr. Veysel EROĞLU ,İTÜ YAYINLARI,1995 2- Su ve Atıksu Mühendisliği, Cilt I, Cilt II (Yılmaz Muslu, 2005). 3- Su ve Atıksu Arıtımında Fiziksel Temel İşlemler Prof. Dr. Kadir Kestioğlu |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 a | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; | ||||||
1 b | Bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi. | X | |||||
2 a | Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; | ||||||
2 b | Bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | ||||||
3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | X | |||||
4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | ||||||
5 a | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama becerisi. | ||||||
5 b | Deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | ||||||
6 a | Disiplin içi takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi. | X | |||||
6 b | Çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi. | ||||||
6 c | Bireysel çalışma becerisi. | ||||||
7 a | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma, etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme becerisi, | ||||||
7 b | En az bir yabancı dil bilgisi. | ||||||
7 c | Etkin sunum yapabilme becerisi. | ||||||
7 d | Açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | ||||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | ||||||
9 a | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk hakkında bilgi, | ||||||
9 b | Mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | ||||||
10 a | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; | ||||||
10 b | Girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık | ||||||
10 c | Sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | ||||||
11 a | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; | ||||||
11 b | Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 1 a | PÇ 1 b | PÇ 2 | PÇ 2 a | PÇ 2 b | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 5 a | PÇ 5 b | PÇ 6 | PÇ 6 a | PÇ 6 b | PÇ 6 c | PÇ 7 | PÇ 7 a | PÇ 7 b | PÇ 7 c | PÇ 7 d | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 9 a | PÇ 9 b | PÇ 10 | PÇ 10 a | PÇ 10 b | PÇ 10 c | PÇ 11 | PÇ 11 a | PÇ 11 b |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | İçme suyu özelliklerini bilir , içme suyu arıtımında karşılaşılacak sorunlara karşı hangi temel işlemlerin uygulanacağını tespit eder. İçme suyu hakkında yasal müfredatı tanır | |||||||||||||||||||||||||||||||
2 | Biriktirme haznelerini ve Havalandırma havuzu sistemlerini tanır, hesaplamalarıyla tasarlar. | |||||||||||||||||||||||||||||||
3 | Koagülasyon , Flokülasyon ve Çöktürme ünitelerini tanır, hesaplamalarıyla tasarlar | |||||||||||||||||||||||||||||||
4 | Filtrasyon ünitesini filtreleri tiplerine bağlı olarak tasarlar. Dezenfeksiyon prosesini tanır, farklı dezenfektanların etkilerini yorumlar. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 10 |
1. Kısa Sınav | 10 |
1. Ara Sınav | 40 |
1. Proje / Tasarım | 40 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 55 |
1. Final | 45 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Proje / Tasarım | 1 | 30 | 30 |
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Kısa Sınav | 1 | 2 | 2 |
Ödev | 1 | 4 | 4 |
Toplam İş Yükü | 121 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,84 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |