Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Gürültü Kirliliği ve Kontrolü | CVM 335 | 5 | 3 + 0 | 3 | 3 |
Ön Koşul Dersleri | yok |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. ASUDE ATEŞ |
Dersi Verenler | Doç.Dr. ASUDE ATEŞ, |
Dersin Yardımcıları | yok |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Gürültü kaynakları incelenmesi, kontrol yöntemleri , önlem teknolojisi ,çözümlü örneklerle inceleme ve yönetmeliklerle kıyaslama |
Dersin İçeriği | Ses, frekans, akustik,ses dalgası, ses basıncı nedir? Gürültü düzeyleri, gürültü kirliliği, oluşumu, insan sağlığına etkisi,farklı kaynaklı gürültü kirliliğinin giderilmesi ve önlenmesinde kullanılan teknoloji ve ürünler, gürültü kirliliği yönetmeliği ve sınır değerler |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Ses, frekans, akustik , gürültü tanımını yapar | ||
2 | Gürültü düzeyleri ve buna bağlı oluşan kirlilik yükü hesaplamaları yapar | ||
3 | Farklı gürültü kaynaklarının tanımlar ( trafik kaynaklı, inşaat kaynaklı, endüstriyel kaynaklı gibi) ve alınacak önlemleri planlar | ||
4 | Gürültü kontrolü hakkında tüm yönetmelikleri tanır , sınır değerleri, kriterleri bilerek planlama yapar |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Temel ses bilgisi | |
2 | Gürültünün fiziksel özellikleri (kuvvet, enerji yoğunluğu, şiddet) | |
3 | Gürültü indeksleri, gürültü seviyeleri | |
4 | Toplumda gürültü tesiri ve Gürültünün insan sağlığı üzerindeki etkisi | |
5 | Gürültü denetim ölçütleri ve gürültü ölçümleri | |
6 | Endüstriyel gürültü kaynakları | |
7 | Planlama ve bakım ile gürültü kontrolü | |
8 | Trafik ve inşaat kaynaklı gürültü önlemleri | |
9 | Kaynak ortamı ve bariyerlerde gürültü kontrolü | |
10 | Susturucu ve koruyucularla gürültü kontrolü, akışkan yataklı gürültü sorunları, ses yutucu malzemelerle gürültü kontrolü | |
11 | İş sağlığı ve güvenliği açısından gürültü ve titreşim değerleri | |
12 | Çevresel Gürültü Kontrol Yönetmeliğinin incelenmesi | |
13 | Çalışanların Gürültü İle İlgili Risklerden Korunmalarına Dair Yönetmeliğin incelenmesi | |
14 | Çalışanların Titreşim İle İlgili Risklerden Korunmalarına Dair Yönetmeliğin incelenmesi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | 1-Endüstriyel Gürültü Kontrolü (Doç Dr. Nevzat Özgüven)TMMOB Mak. Müh. Odası Yayınları 2. Çevre Kirlenmesi Kontrolü Prof. Dr. Mehmet Karpuzcu
|
Ders Kaynakları | 1- Çevre Kirlenmesi Kontrolü Prof. Dr. Mehmet Karpuzcu 2- ÇEVRESEL GÜRÜLTÜ KONTROL YÖNETMELİĞİ, 3- Çevresel Gürültünün Değerlendirilmesi ve Yönetimi Yönetmeliği, 4- ÇALIŞANLARIN GÜRÜLTÜ İLE İLGİLİ RİSKLERDEN KORUNMALARINA DAİR YÖNETMELİK
|
Hafta | Dokümanlar | Açıklama | Boyut |
---|---|---|---|
8 | 0 MB |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 a | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; | ||||||
1 b | Bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi. | X | |||||
2 a | Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; | ||||||
2 b | Bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | ||||||
3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | ||||||
4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | ||||||
5 a | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama becerisi. | ||||||
5 b | Deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | ||||||
6 a | Disiplin içi takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi. | ||||||
6 b | Çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi. | ||||||
6 c | Bireysel çalışma becerisi. | X | |||||
7 a | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma, etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme becerisi, | ||||||
7 b | En az bir yabancı dil bilgisi. | ||||||
7 c | Etkin sunum yapabilme becerisi. | ||||||
7 d | Açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | ||||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | ||||||
9 a | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk hakkında bilgi, | ||||||
9 b | Mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | X | |||||
10 a | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; | ||||||
10 b | Girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık | ||||||
10 c | Sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | ||||||
11 a | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; | X | |||||
11 b | Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 1 a | PÇ 1 b | PÇ 2 | PÇ 2 a | PÇ 2 b | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 5 a | PÇ 5 b | PÇ 6 | PÇ 6 a | PÇ 6 b | PÇ 6 c | PÇ 7 | PÇ 7 a | PÇ 7 b | PÇ 7 c | PÇ 7 d | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 9 a | PÇ 9 b | PÇ 10 | PÇ 10 a | PÇ 10 b | PÇ 10 c | PÇ 11 | PÇ 11 a | PÇ 11 b |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Ses, frekans, akustik , gürültü tanımını yapar | |||||||||||||||||||||||||||||||
2 | Gürültü düzeyleri ve buna bağlı oluşan kirlilik yükü hesaplamaları yapar | |||||||||||||||||||||||||||||||
3 | Farklı gürültü kaynaklarının tanımlar ( trafik kaynaklı, inşaat kaynaklı, endüstriyel kaynaklı gibi) ve alınacak önlemleri planlar | |||||||||||||||||||||||||||||||
4 | Gürültü kontrolü hakkında tüm yönetmelikleri tanır , sınır değerleri, kriterleri bilerek planlama yapar | 5 | 5 | 5 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 40 |
1. Kısa Sınav | 10 |
1. Ödev | 30 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 20 |
Toplam | 100 |
1. Final | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Kısa Sınav | 1 | 1 | 1 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 3 | 3 |
Ödev | 1 | 5 | 5 |
Final | 1 | 6 | 6 |
Toplam İş Yükü | 81 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 3,24 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3 |