Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İklim Bilgisi ve Çevre | CVM 327 | 5 | 3 + 0 | 3 | 3 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. MAHNAZ GÜMRÜKÇÜOĞLU YİĞİT |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | İklim koşulları Dünya üzerinde bütün çevre parametrelerini ve canlı hayatını, fiziksel, coğrafi, sosyal ve ekonomik yönlerden etkilemektedir Özellikle sanayi devriminin ardından başlayan iklim değişimleri bugün dünyanın geleceği ile ilgili felaket senaryolarının yazılmasını gerektirecek kadar önemli boyutadır. Bu bağlamda, bu ders, günümüzün en önemli çevre sorununun nedenleri, etkileri, çözümleri ile ilgili bilinçlenme ve yeni çözüm önerilerinin üretilmesini amaçlamaktadır. |
Dersin İçeriği | Genel kavramlar. Atmosfer yapısı. Dünya iklimleri. Dünya tarihindeki iklim değişimleri. Sera etkisi. İklim değişimlerinin nedenleri. Gelecek için iklim senaryoları. İklim değişimlerinin Dünya ve Türkiye üzerindeki etkileri. Alınması gereken önlemler. Çözüm önerileri. Uluslararası çalışmalar. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş Genel tanımlar | |
2 | Atmosferin yapısı Ozon tabakası | |
3 | Dünya üzerinde farklı iklimler, Dünya iklim tarihi | |
4 | Sera Etkisi, Sera gazları | |
5 | İklim değişimlerinin nedenleri | |
6 | İklim değişimlerinin mevcut ve olası etkiler, | |
7 | İklim değişimleri ve doğal kaynaklar üzerindeki etkileri | |
8 | İklim değişimleri ve doğal kaynaklar üzerindeki etkileri | |
9 | Gelecek için iklim senaryoları. | |
10 | Mevcut ve planlanan çözümler | |
11 | Önlemler , çözüm önerileri | |
12 | Uluslararası çalışmalar | |
13 | Öğrenci Sunumları | |
14 | Öğrenci sunumları |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Farklı kaynaklardan hazırlanmış ders notu.
|
Ders Kaynakları | - S. Erinç, ‘Klimatoloji ve Metodları’, İstanbul, 1989. - M. Kadıoğlu, ‘Bildiğimiz Havaların Sonu’, İstanbul, 2002 - J.F. Griffiths, “Climate and the Environment”, Westview Press, İngiltere, 1986 - R.M. Goody, J.C. Walker, “Atmospheres”, Printice Hall, A.B.D., 1982 - Natural Environment Research Council, “The Greenhouse Effect”, Institute of Terrestrial Ecology, 1994.
- IPCC, Çevre Bakanlığı, Tarım Bakanlığı ve çeşitli sivil toplum kuruluşlarının raporları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 a | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; | ||||||
1 b | Bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi. | X | |||||
2 a | Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; | ||||||
2 b | Bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | ||||||
3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | ||||||
4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | ||||||
5 a | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama becerisi. | ||||||
5 b | Deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | ||||||
6 a | Disiplin içi takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi. | ||||||
6 b | Çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi. | ||||||
6 c | Bireysel çalışma becerisi. | X | |||||
7 a | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma, etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme becerisi, | ||||||
7 b | En az bir yabancı dil bilgisi. | ||||||
7 c | Etkin sunum yapabilme becerisi. | ||||||
7 d | Açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | ||||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | X | |||||
9 a | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk hakkında bilgi, | ||||||
9 b | Mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | ||||||
10 a | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; | ||||||
10 b | Girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık | ||||||
10 c | Sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | X | |||||
11 a | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; | X | |||||
11 b | Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 1 a | PÇ 1 b | PÇ 2 | PÇ 2 a | PÇ 2 b | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 5 a | PÇ 5 b | PÇ 6 | PÇ 6 a | PÇ 6 b | PÇ 6 c | PÇ 7 | PÇ 7 a | PÇ 7 b | PÇ 7 c | PÇ 7 d | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 9 a | PÇ 9 b | PÇ 10 | PÇ 10 a | PÇ 10 b | PÇ 10 c | PÇ 11 | PÇ 11 a | PÇ 11 b |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
Toplam | 0 |
Toplam | 0 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 12 | 12 |
Ödev | 1 | 5 | 5 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Kısa Sınav | 2 | 2 | 4 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 15 | 15 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Sözlü Sınav | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 200 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 8 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3 |