Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Su Temini CVM 303 5 2 + 1 3 4
Ön Koşul Dersleri

Hidrolik

Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. RABİA KÖKLÜ
Dersi Verenler Doç.Dr. RABİA KÖKLÜ,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Alanına Uygun Öğretim
Dersin Amacı

Su temin sistemleri ile ilgili teorik ve pratik bilgiler vermek

Dersin İçeriği

Su ihtiyacının belirlenmesi;Kaynak sularının ,Yer altı sularının (galeri ,dren boruları ve kuyular) ve yüzeysel suların(nehirler ve göller) toplanması;Su iletiminin hesap ve projesi;Su depoları;Su depolarının hesap ve projesi ;Su depolarının yapım ve özellikleri;Su dağıtım boruları;Su dağıtım şebekelerinin tasarımı;Su dağıtım şebekelerinin hesap ve projesi.

Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Temel Bilim ve Mühendislik bilgilerini vermek,
2 Su temin sistemlerinin özellikleri ile ilgili bilgi vermek,
3 Su temin sistemleri (Toplama,iletim,depolama,dağıtım) hesap ve projelendirilmesi için gerekli bilgileri vermek,
4 Çevre Mühendisliği alanında problemleri tanımlama, modelleme ve çözme becerisi kazandırma.
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Su ihtiyacının belirlenmesi
2 Kaynak sularıın toplanması PROJE
3 Yer altı sularının toplanması(drenler ve galeriler)
4 Yer altı sularının toplanması(su kuyuları)
5 Yer altı sularının toplanması(su kuyuları)
6 Yüzeysel sulardan(nehirler ve göller) su alma
7 Suların iletilmesi
8 Suların iletilmesi
9 Ara sınav
10 Suların iletilmesi
11 Suların depolanması
12 Suların depolanması
13 Suların dağıtılması
14 Suların dağıtılması
Kaynaklar
Ders Notu

Su Temini ve Çevre Sağlığı Ders Notu (Basılmamış)
Prof. Dr. Bülent ŞENGÖRÜR

Ders Kaynakları

1- Fair, G.M., Geyer, J.C., Okun, D.A., Elements of Water Supply and Wastewater Disposal, John Wiley,1971.
2- Muslu Y., Su ve Atıksu Teknolojisi, İTÜ Matbaası, Gümüşsuyu, 1992.
3- Muslu Y., Çözümlü Problemlerle Su Temini ve Çevre Sağlığı Cilt I, Su Vakfı, İstanbul, 1998.
4-Karpuzcu M., Su Temini ve Çevre Sağlığı, Kubbealtı Neşriyatı, İstanbul, 2005.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 a Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; X
1 b Bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi. X
2 a Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; X
2 b Bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. X
3 Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. X
4 Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
5 a Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama becerisi.
5 b Deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
6 a Disiplin içi takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi.
6 b Çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi.
6 c Bireysel çalışma becerisi. X
7 a Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma, etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme becerisi,
7 b En az bir yabancı dil bilgisi.
7 c Etkin sunum yapabilme becerisi.
7 d Açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
8 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
9 a Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk hakkında bilgi,
9 b Mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. X
10 a Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; X
10 b Girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık
10 c Sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
11 a Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi;
11 b Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 1 a PÇ 1 b PÇ 2 PÇ 2 a PÇ 2 b PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 5 a PÇ 5 b PÇ 6 PÇ 6 a PÇ 6 b PÇ 6 c PÇ 7 PÇ 7 a PÇ 7 b PÇ 7 c PÇ 7 d PÇ 8 PÇ 9 PÇ 9 a PÇ 9 b PÇ 10 PÇ 10 a PÇ 10 b PÇ 10 c PÇ 11 PÇ 11 a PÇ 11 b
1 Temel Bilim ve Mühendislik bilgilerini vermek, 3
2 Su temin sistemlerinin özellikleri ile ilgili bilgi vermek, 5 4
3 Su temin sistemleri (Toplama,iletim,depolama,dağıtım) hesap ve projelendirilmesi için gerekli bilgileri vermek, 3 5 4 4
4 Çevre Mühendisliği alanında problemleri tanımlama, modelleme ve çözme becerisi kazandırma. 3 5 4 4
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 50
1. Kısa Sınav 15
1. Proje / Tasarım 35
Toplam 100
1. Final 40
1. Yıl İçinin Başarıya 60
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 1 16
Ara Sınav 1 10 10
Kısa Sınav 1 3 3
Proje / Tasarım 1 20 20
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü 107
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 4,28
Dersin AKTS Kredisi 4