Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Çevre Kimyası ve Laboratuvarı II | CVM 204 | 4 | 3 + 3 | 5 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. FÜSUN BOYSAN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Dr. Büşra Erden, Arş. Gör. Muhammed Has |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Öğrencilere Çevre Mühendisliği dalında kimya bilgisi vermek, okutulan konuları deneysel olarak uygulatmak ve laboratuar pratiği kazandırmak. |
Dersin İçeriği | Optik Esaslı Ölçüm Yöntemleri, Bulanıklık,Asidite,Alkalinite, Çözünmüş Oksijen,BOİ,KOİ,TeOİ,Fosfor,Hidrokarbonlar,Alkoller, Keton ve Aldehitler,Asitler ve Esterler,Aromatik Bileşikler,Azot ve Kükürtlü Bileşikler,Yağlar ve Sabunlar,Deterjanlar, Pestisitler, Protein ve Karbohidratlar ve laboratuvar uygulamaları: Katı madde tayini, Asidite-Alkalinite tayini, Sertlik tayini, Çözünmüş oksijen- BOİ tayini, Kimyasal oksijen tayini, Renk tayini, Bulanıklık tayini, Azot Tayini, Toplam Fosfor Tayini, Yağ-Gres Tayini, Anyonik Yüzey Aktif Maddeler Tayini, Uçucu Yağ Asitleri Tayini, Gaz Analizleri. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Optik esaslı analiz yöntemleri ve uygulaması, Sularda bulanıklık,bulanıklık birimleri, bulanıklık ölçüm yöntemleri. | Anlatım, Soru-Cevap, Deney ve Laboratuvar, | |
2 | Asidite, alkalinite ve su sertliği parametrelerini tanır, analiz yöntemlerini bilir, uygular ve yorumlar | ||
3 | Sularda gaz çözünürlüğünü tanır,çözünmüş oksijen analiz yöntemlerini uygular. | ||
4 | Biyokimyasal oksijen ihtiyacını (BOİ) tanır ve analiz yöntemlerini bilir ve uygular. | ||
5 | Kimyasal oksijen ihtiyacını (KOİ) tanır, analiz yöntemlerini bilir, uygular ve yorumlar | ||
6 | Organik parametreleri tanır, teorik okisjen ihtiyacını (TeOİ) hesaplar | ||
7 | Fosfor parametresini tanır ve analiz yöntemlerini bilir ve yorumlar | ||
8 | Organik bileşikleri ve fonksiyonel grupları tanır, fonksiyonel grupların özelliklerini bilir | ||
9 | Hidrokarbonları, alkolleri, alkil halojenürleri, keton ve aldehitleri, asitler ve esterleri tanır | ||
10 | Aromatikleri; azot ve kükürtlü organik bileşikleri, yağları ve sabunları bilir, analiz yöntemlerini bilir, uygular ve yorumlar. | ||
11 | Deterjanları, pestisidlerı, proteinleri ve karbohidratları tanır. analiz yöntemlerini bilir, uygular ve yorumlar | ||
12 | Katı Madde Tayinini yöntemlerini bilir, uygular ve yorumlar. | ||
13 | Çözelti Hazırlama, konsantrasyon birimleri |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Optik Esaslı Analiz Yöntemleri | |
2 | Sularda Bulanıklık / Bulanıklık Tayini | |
3 | Bulanıklık Birimleri, Bulanıklık Ölçüm Yöntemleri. / Katı Madde Tayini | |
4 | Asidite / Asidite - Alkalinite Tayini | |
5 | Alkalinite / Sertlik Tayini | |
6 | Sularda Gaz Çözünürlüğü, Çözünmüş Oksijen ;Çevresel Önemi, Winkler Metodu / Çözünmüş Oksijen Tayini | |
7 | Biyokimyasal Oksijen İhtiyacı; Analiz Yöntemleri ve Kinetiği / BOİ Tayini | |
8 | Kimyasal Oksijen İhtiyacı, Analiz Yöntemi ve Yorumlanması, Organik Parametreler / KOİ Tayini | |
9 | Teorik Oksijen İhtiyacı; Hesaplama Yöntemi / Renk Tayini | |
10 | Ara Sınav | |
11 | Fosfor Parametresi; Çevresel Önemi ve Analiz Yöntemi / Fosfor Tayini | |
12 | Hidrokarbonlar; Alkanlar, Elkenler ve Alkinler, Siklik Hidrokarbonlar / Yağ Gres Tayini | |
13 | Alkoller, Alkil Halojenürleri, Keton Ve Aldehitler, Asitler Ve Esterler | |
14 | Aromatik Bileşikler; Azot ve Kükürtlü Organik Bileşikler, Yağlar ve Sabunlar, Deterjanlar ve Pestisitler |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Özel Ders notları Boysan, Füsun, Çevre Kimyası Lab.,Deney Föyü (Basılmamış) |
Ders Kaynakları | 1. Eaton, A.D., Clesceri, L.S., Greenberg, A.E. Standart Methods for the Examination of Water and Wastewater, 19th Edition, American Public Health 2. S.E.Manahan, Environmental Chemistry,Boca Raton: CRC Press LLC, 2000 3. Colin Baird, Michael Cann, Environmental Chemistry, W. H. Freeman, 3 edition, 2004Association, 1995. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 a | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; | ||||||
1 b | Bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi. | ||||||
2 a | Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; | ||||||
2 b | Bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | ||||||
3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | ||||||
4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | ||||||
5 a | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama becerisi. | ||||||
5 b | Deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | X | |||||
6 a | Disiplin içi takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi. | ||||||
6 b | Çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi. | ||||||
6 c | Bireysel çalışma becerisi. | ||||||
7 a | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma, etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme becerisi, | ||||||
7 b | En az bir yabancı dil bilgisi. | ||||||
7 c | Etkin sunum yapabilme becerisi. | ||||||
7 d | Açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | X | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | X | |||||
9 a | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk hakkında bilgi, | ||||||
9 b | Mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | X | |||||
10 a | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; | ||||||
10 b | Girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık | ||||||
10 c | Sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | ||||||
11 a | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; | ||||||
11 b | Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 1 a | PÇ 1 b | PÇ 2 | PÇ 2 a | PÇ 2 b | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 5 a | PÇ 5 b | PÇ 6 | PÇ 6 a | PÇ 6 b | PÇ 6 c | PÇ 7 | PÇ 7 a | PÇ 7 b | PÇ 7 c | PÇ 7 d | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 9 a | PÇ 9 b | PÇ 10 | PÇ 10 a | PÇ 10 b | PÇ 10 c | PÇ 11 | PÇ 11 a | PÇ 11 b |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Optik esaslı analiz yöntemleri ve uygulaması, Sularda bulanıklık,bulanıklık birimleri, bulanıklık ölçüm yöntemleri. | |||||||||||||||||||||||||||||||
2 | Asidite, alkalinite ve su sertliği parametrelerini tanır, analiz yöntemlerini bilir, uygular ve yorumlar | |||||||||||||||||||||||||||||||
3 | Sularda gaz çözünürlüğünü tanır,çözünmüş oksijen analiz yöntemlerini uygular. | |||||||||||||||||||||||||||||||
4 | Biyokimyasal oksijen ihtiyacını (BOİ) tanır ve analiz yöntemlerini bilir ve uygular. | |||||||||||||||||||||||||||||||
5 | Kimyasal oksijen ihtiyacını (KOİ) tanır, analiz yöntemlerini bilir, uygular ve yorumlar | |||||||||||||||||||||||||||||||
6 | Organik parametreleri tanır, teorik okisjen ihtiyacını (TeOİ) hesaplar | |||||||||||||||||||||||||||||||
7 | Fosfor parametresini tanır ve analiz yöntemlerini bilir ve yorumlar | |||||||||||||||||||||||||||||||
8 | Organik bileşikleri ve fonksiyonel grupları tanır, fonksiyonel grupların özelliklerini bilir | |||||||||||||||||||||||||||||||
9 | Hidrokarbonları, alkolleri, alkil halojenürleri, keton ve aldehitleri, asitler ve esterleri tanır | |||||||||||||||||||||||||||||||
10 | Aromatikleri; azot ve kükürtlü organik bileşikleri, yağları ve sabunları bilir, analiz yöntemlerini bilir, uygular ve yorumlar. | |||||||||||||||||||||||||||||||
11 | Deterjanları, pestisidlerı, proteinleri ve karbohidratları tanır. analiz yöntemlerini bilir, uygular ve yorumlar | |||||||||||||||||||||||||||||||
12 | Katı Madde Tayinini yöntemlerini bilir, uygular ve yorumlar. | |||||||||||||||||||||||||||||||
13 | Çözelti Hazırlama, konsantrasyon birimleri |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
Toplam | 0 |
Toplam | 0 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 4 | 4 |
Kısa Sınav | 3 | 1 | 3 |
Ödev | 3 | 1 | 3 |
Performans Görevi (Laboratuvar) | 8 | 3 | 24 |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 6 | 96 |
Final | 1 | 5 | 5 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 137 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,48 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |