Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Mühendislik Ekonomisi | ENM 222 | 4 | 3 + 0 | 3 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. GÜLGÜN DEDE |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Mühendislikle ilgili iş ve işletmelerde yapılan yatırım ve harcamalara bağlı ve bunun neticesi olarak net proje yatırımlarının sistematik incelenmesidir. |
Dersin İçeriği | Ana hatları ile dersin içeriği: |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Mühendislik ekonomisinin temel prensiplerini sıralar. | ||
2 | Mühendislik ekonomisinin maliyetlerini bilir ve farklarını sıralar. | ||
3 | Nakit akışları kavramı ile nakit akış diyagramlarını kavrar. | ||
4 | Paranın zaman değeri işlemlerini gerçekleştirir | ||
5 | Değerleme yöntemleri problemlerinin çözümünü gerçekleştirir. | ||
6 | Yatırım alternatiflerini örnekler vererek kıyaslar. | ||
7 | Amortisman metotları ile ilgili problemleri kavrar | ||
8 | Mühendislik ekonomisi analiz problemlerini gerçekleştirir. | ||
9 | Mühendislik ekonomisi bilgi ve becerilerini kullanarak fizibilite raporu hazırlar. |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Mühendislik Ekonomisine Giriş | |
2 | Mühendislik Ekonomisinde Maliyet Kavramı ve Maliyetler | |
3 | Mühendislik Ekonomisinde Maliyet Kavramı ve Maliyetler | |
4 | Nakit Akış Diyagramları ve Paranın Zaman Değeri | |
5 | Nakit Akış Diyagramları ve Paranın Zaman Değeri | |
6 | Değerleme Metotları | |
7 | Değerleme Metotları | |
8 | Alternatiflerin Seçilmesi | |
9 | Alternatiflerin Seçilmesi | |
10 | Amortisman Hesapları | |
11 | Fayda Maliyet Analizi | |
12 | Başa baş Analizi | |
13 | Yenileme Analizi | |
14 | Ekonomik Ömür Analizi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi. | ||||||
2 | Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | X | |||||
3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | X | |||||
4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | ||||||
5 | Karmaşık Mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi | ||||||
6 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | ||||||
7 | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | ||||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | ||||||
9 | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | ||||||
10 | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | X | |||||
11 | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Mühendislik ekonomisinin temel prensiplerini sıralar. | 5 | ||||||||||
2 | Mühendislik ekonomisinin maliyetlerini bilir ve farklarını sıralar. | 5 | ||||||||||
3 | Nakit akışları kavramı ile nakit akış diyagramlarını kavrar. | 5 | ||||||||||
4 | Paranın zaman değeri işlemlerini gerçekleştirir | 5 | ||||||||||
5 | Değerleme yöntemleri problemlerinin çözümünü gerçekleştirir. | 5 | ||||||||||
6 | Yatırım alternatiflerini örnekler vererek kıyaslar. | 5 | ||||||||||
7 | Amortisman metotları ile ilgili problemleri kavrar | 5 | ||||||||||
8 | Mühendislik ekonomisi analiz problemlerini gerçekleştirir. | 5 | ||||||||||
9 | Mühendislik ekonomisi bilgi ve becerilerini kullanarak fizibilite raporu hazırlar. | 5 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 0 |
1. Kısa Sınav | 0 |
2. Kısa Sınav | 0 |
1. Ödev | 0 |
Toplam | 0 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 0 |
1. Final | 0 |
Toplam | 0 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 2 | 4 | 8 |
Performans Görevi (Uygulama) | 2 | 4 | 8 |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 2 | 4 | 8 |
Performans Görevi (Uygulama) | 2 | 4 | 8 |
Toplam İş Yükü | 244 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 9,76 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |