Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Hidrolik | CVM 208 | 4 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. RABİA KÖKLÜ |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Hidrolik temel bilgilerini vermek.
|
Dersin İçeriği | Pompalar;Laminer ve türbülanslı akımlar;Borularda sürekli ve yersel yük kayıpları;Seri ve paralel borular;Çok hazneli boru şebekeleri,Açık kanal akımları;Üniform akımlar;Hidrolikçe en uygun kesit;Özgül enerji,kritik derinlik;Üniform olmayan ani ve tedrici değişken akım;Su yüzü profillerinin hesabı;Akım ölçümleri.
|
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Temel Bilim ve Mühendislik bilgilerini vermek | ||
2 | Boru akımları ile ilgili bilgileri vermek | ||
3 | Su ve atıksu arıtma tesisleri hidrolik tasarımı ile ilgili bilgileri vermek | ||
4 | İletim sistemleri hidrolik hesap ve tasarımı ile ilgili bilgileri vermek | ||
5 | Pompa sistemlerinin hidrolik tasarımı ile ilgili bilgileri vermek | ||
6 | Su dağıtım sistemleri hidrolik hasap ve tasarımı ile ilgili bilgileri vermek | ||
7 | Çevre Mühendisliği alanında problemleri tanımlama ,modelleme ve çözme becerisi kazandırma |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Borularda akım(Laminer ve Türbülanslı akım) | |
2 | Basınçlı akımlar | |
3 | Borularda akım(Sürekli yük kayıpları) | |
4 | Borularda akım(Yersel yük kayıpları) | |
5 | Boru sistemlerinin çözümü (Seri parelel) | |
6 | Çok hazneli ve kompleks boru sistemleri | |
7 | Açık kanal akımları | |
8 | Açık kanal akımları hız ve rejim | |
9 | Ara sınav | |
10 | Hidrolik yönden en uygun kesit | |
11 | Özgül Enerji | |
12 | Su yüzeyi profilleri | |
13 | Hidrolik Sıçrama | |
14 | Akım kontrol yapıları |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Hidrolik Ders Notu (Basılmamış) Prof. Dr. Bülent ŞENGÖRÜR
|
Ders Kaynakları | Streeter, V.L, Wylie,E.B., Fluid Mechanics, McGraw Hill, 1985.
|
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi. | X | |||||
2 | Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | X | |||||
3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | ||||||
4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | ||||||
5 | Karmaşık Mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi | ||||||
6 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | ||||||
7 | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | ||||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | ||||||
9 | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | ||||||
10 | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | ||||||
11 | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Temel Bilim ve Mühendislik bilgilerini vermek | 4 | 0 | |||||||||
2 | Boru akımları ile ilgili bilgileri vermek | 4 | 5 | |||||||||
3 | Su ve atıksu arıtma tesisleri hidrolik tasarımı ile ilgili bilgileri vermek | 4 | 5 | |||||||||
4 | İletim sistemleri hidrolik hesap ve tasarımı ile ilgili bilgileri vermek | 4 | 5 | |||||||||
5 | Pompa sistemlerinin hidrolik tasarımı ile ilgili bilgileri vermek | 4 | 5 | |||||||||
6 | Su dağıtım sistemleri hidrolik hasap ve tasarımı ile ilgili bilgileri vermek | 4 | 5 | |||||||||
7 | Çevre Mühendisliği alanında problemleri tanımlama ,modelleme ve çözme becerisi kazandırma | 4 | 5 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Kısa Sınav | 20 |
2. Kısa Sınav | 20 |
Toplam | 100 |
1. Final | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 2 | 5 | 10 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 110 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,4 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |