Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Çevre Jeolojisi | CVM 203 | 3 | 3 + 0 | 3 | 3 |
Ön Koşul Dersleri | - |
Önerilen Seçmeli Dersler | - |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. MAHNAZ GÜMRÜKÇÜOĞLU YİĞİT |
Dersi Verenler | Doç.Dr. MAHNAZ GÜMRÜKÇÜOĞLU YİĞİT, |
Dersin Yardımcıları | -- |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Temel Öğretim |
Dersin Amacı | Yer bilimleri ve zemin ile ilgili temel bilgileri çevre mühendisliği çerçevesinde kavramak |
Dersin İçeriği | Giriş, temel kavramlar, jeloji-çevre ilişkileri, yerkabuğu oluşumu-bileşimi, mineraller-kayaçlar, doğal kaynaklar ve yerkabuğu ilişkisi, nehirler, yeraltısuyu, doğal afetler ve çevresel etkileri, toprak ve çevre, enerji kaynakları ve çevresel etkileri, topografik-jeolojik haritalar, madencilik faaliyetleri ve çevresel etkiler, arazi kullanım planlaması |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Çevre mühendsine yönelik yer bilimleri ile ilgili temel kavramları tanır | Anlatım, | Sözlü Sınavlar, |
2 | Fiziksel-kimyasal ayrışma/aşınma süreçlerini tanır | ||
3 | Kayaç ve mineral yapısını öğrenir | ||
4 | Jeolojik yapı ve doğal kaynaklar ilişkisini öğrenir | ||
5 | Jeolojik yapı ve zeminle ilgili uygulamaların çevresel etki süreçlerini öğrenir. |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş (Genel tanımlar) | |
2 | Yerkabuğu oluşum, yapı, birleşimi | |
3 | Mineraller Kayaçlar | |
4 | Yeraltısuyu jeolojisi | |
5 | Toprak oluşumu | |
6 | Nehirler, havza, taşkın, | |
7 | Kıyılar | |
8 | Doğal afetler | |
9 | Ara sınav | |
10 | Arazi planlama, haritalama | |
11 | Madenler | |
12 | Barajlar, sondajlar | |
13 | Öğrenci semineri | |
14 | Öğrenci seminweri |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Farklı kaynaklardan hazırlanan slayt dosyaları |
Ders Kaynakları | 1. Ketin, İ., Genel Jeoloji cilt 1, Yerbilimlerine Giriş, İ.T.Ü Matbaası, 1977 2. Güleç, K., Mühendislikte Jeoloji, Matbaa teknisyenleri basımevi, 1980 3.Tarhan, F., Mühendislik Jeolojisi Prensipleri, K.T.Ü. Müh.-Mim. Fakültesi, 1989 4. Keller, E.A., Çevre Jeolojisine Giriş, Pearlson Education, Inc., 2005 |
Hafta | Dokümanlar | Açıklama | Boyut |
---|---|---|---|
0 | 0 MB | ||
0 | 0 MB | ||
0 | 0 MB |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi. | X | |||||
2 | Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | ||||||
3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | ||||||
4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | ||||||
5 | Karmaşık Mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi | ||||||
6 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | ||||||
7 | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | X | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | ||||||
9 | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | ||||||
10 | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | ||||||
11 | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Çevre mühendsine yönelik yer bilimleri ile ilgili temel kavramları tanır | 5 | ||||||||||
2 | Fiziksel-kimyasal ayrışma/aşınma süreçlerini tanır | 5 | ||||||||||
3 | Kayaç ve mineral yapısını öğrenir | 5 | 5 | |||||||||
4 | Jeolojik yapı ve doğal kaynaklar ilişkisini öğrenir | 5 | 5 | |||||||||
5 | Jeolojik yapı ve zeminle ilgili uygulamaların çevresel etki süreçlerini öğrenir. | 5 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 65 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 30 |
1. Kısa Sınav | 5 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 10 | 1 | 10 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 2 | 1 | 2 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 5 | 5 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
Ödev | 1 | 20 | 20 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 187 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 7,48 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3 |