Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Su ve Atıksularda Geri Kazanım ve Tekrar Kullanım Teknikleri | CVM 448 | 8 | 3 + 0 | 3 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | Dersin ön koşulu yoktur. Dersin amacına ve hedefine ulaşabilmesi, öğrencinin başarılı olabilmesi için öğrencinin bu dersin içeriğinde belirtilen kavramlar hakkında daha önce lisans seviyesinde bilgiye sahip olması gerekmektedir. |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi YASEMİN DAMAR ARİFOĞLU |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Atıksuların geri kazanımı ve farklı amaçlar için faydalı kullanımına yönelik uygulanabilecek arıtma teknolojilerine ait temel kavramların ve boyutlandırma esaslarının öğretilmesidir. Atık suların tekrar kullanımı ile hem ülke ekonomisine katkı hem de hızla tükenmekte olan su kaynaklarının korunması sağlanabilecektir. |
Dersin İçeriği | Tekrar kullanım sistemlerinin planlanmasındaki teknik kriterler, tekrar kullanım potansiyeli ve mevcut teknolojilerin değerlendirilmesi, tekrar kullanım uygulamaları: kentsel, sanayi ve tarımsal yeniden kullanım, yeraltı sularının geri kazanılmış atıksular ile beslenmesi, rekreasyon amaçlı kullanım, yönetmelikler, geri kazanım sistemlerinin maliyetleri. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Suyun Tanımı ve Suyun Önemi | Anlatım, | |
2 | Dünya´da ve Türkiye´de Suyun Durumu | Anlatım, | |
3 | Suyun Tekrar Kullanımının Gerekliliği | Anlatım, | |
4 | Atıksuyun Geri Kazanımının Gerekliliği | Anlatım, | |
5 | Su ve Atıksu Arıtma Teknolojileri | Anlatım, | Boşluk Doldurma Testleri, |
6 | Su Geri Kazanımında Kullanılan Teknikler | Anlatım, | |
7 | Evsel Atıksu Geri Kazanımında Kullanılan Teknikler | Anlatım, | |
8 | Endüstriyel Atıksu Geri Kazanımında Kullanılan İleri Arıtma Teknikler | Anlatım, | |
9 | Dünya'da Geri Kazanılan Suların Kullanım Alanları | Anlatım, | Boşluk Doldurma Testleri, |
10 | Türkiye'de Geri Kazanılan Suların Kullanım Alanları | Anlatım, | |
11 | Su ve Atık Su Geri Kazanım/Yeniden Kullanım Projesi Çalışmaları ve Uygulamaları | Beyin Fırtınası, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Suyun Tanımı ve Suyun Önemi | Gerekli |
2 | Dünya´da ve Türkiye´de Suyun Durumu | Gerekli |
3 | Suyun Tekrar Kullanımının Gerekliliği | Gerekli |
4 | Atıksuyun Geri Kazanımının Gerekliliği | Gerekli |
5 | Su ve Atıksu Arıtma Teknolojileri | Gerekli |
6 | Su Geri Kazanımında Kullanılan Teknikler | Gerekli |
7 | Evsel Atıksu Geri Kazanımında Kullanılan Teknikler | Gerekli |
8 | Endüstriyel Atıksu Geri Kazanımında Kullanılan İleri Arıtma Teknikler | Gerekli |
9 | Dünya'da Geri Kazanılan Suların Kullanım Alanları | Gerekli |
10 | Su ve Atık Su Geri Kazanım/Yeniden Kullanım Projesi Çalışmaları ve Uygulamaları | Gerekli |
11 | Su ve Atık Su Geri Kazanım/Yeniden Kullanım Projesi Çalışmaları ve Uygulamaları | Gerekli |
12 | Su ve Atık Su Geri Kazanım/Yeniden Kullanım Projesi Çalışmaları ve Uygulamaları | Gerekli |
13 | Su ve Atık Su Geri Kazanım/Yeniden Kullanım Projesi Çalışmaları ve Uygulamaları | Gerekli |
14 | Su ve Atık Su Geri Kazanım/Yeniden Kullanım Projesi Çalışmaları ve Uygulamaları | Gerekli |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | - Guidelines for water reuse: Manual. US EPA., - Wastewater Engineering-Treatment, Disposal and Reuse, Tchobanoglous, G., F. Burton, HD. Stensel. - Water Recycling and Resource Recovery in Industry Water Recycling and Resource Recovery in Industry, Lens P., Pol L.H., Wilderer P., Asano T. - İlgili konularda akademik çalışmalar |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 a | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; | ||||||
1 b | Bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi. | ||||||
2 a | Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; | ||||||
2 b | Bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | ||||||
3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | ||||||
4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | ||||||
5 a | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama becerisi. | ||||||
5 b | Deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | ||||||
6 a | Disiplin içi takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi. | ||||||
6 b | Çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi. | ||||||
6 c | Bireysel çalışma becerisi. | ||||||
7 a | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma, etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme becerisi, | ||||||
7 b | En az bir yabancı dil bilgisi. | ||||||
7 c | Etkin sunum yapabilme becerisi. | ||||||
7 d | Açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | ||||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | ||||||
9 a | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk hakkında bilgi, | ||||||
9 b | Mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | ||||||
10 a | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; | ||||||
10 b | Girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık | ||||||
10 c | Sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | ||||||
11 a | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; | ||||||
11 b | Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 1 a | PÇ 1 b | PÇ 2 | PÇ 2 a | PÇ 2 b | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 5 a | PÇ 5 b | PÇ 6 | PÇ 6 a | PÇ 6 b | PÇ 6 c | PÇ 7 | PÇ 7 a | PÇ 7 b | PÇ 7 c | PÇ 7 d | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 9 a | PÇ 9 b | PÇ 10 | PÇ 10 a | PÇ 10 b | PÇ 10 c | PÇ 11 | PÇ 11 a | PÇ 11 b |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Suyun Tanımı ve Suyun Önemi | |||||||||||||||||||||||||||||||
2 | Dünya´da ve Türkiye´de Suyun Durumu | |||||||||||||||||||||||||||||||
3 | Suyun Tekrar Kullanımının Gerekliliği | |||||||||||||||||||||||||||||||
4 | Atıksuyun Geri Kazanımının Gerekliliği | |||||||||||||||||||||||||||||||
5 | Su ve Atıksu Arıtma Teknolojileri | |||||||||||||||||||||||||||||||
6 | Su Geri Kazanımında Kullanılan Teknikler | |||||||||||||||||||||||||||||||
7 | Evsel Atıksu Geri Kazanımında Kullanılan Teknikler | |||||||||||||||||||||||||||||||
8 | Endüstriyel Atıksu Geri Kazanımında Kullanılan İleri Arıtma Teknikler | |||||||||||||||||||||||||||||||
9 | Dünya'da Geri Kazanılan Suların Kullanım Alanları | |||||||||||||||||||||||||||||||
10 | Türkiye'de Geri Kazanılan Suların Kullanım Alanları | |||||||||||||||||||||||||||||||
11 | Su ve Atık Su Geri Kazanım/Yeniden Kullanım Projesi Çalışmaları ve Uygulamaları |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 40 |
2. Ödev | 25 |
2. Proje / Tasarım | 25 |
Toplam | 90 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
1. Teorik | 10 |
Toplam | 110 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 10 | 5 | 50 |
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
Proje / Tasarım | 1 | 10 | 10 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 4 | 4 |
Final | 1 | 5 | 5 |
Sözlü Sınav | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 121 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,84 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |