Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Katı Atık Düzenli Depolama Alanı Tasarımı CVM 420 8 3 + 0 3 4
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. ALİYE SUNA ERSES YAY
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları

Doç.Dr A.Suna Erses Yay

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Hızlı tüketim toplumunun kaçınılmaz ürünü olan katı atıkların düzenli depolanması modern toplum anlayışın bir gereğidir. Düzenli katı atık depolama alanlarının belirlenmesi ve tasarımı önemli bir mühendislik uygulamasıdır.

Dersin İçeriği

Katı Atık, Katı Atıkların Sınıflandırılması, Katı Atıkların Planlanması, Katı Atık Depolama Alanlarının Seçim Kriterleri, Düzenli Katı Atık Depolama Alanlarının Tasarımı, İnşaatı ve İşletilmesi.

Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Katı atığı tanımlar ve entegre atık yönetimini tanır Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
2 Katı atık kaynaklarını, özelliklerini ve kompozisyonunu tanır Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
3 Katı atığın toplanması ve transferi ile ilgili mühendislik hesapları yapar Anlatım, Tartışma, Deney ve Laboratuvar,
4 Depolama alanlarının seçim aşamaları hakkında bilgi verir Anlatım, Beyin Fırtınası,
5 Düzenli katı atık depolama sahalarının tasarımı, inşası ve işletilmesi hakkında bilgi verir Anlatım, Tartışma, Gezi / Gözlem,
6 Düzenli depolama sahası dizayn edebilir Anlatım, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, Gözlem,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Giriş, Katı Atık Nedir?
2 Katı Yönetimi, Entegre Katı Atık Yönetimi
3 Katı Atıkların Sınıflandırılması, Miktarı ve Kompozisyonu ve Özellikleri
4 Örnek İl Nüfus Projelendirmesi
5 Katı Atık Miktar Tayini
6 Katı Atıkların Bertaraf Yöntemleri-Düzenli Depolama
7 Düzenli Depolama Alanı Yer Seçimi ve İnsaatı
8 Düzenli Depolama Alanı Tasarımı
9 Düzenli Depo Sızıntı Suyu Oluşumu ve Yönetimi
10 Düzenli Depolama Sızıntı Suyu Oluşumu Tasarımı
11 Düzenli Depo Gaz Oluşumu ve Yönetimi
12 Düzenli Depo Gaz Oluşumu Tasarımı
13 Düzenli Depolanma Alanların İşletimi
14 Düzenli Depolama Alanlarının Kapatılması
Kaynaklar
Ders Notu

Çeşitli kaynaklardan derlenmiş basılmamış ders notu

Ders Kaynakları

1) Tchobanoglous, G., Theisen,H., Vigil S., 1993. Integrated Solid Waste Management Engineering Principles and Management.

2)Mcbean, E.A., Rovers, F.A., Farquhar, G.J.,1995. Solid Waste Landfil Engineering and Design.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 a Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi;
1 b Bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi.
2 a Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi;
2 b Bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
3 Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
4 Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
5 a Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama becerisi.
5 b Deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
6 a Disiplin içi takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi.
6 b Çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi.
6 c Bireysel çalışma becerisi.
7 a Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma, etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme becerisi,
7 b En az bir yabancı dil bilgisi.
7 c Etkin sunum yapabilme becerisi.
7 d Açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
8 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
9 a Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk hakkında bilgi,
9 b Mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
10 a Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi;
10 b Girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık
10 c Sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
11 a Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi;
11 b Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 1 a PÇ 1 b PÇ 2 PÇ 2 a PÇ 2 b PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 5 a PÇ 5 b PÇ 6 PÇ 6 a PÇ 6 b PÇ 6 c PÇ 7 PÇ 7 a PÇ 7 b PÇ 7 c PÇ 7 d PÇ 8 PÇ 9 PÇ 9 a PÇ 9 b PÇ 10 PÇ 10 a PÇ 10 b PÇ 10 c PÇ 11 PÇ 11 a PÇ 11 b
1 Katı atığı tanımlar ve entegre atık yönetimini tanır
2 Katı atık kaynaklarını, özelliklerini ve kompozisyonunu tanır
3 Katı atığın toplanması ve transferi ile ilgili mühendislik hesapları yapar
4 Depolama alanlarının seçim aşamaları hakkında bilgi verir
5 Düzenli katı atık depolama sahalarının tasarımı, inşası ve işletilmesi hakkında bilgi verir
6 Düzenli depolama sahası dizayn edebilir
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 30
1. Kısa Sınav 5
2. Kısa Sınav 5
1. Ödev 30
1. Proje / Tasarım 30
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ara Sınav 1 3 3
Ödev 1 5 5
Proje / Tasarım 1 30 30
Final 1 3 3
Toplam İş Yükü 121
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 4,84
Dersin AKTS Kredisi 4