Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İleri Arıtma Sistemleri | CVM 429 | 7 | 3 + 0 | 3 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | Dersin ön koşulu yoktur. Dersin amacına/hedefine ulaşabilmesi ve öğrencinin başarılı olabilmesi için öğrencinin; bu dersin içeriğinde belirtilen kavramlar hakkında daha önce lisans seviyesinde bilgiye sahip olması gerekmektedir. |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi YASEMİN DAMAR ARİFOĞLU |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi YASEMİN DAMAR ARİFOĞLU, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | Mühendislik Tasarımı kapsamına giren İleri Arıtma Sistemleri dersinde; Su ve atıksuların arıtımında kullanılan ileri arıtma teknolojilerinin teorik esasları ve uygulama koşullarının kavranması ve pratik uygulamaların verilmesi amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Klasik arıtma sistemleriyle giderilemeyen maddelerin, membran filtreler, adsorpsiyon, iyon değişimi, ileri oksidasyon prosesleri, distilasyon gibi ileri arıtma sistemleriyle arıtımı ve bu sistemlerin dizayn tekniklerinden oluşmaktadır. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Su ve Atıksularda İleri Arıtmanın Gerekliliğini açıklar. | Anlatım, | |
2 | İleri Su ve Atıksu Arıtma Sistemleri İle İlgili Genel Bilgileri bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, | |
3 | İleri Arıtma Sistemlerini Tanır. | Anlatım, | Boşluk Doldurma Testleri, |
4 | İleri Su ve Atıksu Arıtmada Biyolojik Azot Giderimi konusunda fikir sahibi olur. | Anlatım, | |
5 | İleri Su ve Atıksu Arıtmada Biyolojik Fosfor Giderimi konusunda fikir sahibi olur. | Anlatım, | |
6 | İleri Su ve Atıksu Arıtmada Filtrasyon konusunda fikir sahibi olur. | Anlatım, Soru-Cevap, | |
7 | İleri Su ve Atıksu Arıtmada İyon Değiştirme konusunu bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, | |
8 | İleri Su ve Atıksu Arıtmada Dezenfeksiyon konusunu açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, | |
9 | İleri Su ve Atıksu Arıtmada Kimyasal Oksidasyon konusunu açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, | |
10 | İleri Su ve Atıksu Arıtmada Membran Teknolojisi konusunda fikir sahibidir. | Anlatım, Soru-Cevap, | |
11 | İleri Su ve Atıksu Arıtmada Membran Biyoreaktörler konusunda bilgilidir. | Anlatım, Soru-Cevap, | |
12 | İleri arıtma teknolojileri projelerini yapabilecektir. | Deney ve Laboratuvar, | Kısa Cevaplı Testler, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Su ve Atıksularda İleri Arıtmanın Gerekliliği | |
2 | İleri Su ve Atıksu Arıtma Sistemleri İle İlgili Genel Bilgiler | |
3 | İleri Arıtma Sistemlerinin Tanıtılması | |
4 | İleri Biyolojik Arıtma | |
5 | İleri Su ve Atıksu Arıtımında Filtrasyon | |
6 | İleri Su ve Atıksu Arıtmada Dezenfeksiyon | |
7 | İleri Su ve Atıksu Arıtmada İyon Değiştirme | |
8 | İleri Su ve Atıksu Arıtmada Kimyasal Oksidasyon | |
9 | İleri Su ve Atıksu Arıtmada Membran Teknolojisi | |
10 | İleri Oksidasyon Prosesleri (İOP) | |
11 | İleri Arıtma Teknolojileri Proje Çalışmaları | Gerekli |
12 | İleri Arıtma Teknolojileri Proje Çalışmaları | Gerekli |
13 | İleri Arıtma Teknolojileri Proje Çalışmaları | Gerekli |
14 | İleri Arıtma Teknolojileri Proje Çalışmaları | Gerekli |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Powerpoint şeklinde hazırlanmış |
Ders Kaynakları | 1-Wastewater Engineering: Treatment, Disposal and Reuse (3rd ed.) Mc Graw Hill Co., Metcalf and Eddy Inc. (1991), New York |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi. | ||||||
2 | Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | ||||||
3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | ||||||
4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | ||||||
5 | Karmaşık Mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi | ||||||
6 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | ||||||
7 | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | ||||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | ||||||
9 | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | ||||||
10 | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | ||||||
11 | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Su ve Atıksularda İleri Arıtmanın Gerekliliğini açıklar. | 5 | ||||||||||
2 | İleri Su ve Atıksu Arıtma Sistemleri İle İlgili Genel Bilgileri bilir. | |||||||||||
3 | İleri Arıtma Sistemlerini Tanır. | 5 | ||||||||||
4 | İleri Su ve Atıksu Arıtmada Biyolojik Azot Giderimi konusunda fikir sahibi olur. | 5 | ||||||||||
5 | İleri Su ve Atıksu Arıtmada Biyolojik Fosfor Giderimi konusunda fikir sahibi olur. | |||||||||||
6 | İleri Su ve Atıksu Arıtmada Filtrasyon konusunda fikir sahibi olur. | |||||||||||
7 | İleri Su ve Atıksu Arıtmada İyon Değiştirme konusunu bilir. | 5 | ||||||||||
8 | İleri Su ve Atıksu Arıtmada Dezenfeksiyon konusunu açıklar. | 5 | ||||||||||
9 | İleri Su ve Atıksu Arıtmada Kimyasal Oksidasyon konusunu açıklar. | |||||||||||
10 | İleri Su ve Atıksu Arıtmada Membran Teknolojisi konusunda fikir sahibidir. | 5 | ||||||||||
11 | İleri Su ve Atıksu Arıtmada Membran Biyoreaktörler konusunda bilgilidir. | 5 | ||||||||||
12 | İleri arıtma teknolojileri projelerini yapabilecektir. | 5 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 40 |
1. Performans Görevi (Uygulama) | 60 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 30 | 30 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Kısa Sınav | 1 | 5 | 5 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 124 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,96 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |