Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Çevre Mühendisliğinde Matlab Uygulamaları | CVM 454 | 8 | 3 + 0 | 3 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. BEYTULLAH EREN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Çevre Mühendisliği alanında bilgisayar kullanımı becerisinin kazandırılması. Problem çözümünde yazılım uygulamalarının kazandırılması. |
Dersin İçeriği | Programlama dilleri ve algoritmalara giriş. Temel MATLAB uygulamaları. MATLAB yazılımı kullanarak problem çözümü. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | MATLAB programının mantığını öğrenir. | Anlatım, Eğitsel Oyun, Tartışma, | |
2 | MATLAB programı çalışma ortamını ve menülerini yönetir. | Grupla Çalışma, Tartışma, Anlatım, | |
3 | MATLAB´da dosya işlemlerini ve vektör-matris işlemlerini öğrenir. | Eğitsel Oyun, Anlatım, | |
4 | MATLAB´da çeşitli problemlerin çözümünü öğrenir. | Tartışma, Eğitsel Oyun, Anlatım, | |
5 | Hazır fonksiyonları kullanır ve fonksiyon oluşturmayı öğrenir. | Tartışma, Eğitsel Oyun, Anlatım, | |
6 | 2 boyutlu ve 3 boyutlu grafik çizdirmeyi ve grafiksel kullanıcı arayüzünü kullanmayı öğrenir. | Tartışma, Eğitsel Oyun, Anlatım, | |
7 | MATLAB toolbox kullanımını öğrenir. | Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | MATLAB hakkında genel giriş | |
2 | Dosya işlemleri | |
3 | Matlab Ortamında Vektör ve Matris Gösterimi | |
4 | Matematiksel Fonksiyonlar Data Analizi | |
5 | Vektör ve Matris İşlemleri | |
6 | Lineer Olmayan Denklem Çözümleri | |
7 | Lineer Denklem Sistemlerinin Çözümleri | |
8 | Sayısal Optimizasyon | |
9 | Yıliçi Sınavı | |
10 | Eğri Uydurma, Ara Değer ve Dış Değer Hesabı | |
11 | İnterpolasyon | |
12 | 2-B ve 3-B grafikler | |
13 | Gui uygulamaları | |
14 | Matlab toolbox kullanımı |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Matlab ders notları (Basılmamış) |
Ders Kaynakları | 1. Uğur Arifoğlu, Matlab 7.14 (Simulink ve Mühendislik Uygulamaları), Alfa basın yayın dağıtım. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi. | ||||||
2 | Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | ||||||
3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | ||||||
4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | ||||||
5 | Karmaşık Mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi | ||||||
6 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | ||||||
7 | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | ||||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | ||||||
9 | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | ||||||
10 | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | ||||||
11 | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | MATLAB programının mantığını öğrenir. | |||||||||||
2 | MATLAB programı çalışma ortamını ve menülerini yönetir. | |||||||||||
3 | MATLAB´da dosya işlemlerini ve vektör-matris işlemlerini öğrenir. | |||||||||||
4 | MATLAB´da çeşitli problemlerin çözümünü öğrenir. | |||||||||||
5 | Hazır fonksiyonları kullanır ve fonksiyon oluşturmayı öğrenir. | |||||||||||
6 | 2 boyutlu ve 3 boyutlu grafik çizdirmeyi ve grafiksel kullanıcı arayüzünü kullanmayı öğrenir. | |||||||||||
7 | MATLAB toolbox kullanımını öğrenir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Ödev | 10 |
2. Ödev | 10 |
3. Ödev | 10 |
4. Ödev | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 8 | 8 |
Ödev | 4 | 8 | 32 |
Final | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü | 128 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,12 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |