Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Bilgisayar Programlama CVM 103 1 2 + 2 3 4
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. GÜLGÜN DEDE
Dersi Verenler Doç.Dr. GÜLGÜN DEDE,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Bilgisayar Programlamanın temel kavramlarının Microsoft Visual Basic 2005 Express Edition programlama dili ile öğretilmesi ve programcılığın kavranması.

Dersin İçeriği

Algoritma ve programlama mantığı, akış diyagramları, program geliştirme ortamı ve görsel programlama dili ile program geliştirme

Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Programlama mantığını bilir. Anlatım, Eğitsel Oyun, Rol Oynama, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma,
2 Algoritma ve akış diyagramı hazırlar. Soru-Cevap, Rol Oynama, Anlatım,
3 Visual Basic programı çalışma ortamını ve menülerini yönetir. Grupla Çalışma, Tartışma, Anlatım,
4 Visual Basicte nesne ve olay kavramlarını tasarlar. Problem Çözme, Tartışma, Eğitsel Oyun, Anlatım,
5 Visual Basicte veri tiplerini yorumlar. Gösterip Yaptırma, Eğitsel Oyun, Soru-Cevap, Anlatım,
6 Değişkenleri ve sabitleri planlar. Bireysel Çalışma, Soru-Cevap, Rol Oynama, Anlatım,
7 Yordamları kullanır. Gösterip Yaptırma, Problem Çözme, Eğitsel Oyun, Anlatım,
8 Matematiksel, mantıksal ve karşılaştırma operatörlerini uygular. Gösterip Yaptırma, Problem Çözme, Eğitsel Oyun, Anlatım,
9 Visual Basicte kontrol ve döngü komutlarını düzenler. Eğitsel Oyun, Problem Çözme, Tartışma, Beyin Fırtınası, Anlatım,
10 İndisli değişkenler türetir. Problem Çözme, Tartışma, Eğitsel Oyun, Anlatım,
11 Hazır fonksiyonları kullanır. Gösterip Yaptırma, Problem Çözme, Tartışma, Soru-Cevap,
12 Dosya kavramını bilir, sıralı dosyalar yaratır. Problem Çözme, Tartışma, Eğitsel Oyun, Anlatım,
13
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Visual Basic (VB) hakkında genel bilgiler
2 VB çalışma ortamı, menüleri
3 VBde nesne ve olay kavramları
4 VBde veri tipleri ve örnekleri
5 Değişken, sabitler ve kullanıldıkları yerler
6 Yordamlar
7 Matematiksel, mantıksal ve karşılaştırma operatörler
8 VBde kontrol komutları
9 VBde döngü komutları
10 İndisli değişkenler
11 Hazır fonksiyonlar
12 Matematiksel fonksiyonlar
13 VBde dosya (kütük) kavramı
14 VBde sıralı dosyalar, Havza Drenajı Modeli Visual Basic Kodlama Örneği
Kaynaklar
Ders Notu

[1] Visual Basic Ders Notları, Dr. Gultekin Cagıl
[2] Cevresel Modelleme Ders Notları, Dr. Orhan Cerit

Ders Kaynakları

[3] Visual Basic 6.0, Visual Basic.Net, Özgür Hocaoğlu, Pusula Yayıncılık ve İletişim Ltd., İstanbul, ISBN:975-7092-79-7
[4] Microsoft Visual Basic 2005 Express Edition Programming for the Absolute Beginner, byJerry Lee Ford, Jr., ISBN:1592008143

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 a Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi;
1 b Bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi. X
2 a Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi;
2 b Bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. X
3 Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
4 Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. X
5 a Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama becerisi.
5 b Deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
6 a Disiplin içi takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi.
6 b Çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi.
6 c Bireysel çalışma becerisi. X
7 a Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma, etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme becerisi,
7 b En az bir yabancı dil bilgisi.
7 c Etkin sunum yapabilme becerisi.
7 d Açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
8 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
9 a Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk hakkında bilgi,
9 b Mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
10 a Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi;
10 b Girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık
10 c Sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
11 a Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi;
11 b Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 1 a PÇ 1 b PÇ 2 PÇ 2 a PÇ 2 b PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 5 a PÇ 5 b PÇ 6 PÇ 6 a PÇ 6 b PÇ 6 c PÇ 7 PÇ 7 a PÇ 7 b PÇ 7 c PÇ 7 d PÇ 8 PÇ 9 PÇ 9 a PÇ 9 b PÇ 10 PÇ 10 a PÇ 10 b PÇ 10 c PÇ 11 PÇ 11 a PÇ 11 b
1 Programlama mantığını bilir.
2 Algoritma ve akış diyagramı hazırlar.
3 Visual Basic programı çalışma ortamını ve menülerini yönetir.
4 Visual Basicte nesne ve olay kavramlarını tasarlar.
5 Visual Basicte veri tiplerini yorumlar.
6 Değişkenleri ve sabitleri planlar.
7 Yordamları kullanır.
8 Matematiksel, mantıksal ve karşılaştırma operatörlerini uygular.
9 Visual Basicte kontrol ve döngü komutlarını düzenler.
10 İndisli değişkenler türetir.
11 Hazır fonksiyonları kullanır.
12 Dosya kavramını bilir, sıralı dosyalar yaratır.
13
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 50
1. Kısa Sınav 10
1. Ödev 30
2. Kısa Sınav 10
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 40
1. Final 60
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ara Sınav 1 4 4
Kısa Sınav 2 1 2
Ödev 1 2 2
Toplam İş Yükü 88
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 3,52
Dersin AKTS Kredisi 4