Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Nesnelerin İnterneti ve Uygulamaları | BSM 313 | 5 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | - |
Önerilen Seçmeli Dersler | - |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. CÜNEYT BAYILMIŞ |
Dersi Verenler | Prof.Dr. CÜNEYT BAYILMIŞ, Doç.Dr. MURAT İSKEFİYELİ, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Nesnelerin internetinin (IoT) mimarisi, protokolü, kullanım alanları hakkında bilgi sahibi olabilmek ve IoT tabanlı uygulamalar geliştirebilmek |
Dersin İçeriği | Nesnelerin interneti, Makinelerarası iletişim ile nesnelerin internetinin farkları, IoT haberleşme teknolojileri ve uygulamaları, IoT haberleşme protokolleri ve uygulamaları, IoT ve büyük veri, Proje sunumları |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Nesnelerin internetini tanır | Anlatım, | |
2 | Nesnelerin interneti iş modelleri ve uygulama alanlarını bilir | Anlatım, Soru-Cevap, | Doğru Yanlış Testleri, Boşluk Doldurma Testleri, |
3 | Nesnelerin interneti haberleşme teknolojileri ile protokollerini tanır ve kullanır | Anlatım, Gözlem, | |
4 | Nesnelerin internetinde büyük veri işleme tekniklerini bilir | Gözlem, | |
5 | Nesnelerin interneti tabanlı uygulama geliştirir | Gözlem, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Nesnelerin İnternetine (IoT) Genel Bakış | |
2 | Nesnelerin İnterneti İş Modelleri | |
3 | Nesnelerin İnterneti Mimarisi ve Bileşenleri | |
4 | Nesnelerin İnterneti Bulut Platformları | |
5 | IoT Uygulaması Geliştirmek İçin Kullanılan Yardımcı Teknolojiler (RFID, NFC, BLE Beacon, WSN, GSM vb.), | |
6 | IoT Uygulaması Geliştirmek İçin Kullanılan Yardımcı Teknolojiler (RFID, NFC, BLE Beacon, WSN, GSM vb.) | |
7 | IoT Haberleşme/Mesajlaşma Protokolleri (Restful, CoAP, MQTT, DDS, AMQP vb.) | |
8 | IoT Haberleşme/Mesajlaşma Protokolleri (Restful, CoAP, MQTT, DDS, AMQP vb.) | |
9 | IoT Uygulama Geliştirme | |
10 | Nesnelerin İnternetinde Güvenlik | |
11 | Nesnelerin İnterneti ve Büyük Veri | |
12 | Nesnelerin İnterneti ve Bulut Bilişim | |
13 | Proje Sunumları | |
14 | Proje Sunumları |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Ders slaytları |
Ders Kaynakları | 1. Cüneyt BAYILMIŞ ve Kerem KÜÇÜK, “Nesnelerin İnternet’i: Teori ve Uygulamaları”, Papatya Yayınevi, Eylül 2019. 2. Kerem KÜÇÜK, Cüneyt BAYILMIŞ, Dawson Ladislaus Msongaleli, “Designing real-time IoT system course: Prototyping with cloud platforms, laboratory experiments and term project”, The International Journal of Electrical Engineering & Education, 2019, https://doi.org/10.1177/0020720919862496 3. F. Mattern and C. Floerkemeir, “From the Internet of Computers to the Internet of Things”, From Active Data Management to Event-Based Systems and More, Lecture Notes in Computer Science, Vol. 6462, pp. 242-259, 2010. 4. A. Fuqaha, M. Guizani, M. Mohammadi, M. Aledhari, M. Ayyash, “Internet of Things: A Survey on Enabling Technologies, Protocols, and Applications”, IEEE Communication Survey&Tutorials, vol. 17 (4), 2347-2376 ,2015. 5. L. Atzori, A. Iera, G. Morabito, “The Internet of Things: A Survey”, Computer Networks, vol. 54, 2787-2805, 2010. 4. P. Waher, “Learning internet of things”, Packt Publishing, 2015. 6. K. Sohraby, D. Minoli, T. Znati. “Wireless Sensor Networks: Technology, Protocols, and Applications”. Wiley-Interscience. 2007 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi. | X | |||||
2 | Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | X | |||||
3 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | X | |||||
4 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | X | |||||
5 | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | X | |||||
6 | Bilişim Teknolojilerinin yönetim, denetim, gelişim ve güvenliği/güvenilirliği hakkında bilgi sahibi olma ve farkındalık, | X | |||||
7 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | X | |||||
8 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | X | |||||
9 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | X | |||||
10 | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | X | |||||
11 | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | X | |||||
12 | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Nesnelerin internetini tanır | 5 | 4 | 4 | 0 | 0 | 4 | 0 | 0 | 4 | 0 | 0 | 0 |
2 | Nesnelerin interneti iş modelleri ve uygulama alanlarını bilir | 5 | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 4 | 4 | 0 | 5 | 0 |
3 | Nesnelerin interneti haberleşme teknolojileri ile protokollerini tanır ve kullanır | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 0 | 4 | 0 |
4 | Nesnelerin internetinde büyük veri işleme tekniklerini bilir | 4 | 0 | 4 | 4 | 0 | 1 | 0 | 0 | 3 | 0 | 0 | 0 |
5 | Nesnelerin interneti tabanlı uygulama geliştirir | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 3 | 5 | 4 | 4 | 4 | 0 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Proje / Tasarım | 30 |
1. Kısa Sınav | 20 |
1. Ara Sınav | 50 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Sözlü Sınav | 1 | 3 | 3 |
Proje / Tasarım | 2 | 12 | 24 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 116 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,64 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |