Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Programlamaya Giriş | BSM 103 | 1 | 4 + 0 | 4 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. CEMİL ÖZ |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. SİNAN İLYAS, Prof.Dr. CEMİL ÖZ, |
Dersin Yardımcıları | Ars.Gor. Ozgur CIFTI |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu dersin amaci, bilgisayar programlamasi konusuna bir giris yapmak, programlama ile ilgili genel kavramlari ortaya koymak, algoritma kavrami, algoritmalarin nasil olusturulacagi ve yapisal programlama konusuna deginmektir. |
Dersin İçeriği | Algoritma kavrami. Akis diyagramlari. Programlama ve programlama dili. Yapisal programlama kavrami. Değişkenler, karar yapıları, döngüler. Dizi (vektör) kavrami. Dizilerde (vektörlerde) arama ve siralama algoritmalari. Çok boyutlu diziler (matrisler). İşaretçiler, Yapı, enum. Dosya (file) kullanimi ve dosyalarla ilgili temel kavramlar. Format kavrami ve girdi-çikti formatlama. Altprogram kavrami. Özyineleme kavrami ve özyinelemeli altprogram örnekleri. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Programlama ile ilgili genel kavramlarin ögrenmek, | Anlatım, Tartışma, Rol Oynama, Eğitsel Oyun, Gözlem, | |
2 | Algoritma kavrami, algoritmalarin nasil olusturulacagi ve yapisal programlama konularini kavramak, | Anlatım, Tartışma, Rol Oynama, Eğitsel Oyun, Gözlem, | |
3 | Yapisal özellikleri ve güçlü olanaklari ile her programcinin mutlaka bilmesi gereken bir dil olan C/C++ programlama dilinin temel özelliklerini algoritma kavrami ile iliskili olarak ögrenmek. | Anlatım, Tartışma, Rol Oynama, Eğitsel Oyun, Gözlem, | |
4 | Bir yazılın projesini geliştirme | Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, Gözlem, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Algoritma kavrami. | |
2 | Akis diyagramlari. | |
3 | Programlama ve programlama dili. | |
4 | Yapisal programlama kavrami. | |
5 | Dizi (vektör) kavrami. | |
6 | Dizilerde (vektörlerde) arama ve siralama algoritmalari. | |
7 | Dizilerde (vektörlerde) arama ve siralama algoritmalari. | |
8 | Çok boyutlu diziler (matrisler). | |
9 | Altprogram kavrami. | |
10 | Özyineleme kavrami. | |
11 | Özyinelemeli altprogram örnekleri. | |
12 | Format kavrami ve girdi-çikti formatlama. | |
13 | Dosya (file) kullanimi ve dosyalarla ilgili temel kavramlar. | |
14 | Güncel algoritma örnekler. |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Algoritmalar Sakarya Üniversitesi, Ders Notu |
Ders Kaynakları | 1.Soner Çelikkol, Programlamaya Giris ve Algoritmalar, Academic Book Publishing, 2007, Trabzon. |
Hafta | Dokümanlar | Açıklama | Boyut |
---|---|---|---|
4 | 0 MB |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 a | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; | ||||||
1 b | Bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi. | ||||||
2 a | Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; | ||||||
2 b | Bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | ||||||
3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | ||||||
4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | X | |||||
5 a | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama becerisi. | ||||||
5 b | Deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | ||||||
6 a | Disiplin içi takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi. | ||||||
6 b | Çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi. | ||||||
6 c | Bireysel çalışma becerisi. | X | |||||
7 a | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma, etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme becerisi, | ||||||
7 b | En az bir yabancı dil bilgisi. | ||||||
7 c | Etkin sunum yapabilme becerisi. | ||||||
7 d | Açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | ||||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | ||||||
9 a | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk hakkında bilgi, | ||||||
9 b | Mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | X | |||||
10 a | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; | ||||||
10 b | Girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık | ||||||
10 c | Sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | ||||||
11 a | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; | ||||||
11 b | Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. | ||||||
12 | Bilişim Teknolojilerinin yönetim, denetim, gelişim ve güvenliği/güvenilirliği hakkında bilgi sahibi olma ve farkındalık, | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 a | PÇ 1 b | PÇ 2 a | PÇ 2 b | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 a | PÇ 5 b | PÇ 6 a | PÇ 6 b | PÇ 6 c | PÇ 7 a | PÇ 7 b | PÇ 7 c | PÇ 7 d | PÇ 8 | PÇ 9 a | PÇ 9 b | PÇ 10 a | PÇ 10 b | PÇ 10 c | PÇ 11 a | PÇ 11 b | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Programlama ile ilgili genel kavramlarin ögrenmek, | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 3 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 3 |
2 | Algoritma kavrami, algoritmalarin nasil olusturulacagi ve yapisal programlama konularini kavramak, | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 2 | 0 | 0 | 0 | 0 | 3 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 2 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 3 |
3 | Yapisal özellikleri ve güçlü olanaklari ile her programcinin mutlaka bilmesi gereken bir dil olan C/C++ programlama dilinin temel özelliklerini algoritma kavrami ile iliskili olarak ögrenmek. | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 3 | 0 | 0 | 0 | 0 | 3 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 2 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 3 |
4 | Bir yazılın projesini geliştirme | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 3 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 3 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 45 |
1. Ödev | 10 |
2. Ödev | 10 |
1. Proje / Tasarım | 15 |
1. Kısa Sınav | 10 |
2. Kısa Sınav | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 55 |
1. Final | 45 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Ödev | 4 | 4 | 16 |
Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 15 | 15 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 158 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,32 | ||
dersAKTSKredisi | 6 |