Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Proje Yönetimi | BSM 440 | 8 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör.Dr. YÜKSEL YURTAY |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bugünün iş dünyası farklı düzeylerden kişilerin takımlar halinde birlikte çalışmalarını gerektiriyor. Proje Yönetimi eğitiminin amacı hedeflerin gerçekleşmesi için gereken yaklaşımın, tekniklerin öğrencilere kazandırılmasıdır. Gerektiği gibi yapılmayan planlama ve uygulamanın nasıl ele alınacağının bilinmemesi projelerde genellikle hedeften sapılmasına, zamanın aşılmasına ve bütçenin dışına çıkılmasına sebep olmaktadır. Bu derste, proje süreçlerinde gerekli araçların, proje yönetimi tekniklerinin ve projelerin başarısı için gereken becerilerin kazandırılması amaçlanmaktadır |
Dersin İçeriği | Proje planlama ve kontrolde prensipler ve metodlar, bunlara proje planı geliştirme, kaynak planlaması ve çizelgeleme konuları dahil (PERT/CPM); proje izleme ve sonuçlandırma. Etkili ekip çalışması için liderlik. Disiplinlerarası projeleri etkin bir biçimde yönetme becerileri. Bu derste teknolojiyi yoğun olarak kullanan firmaların özel sorunları tüm ders boyunca vurgulanmaktadır. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Proje planlar | Anlatım, Tartışma, Problem Çözme, Gezi / Gözlem, Gözlem, | |
2 | Basit projeler için yönetim becerisi kazanır | Tartışma, Gezi / Gözlem, Gözlem, | |
3 | Bilgi Sistemlerinde proje yönetim süreçlerini bilir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Problem Çözme, Gözlem, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Bilişim Teknolojilerinde Proje Yönetimi | |
2 | Proje Yönetimi Süreç Grupları | |
3 | Proje Entegrasyon Yönetimi | |
4 | Proje Kapsam Yönetimi | |
5 | Proje Zaman Yönetimi | |
6 | Proje Maliyet Yönetimi | |
7 | Proje KaliteYönetimi | |
8 | Proje İnsan Kaynakları Yönetimi | |
9 | Proje İletişim Yönetimi | |
10 | Proje Risk Yönetimi | |
11 | Proje Tedarik Yönetimi | |
12 | Örnek Proje Yönetimi ve Planlama | |
13 | Örnek Proje Yönetimi ve Planlama | |
14 | Örnek Proje Yönetimi ve Planlama |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | [1]Ders Notları |
Ders Kaynakları | [2]1.G.Bilen, S.Kabukçuoğlu,Avrupa Birliği´nde proje süreç yönetimi ve hazırlama ilkeleri,Türkiye Kalkınma Bankası, 2002. [3]2.R.Miller, D.Lessard, The strategic management of large engineering projects: shaping institutions, risks, and governance, MIT Pres,2000. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi. | ||||||
2 | Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | ||||||
3 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | ||||||
4 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | ||||||
5 | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | ||||||
6 | Bilişim Teknolojilerinin yönetim, denetim, gelişim ve güvenliği/güvenilirliği hakkında bilgi sahibi olma ve farkındalık, | X | |||||
7 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | X | |||||
8 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | X | |||||
9 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | X | |||||
10 | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | X | |||||
11 | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | X | |||||
12 | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Proje planlar | ||||||||||||
2 | Basit projeler için yönetim becerisi kazanır | ||||||||||||
3 | Bilgi Sistemlerinde proje yönetim süreçlerini bilir |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Kısa Sınav | 10 |
1. Ödev | 30 |
2. Kısa Sınav | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Ödev | 1 | 5 | 5 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 121 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,84 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |