Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İnternet Mühendisliği | BSM 435 | 7 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | Bilgisayar Ağları dersini almış olmak |
Önerilen Seçmeli Dersler | 3 |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. İBRAHİM ÖZÇELİK |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş.Gör. Musa BALTA |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | TCP/IP protokol mimarisi içerisindeki çekirdek protokolleri (TCP, UDP, IP, ICMP, ARP) RFC standartlarına göre öğrenerek paket analizör programı ile irdelemek. Ayrıca uygulama katmanında hizmet veren protokollerin anlaşılması ve gerçeklenmesi için bir zemin hazırlamak |
Dersin İçeriği | TCP/IP protokol mimarisi, TCP/IP çekirdek protokolleri (TCP, UDP, IP, ICMP, ARP) ve RFC dokümanları, Wireshark paket yakalama programı ve ilgili protokollerin başlık yapılarının incelenmesi |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | ARP protokolünün başlık yapısını öğrenir | Anlatım, | |
2 | IP, ICMP ağ katman protokollerinin başlık yapılarını öğrenir | Anlatım, | |
3 | TCP, UDP taşıma katman protokollerinin başlık yapılarını öğrenir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Eğitsel Oyun, Deney ve Laboratuvar, | |
4 | Uygulama katman protokollerinin çekirdek protokoller üzerinden nasıl çalıştığını öğrenir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | |
5 | Uygulama katmanı için geliştirilen ya da geliştirilecek protokoller/uygulamalar için önemli bir yorum yeteneği kazanır | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | |
6 | 3 | ||
7 | |||
8 | |||
9 | |||
10 | |||
11 | 3 | ||
12 | |||
13 | 3 | ||
14 | |||
15 | |||
16 | |||
17 | |||
18 | 3 | ||
19 | 3 | ||
20 | |||
21 | |||
22 | 3 | ||
23 | 3 | ||
24 |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Bilgisayar Ağları ve İnternet Mühendisliğine giriş | [1]de ilgili konu |
2 | TCP/IP protokol mimarisi | [1]de ilgili konu |
3 | TCP/IP standartları, RFC, İnternet Organizasyonları | [1]de ilgili konu |
4 | IP RFC791 (İnternet başlık formatı, IP altağ oluşturma) | [1]de ilgili konu |
5 | IP Fragmentasyonu | [1]de ilgili konu |
6 | ICMP RFC 792 (ICMP Mesaj formatları, tipleri ve kodları) | [1]de ilgili konu |
7 | ARP RFC 826 (ARP isteği, cevabı, paket formatı) | [1]de ilgili konu |
8 | Ping ve Traceroute ICMP mesaj uygulaması | [1]de ilgili konu |
9 | IP uygulaması | [1]de ilgili konu |
10 | ARP uygulaması | [1]de ilgili konu |
11 | TCP RFC 793 (TCP hizmetleri, TCP başlığı) | [1]de ilgili konu |
12 | UDP RFC 768 (UDP başlığı) | [1]de ilgili konu |
13 | TCP ve UDP uygulaması | [1]de ilgili konu |
14 | HTTP RFC2616 (HTTP Mesaj tipleri, metod tanımları) | [1]de ilgili konu |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | 1."İnternet Mühendisliği Ders Notu", Doç.Dr. İbrahim ÖZÇELİK |
Ders Kaynakları | "& SET /A 0xFFF9999-2 & |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi. | X | |||||
2 | Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | X | |||||
3 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | X | |||||
4 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | X | |||||
5 | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | X | |||||
6 | Bilişim Teknolojilerinin yönetim, denetim, gelişim ve güvenliği/güvenilirliği hakkında bilgi sahibi olma ve farkındalık, | X | |||||
7 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | X | |||||
8 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | X | |||||
9 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | X | |||||
10 | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | ||||||
11 | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | ||||||
12 | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | ARP protokolünün başlık yapısını öğrenir | ||||||||||||
2 | IP, ICMP ağ katman protokollerinin başlık yapılarını öğrenir | ||||||||||||
3 | TCP, UDP taşıma katman protokollerinin başlık yapılarını öğrenir | ||||||||||||
4 | Uygulama katman protokollerinin çekirdek protokoller üzerinden nasıl çalıştığını öğrenir | ||||||||||||
5 | Uygulama katmanı için geliştirilen ya da geliştirilecek protokoller/uygulamalar için önemli bir yorum yeteneği kazanır | ||||||||||||
6 | 3 | ||||||||||||
7 | |||||||||||||
8 | |||||||||||||
9 | |||||||||||||
10 | |||||||||||||
11 | 3 | ||||||||||||
12 | |||||||||||||
13 | 3 | ||||||||||||
14 | |||||||||||||
15 | |||||||||||||
16 | |||||||||||||
17 | |||||||||||||
18 | 3 | ||||||||||||
19 | 3 | ||||||||||||
20 | |||||||||||||
21 | |||||||||||||
22 | 3 | ||||||||||||
23 | 3 | ||||||||||||
24 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Kısa Sınav | 5 |
1. Ödev | 30 |
2. Kısa Sınav | 5 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 2 | 2 | 4 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 130 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,2 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |