Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
E-Ticaretin Temelleri (Sektör Dersi) SAU 038 0 1 + 0 2 2
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi SENA KIR
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları

Sektör dersi temsilcisi: Ömer Koray ÜNAL (E-COM GLOBAL GMBH - CEO)

Bu ders UZAKTAN (ONLINE) verilecektir.

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Öğrencilere pandemi sonrası yeni dünya ekonomik düzeninin en kıymetli oyuncusu olan elektronik ticaretin tüm başlıklarını temel düzeyde anlatmak, e-ticaret dünyasının hacmini, oyuncularını ve işleyişini anlatarak öğrencilerin e-ticaret dünyasında kendi karakter ve yeteneklerine uygun kariyer fırsatlarını seçmelerine yardımcı olmak, bu doğrultuda sektörün nitelikli personel ihtiyacını karşılayabilecek yetkinlikte elemanların yetişmesinde katkı sağlamak.

Dersin İçeriği

E-ticaret dünyasını tanıma, temel düzeyde e-ticarette kullanılan araçları öğrenme, örnek olaylar

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Türkiye’de ve dünyada e-ticaretin ekonomik büyüklüğünü ve önemini bilir Rol Oynama, Anlatım,
2 E-ticarette kullanılan altyapı modellerini bilir Anlatım, Rol Oynama,
3 E-ticaret ile gelir elde etme modellerini bilir Anlatım, Rol Oynama,
4 Temel seviyede e-ticarette pazarlama ve ölçme modellerini bilir Anlatım, Rol Oynama,
5 Bir iş modeli ile planlama yapabilir Anlatım, Rol Oynama,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 E-ticarette yazılımlar ve hazır sistemler
2 Yeni dünyada e-ticaret
3 E-ticarette ürün, kategori ve fiyat yönetiminin temelleri
4 E-ticarette operasyon yönetimi
5 E-ticarette müşteri ilişkileri yönetimi
6 Arama motoru optimizasyonunun temelleri
7 Sosyal medya yönetimi
8 E-ticaret analizi (Google Analytics aracı)
9 E-ticarette müşteri deneyimi optimizasyonu (Google Optimize aracı)
10 E-ticaret iş modelleri ve planlama
11 E-ticaret ekonomisi
12 Dijital pazarlama (Google Ads aracı)
13 Dijital pazarlama (Facebook Business aracı)
14 Dijital pazarlama (etkileyici (influencer) pazarlama, içerik pazarlama ve E-posta pazarlama)
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

1-Köln Kütüphane (www.kolnkutuphane.de) isimli e-ticaret sitesinin oluşturulma ve gelişim süresince alınan notlar.
2-Minber (www.minber.de) isimli e-ticaret sitesinin oluşturulma ve gelişim süresince alınan notlar.
3- Dijital Pazarlama – Damina Ryan / İş Bankası Kültür Yayınları
4- İTÜ E-ticaret uzmanlığı eğitim programı ders notları
5-Google ADS – Aykut Erçelik – Dikey Eksen Yayınları
6- Uzmanından SEO – Kaan Gülten – Ceres Yayınları
7- Sorularla SEO – Kaan Gülten/ Erhan Kolci – Ceres Yayınları
8- Kuruluşlarda Süreç, Performans ve Risk Analizi/Yönetimi – Prof. Dr. M. Akif Özer – Gazi Kitabevi
9-Marka Yönetimi – Prof. Dr. Nurhan Babür Tosun – Beta Yayınları
10- Pazarlama İlkeleri ve Yönetimi – Prof. Dr. Remzi Altunşık / Şuayip Özdemir / Ömer Torlak – Beta Yayınları

# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı
1 Türkiye’de ve dünyada e-ticaretin ekonomik büyüklüğünü ve önemini bilir
2 E-ticarette kullanılan altyapı modellerini bilir
3 E-ticaret ile gelir elde etme modellerini bilir
4 Temel seviyede e-ticarette pazarlama ve ölçme modellerini bilir
5 Bir iş modeli ile planlama yapabilir
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
Toplam 0
Toplam 0
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 2 32
Ödev 3 8 24
Kısa Sınav 1 7 7
Ara Sınav 1 9 9
Final 1 11 11
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Toplam İş Yükü 115
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 4,6
dersAKTSKredisi 2