| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| E-Ticaretin Temelleri (Sektör Dersi) | SAU 038 | 0 | 1 + 0 | 2 | 2 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi SENA KIR |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | Sektör dersi temsilcisi: Ömer Koray ÜNAL (E-COM GLOBAL GMBH - CEO) Bu ders UZAKTAN (ONLINE) verilecektir. |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Öğrencilere pandemi sonrası yeni dünya ekonomik düzeninin en kıymetli oyuncusu olan elektronik ticaretin tüm başlıklarını temel düzeyde anlatmak, e-ticaret dünyasının hacmini, oyuncularını ve işleyişini anlatarak öğrencilerin e-ticaret dünyasında kendi karakter ve yeteneklerine uygun kariyer fırsatlarını seçmelerine yardımcı olmak, bu doğrultuda sektörün nitelikli personel ihtiyacını karşılayabilecek yetkinlikte elemanların yetişmesinde katkı sağlamak. |
| Dersin İçeriği | E-ticaret dünyasını tanıma, temel düzeyde e-ticarette kullanılan araçları öğrenme, örnek olaylar |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Türkiye’de ve dünyada e-ticaretin ekonomik büyüklüğünü ve önemini bilir | Rol Oynama, Anlatım, | |
| 2 | E-ticarette kullanılan altyapı modellerini bilir | Anlatım, Rol Oynama, | |
| 3 | E-ticaret ile gelir elde etme modellerini bilir | Anlatım, Rol Oynama, | |
| 4 | Temel seviyede e-ticarette pazarlama ve ölçme modellerini bilir | Anlatım, Rol Oynama, | |
| 5 | Bir iş modeli ile planlama yapabilir | Anlatım, Rol Oynama, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | E-ticarette yazılımlar ve hazır sistemler | |
| 2 | Yeni dünyada e-ticaret | |
| 3 | E-ticarette ürün, kategori ve fiyat yönetiminin temelleri | |
| 4 | E-ticarette operasyon yönetimi | |
| 5 | E-ticarette müşteri ilişkileri yönetimi | |
| 6 | Arama motoru optimizasyonunun temelleri | |
| 7 | Sosyal medya yönetimi | |
| 8 | E-ticaret analizi (Google Analytics aracı) | |
| 9 | E-ticarette müşteri deneyimi optimizasyonu (Google Optimize aracı) | |
| 10 | E-ticaret iş modelleri ve planlama | |
| 11 | E-ticaret ekonomisi | |
| 12 | Dijital pazarlama (Google Ads aracı) | |
| 13 | Dijital pazarlama (Facebook Business aracı) | |
| 14 | Dijital pazarlama (etkileyici (influencer) pazarlama, içerik pazarlama ve E-posta pazarlama) |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | 1-Köln Kütüphane (www.kolnkutuphane.de) isimli e-ticaret sitesinin oluşturulma ve gelişim süresince alınan notlar. |
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı |
|---|---|
| 1 | Türkiye’de ve dünyada e-ticaretin ekonomik büyüklüğünü ve önemini bilir |
| 2 | E-ticarette kullanılan altyapı modellerini bilir |
| 3 | E-ticaret ile gelir elde etme modellerini bilir |
| 4 | Temel seviyede e-ticarette pazarlama ve ölçme modellerini bilir |
| 5 | Bir iş modeli ile planlama yapabilir |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ödev | 20 |
| 2. Ödev | 20 |
| 3. Ödev | 20 |
| 1. Kısa Sınav | 10 |
| 1. Ara Sınav | 30 |
| Toplam | 100 |
| 1. Final | 40 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
| Ödev | 3 | 8 | 24 |
| Kısa Sınav | 1 | 7 | 7 |
| Ara Sınav | 1 | 9 | 9 |
| Final | 1 | 11 | 11 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
| Toplam İş Yükü | 115 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,6 | ||
| dersAKTSKredisi | 2 | ||