Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İşletmede Mesleki Eğitim | ISL 492 | 8 | 5 + 20 | 15 | 20 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi ZÜLKÜF ÇEVİK |
Dersi Verenler | Doç.Dr. KAMİL TAŞKIN, Dr.Öğr.Üyesi ÖMER FARUK SEYMEN, Prof.Dr. GÜLFEN TUNA, Dr.Öğr.Üyesi KAZIM MERT, Dr.Öğr.Üyesi ZÜLKÜF ÇEVİK, Dr.Öğr.Üyesi AHMET KARAKİRAZ, Doç.Dr. EMRE YILDIRIM, Dr.Öğr.Üyesi MERVE TÜRKMEN BARUTÇU, Doç.Dr. EMRAH ÖZSOY, Dr.Öğr.Üyesi MUSTAFA KOÇ, Dr.Öğr.Üyesi METİN BAYRAM, Dr.Öğr.Üyesi ABDÜSSAMED KOÇ, Dr.Öğr.Üyesi BİLGE KATANALP, Dr.Öğr.Üyesi NURCAN KOSTAK, Dr.Öğr.Üyesi HÜSEYİN BURGAZOĞLU, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | |
Dersin İçeriği |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Kamu veya özel kuruluşlardaki üretim ve hizmet süreçlerini işyerinde uygulayarak, becerilerini geliştirmek ve bilgilerini pekiştirmek. | Anlatım, Deney ve Laboratuvar, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, Eşleştirme Testler, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | İş yeri uygulaması | |
2 | İş yeri uygulaması | |
3 | İş yeri uygulaması | |
4 | İş yeri uygulaması | |
5 | İş yeri uygulaması | |
6 | İş yeri uygulaması | |
7 | İş yeri uygulaması | |
8 | İş yeri uygulaması | |
9 | İş yeri uygulaması | |
10 | İş yeri uygulaması | |
11 | İş yeri uygulaması | |
12 | İş yeri uygulaması | |
13 | İş yeri uygulaması | |
14 | İş yeri uygulaması |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Disiplinindeki temel kavramları ve kuramları bilir. | ||||||
2 | Disiplinindeki sorunları analiz edip bu sorunlara çözüm önerileri sunacak analitik düşünme becerilerine sahiptir. | ||||||
3 | Girişimci kişilik özelliklerini tanır ve girişimci kişilik özelliklerini geliştirme fırsatlarını izler. | ||||||
4 | Girişimci ve iç girişimci davranışları tanır, bu davranışları iş fırsatlarını değerlendirmede ve görev yaptığı kurumlarda yeniliği teşvik etmede sergileyebilir. | ||||||
5 | Bilgi teknolojisinin kavramsal bilgisine ve pratik uygulamalarına hâkimdir. | ||||||
6 | Alanına yönelik bilgi teknolojilerini kullanabilir. | ||||||
7 | Meslek yaşamında insanların ve ekonomilerin gelişimini ve çevrenin iyileştirilmesini sağlayan faaliyetleri tasarlayabilir. | ||||||
8 | İş yaşamında etik sorunların ve bu sorunların toplumsal ve kurumsal etkilerinin farkında olur. | ||||||
9 | Sorun çözme süreçlerinde etik sorumluluklarını bilir ve bu süreçlerde etik ilkelere riayet eder. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Kamu veya özel kuruluşlardaki üretim ve hizmet süreçlerini işyerinde uygulayarak, becerilerini geliştirmek ve bilgilerini pekiştirmek. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Performans Görevi (Uygulama) | 35 |
2. Performans Görevi (Uygulama) | 35 |
1. Kısa Sınav | 30 |
Toplam | 100 |
1. Final | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 8 | 128 |
Performans Görevi (Arazi Çalışması) | 1 | 5 | 5 |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 5 | 80 |
Toplam İş Yükü | 253 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 10,12 | ||
dersAKTSKredisi | 20 |