Öğrencilere, işletmelerin sürdürülebilirlik ilkeleri doğrultusunda nasıl yönetileceğini öğretmek ve çevresel, sosyal ve ekonomik sorumluluk bilinci kazandırmaktır.
Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Sürdürülebilir İşletme Yönetimi | ISL 336 | 6 | 2 + 0 | 2 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | Yok |
Önerilen Seçmeli Dersler | Yok |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. SİMA NART |
Dersi Verenler | Prof.Dr. SİMA NART, |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Dr. Volkan Göktaş, Arş. Gör. Ediz Tutsal |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | |
Dersin İçeriği | Bu ders, işletmelerin çevresel, sosyal ve ekonomik sürdürülebilirlik ilkeleri doğrultusunda nasıl yönetileceğini öğretir. Temel konular arasında sürdürülebilirlik kavramı, kurumsal sosyal sorumluluk, yeşil üretim, etik yönetim, çevre dostu tedarik zinciri, karbon ayak izi yönetimi ve sürdürülebilir strateji geliştirme yer alır. Ayrıca güncel uygulama örnekleri ve vaka analizleri ile teorik bilgiler desteklenir. |
Kalkınma Amaçları |
---|
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Sürdürülebilirlik Hakkında Genel Bilgi Edinimi | Anlatım, Beyin Fırtınası, | Kısa Cevaplı Testler, |
2 | İşletmelerde Uygulanan Sürdürülebilirlik Modelleri Hakkında Bilgi | Anlatım, Soru-Cevap, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
3 | İşletmelerde Sürdürülebilirlik Performansının Ölçümü | Anlatım, Soru-Cevap, | Kısa Cevaplı Testler, |
4 | İşletmeler için Sürdürülebilir Modeller Kurmak-Gelişrtirmek | Problem Çözme, | Çoktan Seçmeli Testler, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Sürdürülebilir İşletme Modelleri ve Tipleri | Kaynaktan Okuma |
2 | Sürdürülebilir İşletme Modellerine Teorik ve Kavramsal Yaklaşımlar | Kaynaktan Okuma |
3 | Dönüştürücü İşletme Modelleri | Kaynaktan Okuma |
4 | Sürdürülebilir işletme modelleri: Bir Vaka Analizi | Kaynaktan Okuma |
5 | Sürdürülebilir işletme modelleri aracılığıyla Değer yaratma | Kaynaktan Okuma |
6 | Liderlik aracılığıyıla sürdürülebilir işletme modellerinin değerlendirilmesi | Kaynaktan Okuma |
7 | Sürdürülebilir İşletme Modellerinin uygulanışı | Kaynaktan Okuma |
8 | Sürdürülebilir işletme modellerinde bilgi asimetrisi | Kaynaktan Okuma |
9 | Sürdürülebilir iişletme modelleriyle değer yaratma ve tersine yenilik | Kaynaktan Okuma |
10 | Türk Şirketlerinde Kullanılan Sürdürülebilir İşletme Modelleri | Kaynaktan Okuma |
11 | Değer Temelli İŞletme Modelleri: Model Yenilikliçiliği | Kaynaktan Okuma |
12 | Sürdürülebilir İşletme Modellerinin Dizayn Edilmesi | Kaynaktan Okuma |
13 | İşletmelerde Çevre, Enerji ve Sürdürülebilirlik | Kaynaktan Okuma |
14 | Sürdürülebilirliğin Ekonomik Kalkınma Üzerindeki Etkileri | Kaynaktan Okuma |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Yok |
Ders Kaynakları | Sustainability Management and Sustability Business Models |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Disiplinindeki temel kavramları ve kuramları bilir. | X | |||||
2 | Disiplinindeki sorunları analiz edip bu sorunlara çözüm önerileri sunacak analitik düşünme becerilerine sahiptir. | X | |||||
3 | Girişimci kişilik özelliklerini tanır ve girişimci kişilik özelliklerini geliştirme fırsatlarını izler. | X | |||||
4 | Girişimci ve iç girişimci davranışları tanır, bu davranışları iş fırsatlarını değerlendirmede ve görev yaptığı kurumlarda yeniliği teşvik etmede sergileyebilir. | X | |||||
5 | Bilgi teknolojisinin kavramsal bilgisine ve pratik uygulamalarına hâkimdir. | X | |||||
6 | Alanına yönelik bilgi teknolojilerini kullanabilir. | X | |||||
7 | Meslek yaşamında insanların ve ekonomilerin gelişimini ve çevrenin iyileştirilmesini sağlayan faaliyetleri tasarlayabilir. | X | |||||
8 | İş yaşamında etik sorunların ve bu sorunların toplumsal ve kurumsal etkilerinin farkında olur. | X | |||||
9 | Sorun çözme süreçlerinde etik sorumluluklarını bilir ve bu süreçlerde etik ilkelere riayet eder. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Sürdürülebilirlik Hakkında Genel Bilgi Edinimi | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
2 | İşletmelerde Uygulanan Sürdürülebilirlik Modelleri Hakkında Bilgi | 2 | 3 | 3 | 2 | 3 | 3 | 2 | 3 | 3 |
3 | İşletmelerde Sürdürülebilirlik Performansının Ölçümü | 3 | 3 | 4 | 3 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 |
4 | İşletmeler için Sürdürülebilir Modeller Kurmak-Gelişrtirmek | 2 | 2 | 2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
Toplam | 0 |
Toplam | 0 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 2 | 32 | 64 |
Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
Kısa Sınav | 2 | 20 | 40 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 125 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5 | ||
dersAKTSKredisi | 5 |