Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Denetim | ISL 435 | 7 | 2 + 0 | 2 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | ORHAN GUDİL |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Hüseyin Can AYAR |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu derste, Türkiye'de de uygulanmakta olan Bağımsız Denetim Standartları kapsamında denetimin planlanması, denetim çalışmalarının yürütülmesi ve raporlanmasına ilişkin esaslar irdelenecektir. |
Dersin İçeriği | Denetim Standartlarının Ulusal ve Uluslararası Çerçevesi, Bağımsız Denetimde Kalite Kontrol, Bağımsız Denetçilerin Hileye İlişkin Sorumlulukları, İç Kontrol Sisteminin Değerlemesi, Denetimin Planlanması, Denetimde Risk Değerleme Ve Önemlilik, Denetim Kanıtları, Sürekliliğin Denetimi, Analitik Prosedürler, Muhasebe Tahminlerinin Bağımsız Denetimi, İlişkili Taraflar, Bilanço Tarihinden Sonraki Olaylar, Finansal Tablolara İlişkin Görüş Oluşturma ve Raporlama. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Bağımsız denetim uygulamalarına yön veren ulusal ve uluslararası kuruluşları ve düzenlemelerini bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, | |
2 | Denetim Kanıtları, kanıt toplama teknikleri ile kanıt türlerini kavrar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
3 | Finansal hesapların denetimine ilişkin yaklaşımları tartışabilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | |
4 | İç kontrol sisteminin önemini kavrar ve iç kontrol sisteminin unsurlarını örnekleyerek açıklayabilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
5 | Hangi şartlarda hangi bağımsız denetim görüşü verilmesi gerektiğini bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Rol Oynama, | |
6 | Bağımsız denetim raporlarını yorumlayabilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Rol Oynama, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Denetim standartlarının ulusal ve uluslararası çerçevesi | Ders Kitabının İlgili Bölümü |
2 | Finansal tabloların bağımsız denetimini gerektiren faktörler, denetim standartları | Ders Kitabının İlgili Bölümü |
3 | İç kontrol sistemi ve temel unsurları | Ders Kitabının İlgili Bölümü |
4 | İç kontrol sisteminin değerlendirilmesi | Ders Kitabının İlgili Bölümü |
5 | Denetim delilleri, delil türleri, denetim teknikleri | Ders Kitabının İlgili Bölümü |
6 | Denetim delillerinin kalitesi, denetlenecek birim sayısının tespiti, denetim prosedürleri | Ders Kitabının İlgili Bölümü |
7 | İstatistiki örneklemenin esası ve üstünlükleri, örnek seçme teknikleri | Ders Kitabının İlgili Bölümü |
8 | İstatistiki örnekleme yöntemleri, örnekleme yöntemlerinin genel değerlendirmesi, uygulama zamanının tespiti, işgücü planlaması | Ders Kitabının İlgili Bölümü |
9 | Ara Sınav | |
10 | Denetim programları, örnek denetim programı | Ders Kitabının İlgili Bölümü |
11 | Çalışma kağıtlarının tanımı ve yararları, türleri | Ders Kitabının İlgili Bölümü |
12 | Raporlama standartları | Ders Kitabının İlgili Bölümü |
13 | Görüş türleri | Ders Kitabının İlgili Bölümü |
14 | Denetim raporunun düzenlenmesi | Ders Kitabının İlgili Bölümü |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Kardeş Selimoğlu, Seval, Özbirecikli, Mehmet ve Uzay, Şaban (2017), Bağımsız Denetim, Nobel Akademik Yayıncılık, 2. Basım. |
Ders Kaynakları | www.kgk.gov.tr, Uluslararası Denetim Standartları seti |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Disiplinindeki temel kavramları ve kuramları bilir. | X | |||||
2 | Disiplinindeki sorunları analiz edip bu sorunlara çözüm önerileri sunacak analitik düşünme becerilerine sahiptir. | ||||||
3 | Girişimci kişilik özelliklerini tanır ve girişimci kişilik özelliklerini geliştirme fırsatlarını izler. | X | |||||
4 | Girişimci ve iç girişimci davranışları tanır, bu davranışları iş fırsatlarını değerlendirmede ve görev yaptığı kurumlarda yeniliği teşvik etmede sergileyebilir. | ||||||
5 | Bilgi teknolojisinin kavramsal bilgisine ve pratik uygulamalarına hâkimdir. | ||||||
6 | Alanına yönelik bilgi teknolojilerini kullanabilir. | X | |||||
7 | Meslek yaşamında insanların ve ekonomilerin gelişimini ve çevrenin iyileştirilmesini sağlayan faaliyetleri tasarlayabilir. | ||||||
8 | İş yaşamında etik sorunların ve bu sorunların toplumsal ve kurumsal etkilerinin farkında olur. | X | |||||
9 | Sorun çözme süreçlerinde etik sorumluluklarını bilir ve bu süreçlerde etik ilkelere riayet eder. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Bağımsız denetim uygulamalarına yön veren ulusal ve uluslararası kuruluşları ve düzenlemelerini bilir. | 5 | ||||||||
2 | Denetim Kanıtları, kanıt toplama teknikleri ile kanıt türlerini kavrar. | 5 | 5 | |||||||
3 | Finansal hesapların denetimine ilişkin yaklaşımları tartışabilir. | 5 | ||||||||
4 | İç kontrol sisteminin önemini kavrar ve iç kontrol sisteminin unsurlarını örnekleyerek açıklayabilir. | 5 | 5 | |||||||
5 | Hangi şartlarda hangi bağımsız denetim görüşü verilmesi gerektiğini bilir. | 5 | 5 | |||||||
6 | Bağımsız denetim raporlarını yorumlayabilir. | 5 | 5 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 70 |
1. Kısa Sınav | 10 |
1. Ödev | 10 |
2. Kısa Sınav | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Kısa Sınav | 2 | 10 | 20 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 129 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,16 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |