Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Pazarlama İlkeleri ISL 110 2 3 + 0 3 5
Ön Koşul Dersleri

YOK

Önerilen Seçmeli Dersler

YOK

Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. REMZİ ALTUNIŞIK
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları

Arşt. Gör. Volkan GÖKTAŞ

Arşt. Gör. Hazel KARACA

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Pazarlamanın temel ilkelerinin öğrencilere tanıtılması ve pazarlamanın günlük yaşamdaki rolüne ilişkin farkındalık yaratma 

Dersin İçeriği

Pazarlamanın tanımı ve pazarlama ile yakından ilgili olan satış, reklam, dağıtım vb. kavramlar arasındaki farkın ortaya konması, pazar çevresi, tüketici davranışları, pazarlama araştırması, pazarı tanıma ve anlama (pazar bölümleme), hedef pazar seçimi, pazarlama karması ve başlıca pazarlama uygulamalarına ve pazarlamanın kapsamına ilişkin konuların tartışılması

Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Pazarlama kavramının tanımı yapabilme ve ilgili diğer kavramlardan farkını ifade edebilme Deney ve Laboratuvar, Rol Oynama, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
2 Pazar çevresi kavramını anlama ve uygulamada pazar çevresi unsurlarını gösterebilme Soru-Cevap, Anlatım, Rol Oynama,
3 Tüketici kavranımı tanımlama ve tüketici davranışları hakkında bilgi sahibi olma Soru-Cevap, Anlatım, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar,
4 Pazarı tanımlama (pazar bölümleme) ve hedef pazar seçimi Gösterip Yaptırma, Soru-Cevap, Anlatım,
5 Pazarlama karması kavramını tanımlama ve çeşitli bağlamlar için karma oluşturabilme Beyin Fırtınası, Anlatım, Rol Oynama,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Pazarlamaya giriş ve ders işlenişine yönelik bilgilendirme
2 Pazar ve pazarlama çevresi
3 Tüketici davranışları
4 Pazarlama bilgi sistemi
5 Pazarı tanıma ve pazar bölümleme
6 Hedef pazar seçimi ve konumlandırma
7 Ürün ve ürün kararları
8 Fiyatlandırma kararları
9 Ara sınav
10 Tutundurma ve pazarlama iletişimi
11 Dağıtım kanalı ve lojistik
12 Hizmet pazarlaması
13 Uluslararası pazarlama
14 Pazarlamanın geleceği ve güncel pazarlama uygulamaları
Kaynaklar
Ders Notu

Ders bağlamında izlenecek temel ders kitabı

- Pazarlamaya Giriş - Prof Dr Remzi ALTUNIŞIK, Prof Dr. Şuayıp ÖZDEMİR ve Prof Dr Ömer TORLAK, Sakarya Yayıncılık

Bunun yanında ders bağlamında Business Week Türkiye, dergisi, Harvard Business Review dergisi, Dünya gazetesi, Capital Dergisi gibi kaynaklardan da çeşitli makale ve örnek uygulamalara yer verilecektir. Sorumlu olunan materyallere ilişkin bilgler SABİS te verilecektir.

Ders Kaynakları

- Pazarlamaya Giriş - Prof Dr Remzi ALTUNIŞIK, Prof Dr. Şuayıp ÖZDEMİR ve Prof Dr Ömer TORLAK, Sakarya Yayıncılık

- Pazarlama İlkeleri ve Yönetimi - Prof Dr Remzi ALTUNIŞIK, Prof Dr. Şuayıp ÖZDEMİR ve Prof Dr Ömer TORLAK, BETA

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Disiplinindeki temel kavramları ve kuramları bilir. X
2 Disiplinindeki sorunları analiz edip bu sorunlara çözüm önerileri sunacak analitik düşünme becerilerine sahiptir. X
3 Girişimci kişilik özelliklerini tanır ve girişimci kişilik özelliklerini geliştirme fırsatlarını izler. X
4 Girişimci ve iç girişimci davranışları tanır, bu davranışları iş fırsatlarını değerlendirmede ve görev yaptığı kurumlarda yeniliği teşvik etmede sergileyebilir. X
5 Bilgi teknolojisinin kavramsal bilgisine ve pratik uygulamalarına hâkimdir. X
6 Alanına yönelik bilgi teknolojilerini kullanabilir. X
7 Meslek yaşamında insanların ve ekonomilerin gelişimini ve çevrenin iyileştirilmesini sağlayan faaliyetleri tasarlayabilir. X
8 İş yaşamında etik sorunların ve bu sorunların toplumsal ve kurumsal etkilerinin farkında olur. X
9 Sorun çözme süreçlerinde etik sorumluluklarını bilir ve bu süreçlerde etik ilkelere riayet eder.
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9
1 Pazarlama kavramının tanımı yapabilme ve ilgili diğer kavramlardan farkını ifade edebilme
2 Pazar çevresi kavramını anlama ve uygulamada pazar çevresi unsurlarını gösterebilme
3 Tüketici kavranımı tanımlama ve tüketici davranışları hakkında bilgi sahibi olma
4 Pazarı tanımlama (pazar bölümleme) ve hedef pazar seçimi
5 Pazarlama karması kavramını tanımlama ve çeşitli bağlamlar için karma oluşturabilme
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 35
1. Kısa Sınav 15
2. Kısa Sınav 15
1. Ödev 25
3. Kısa Sınav 10
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 1 16
Ara Sınav 1 7 7
Ödev 2 10 20
Final 1 9 9
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödev 2 5 10
Kısa Sınav 4 4 16
Ara Sınav 1 10 10
Final 1 10 10
Kısa Sınav 2 5 10
Toplam İş Yükü 240
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 9,6
Dersin AKTS Kredisi 5