Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Liderlik ve Motivasyon ISL 471 7 2 + 0 2 5
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi OSMAN USLU
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları

Arş. Gör. Umut Orhan

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

İşletme yönetiminin yürütme ayağını oluşturan liderlik ve motivasyon süreçlerini detaylı bir şekilde kavramak.

Dersin İçeriği

Yönetim fonksiyonları hakkında genel bilgi, yürütme fonksiyonu, liderlik ve liderlik kuramları, motivasyon ve motivasyon kuramları. 

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Yönetimin yürütme fonksiyonunu kavrar. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
2 Liderlik ve motivasyon konularına yönelik temel bilgilere sahip olur Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım,
3 Klasik liderlik teorilerini kavrar ve ilgili teorilerin varsayımlarını kıyaslar. Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım,
4 Modern liderlik teorilerini kavrar ve ilgili teorilerin varsayımlarını kıyaslar Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım,
5 Motivasyonda içerik teorilerini kavrar ve varsayımlarını kıyaslar Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım,
6 Motivasyonda süreç teorilerini kavrar ve varsayımlarını kıyaslar Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım,
7 Liderlik ve motivasyon etkileşimini detaylı şekilde öğrenir ve yürütme fonksiyonun işleyişine yönelik teorik bilgi kazanır Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Temel bilgiler, yönetim fonksiyonlarına genel bakış
2 Yürütme işlevi, liderlik, iletişim ve motivasyon kavramlarının anlamı
3 Liderlikte özellikler yaklaşımı
4 Davranışsal liderlik kuramları
5 Durumsal liderlik kuramları
6 Tartışma
7 Modern liderlik yaklaşımları
8 Modern liderlik yaklaşımları
9 Ara Sınav
10 Motivasyonda İçerik Kuramları
11 Tartışma
12 Motivasyonda süreç kuramları
13 Tartışma
14 Genel tekrar
Kaynaklar
Ders Notu
CAN BAYSAL, Ayşe ve TEKARSLAN Erdal. Davranış Bilimleri, Avcıol Basım Yayın, 2004.
ROBBINS, Stephen ve JUDGE, Timothy A. Organizational Behavior, Pearson, 2013.
Sabuncuoğlu, Z. ve Vergiliel Tüz, M. (2013). “Örgütsel Davranış”. 5. Baskı, Aktüel Yayınları, Bursa.
Hatch, M. J. & Cunliffe, A. L. (2013). Organization Theory: Modern, Symbolic and Postmodern Perspectives. United Kingdom: Oxford University Press,
Ders Kaynakları
CAN BAYSAL, Ayşe ve TEKARSLAN Erdal. Davranış Bilimleri, Avcıol Basım Yayın, 2004.
ROBBINS, Stephen ve JUDGE, Timothy A. Organizational Behavior, Pearson, 2013.
Sabuncuoğlu, Z. ve Vergiliel Tüz, M. (2013). “Örgütsel Davranış”. 5. Baskı, Aktüel Yayınları, Bursa.
Hatch, M. J. & Cunliffe, A. L. (2013). Organization Theory: Modern, Symbolic and Postmodern Perspectives. United Kingdom: Oxford University Press,
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Disiplinindeki temel kavramları ve kuramları bilir. X
2 Disiplinindeki sorunları analiz edip bu sorunlara çözüm önerileri sunacak analitik düşünme becerilerine sahiptir. X
3 Girişimci kişilik özelliklerini tanır ve girişimci kişilik özelliklerini geliştirme fırsatlarını izler. X
4 Girişimci ve iç girişimci davranışları tanır, bu davranışları iş fırsatlarını değerlendirmede ve görev yaptığı kurumlarda yeniliği teşvik etmede sergileyebilir. X
5 Bilgi teknolojisinin kavramsal bilgisine ve pratik uygulamalarına hâkimdir. X
6 Alanına yönelik bilgi teknolojilerini kullanabilir. X
7 Meslek yaşamında insanların ve ekonomilerin gelişimini ve çevrenin iyileştirilmesini sağlayan faaliyetleri tasarlayabilir. X
8 İş yaşamında etik sorunların ve bu sorunların toplumsal ve kurumsal etkilerinin farkında olur. X
9 Sorun çözme süreçlerinde etik sorumluluklarını bilir ve bu süreçlerde etik ilkelere riayet eder.
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9
1 Yönetimin yürütme fonksiyonunu kavrar.
2 Liderlik ve motivasyon konularına yönelik temel bilgilere sahip olur
3 Klasik liderlik teorilerini kavrar ve ilgili teorilerin varsayımlarını kıyaslar.
4 Modern liderlik teorilerini kavrar ve ilgili teorilerin varsayımlarını kıyaslar
5 Motivasyonda içerik teorilerini kavrar ve varsayımlarını kıyaslar
6 Motivasyonda süreç teorilerini kavrar ve varsayımlarını kıyaslar
7 Liderlik ve motivasyon etkileşimini detaylı şekilde öğrenir ve yürütme fonksiyonun işleyişine yönelik teorik bilgi kazanır
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 60
1. Kısa Sınav 15
2. Kısa Sınav 15
1. Ödev 10
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ara Sınav 1 10 10
Kısa Sınav 2 10 20
Ödev 1 15 15
Toplam İş Yükü 125
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5
Dersin AKTS Kredisi 5