Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Entegre Bilişim Sistemlerinde Modüller | YBS 477 | 7 | 2 + 0 | 2 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi HÜSEYİN BURGAZOĞLU |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Entegre Bilişim Sistemleri, bir işletmenin farklı birimlerinden verileri toplayarak organize etmek ve departmanlardaki iş faaliyetlerini birbirine bağlamak için üretilmiştir. Entegre Bilişim Sistemi kullanan işletmeler, iş süreçlerini standartlaştırıp otomatikleştirerek, operasyonların verimliliğini artırmayı sağlamışlardır. Günümüzde, artan rekabet ortamı ile birlikte işletme yöneticileri için entegre bilişim sistemi yazılımları son derece önemli hale gelmiştir. Bu derste Entegre Bilişim Sistemi örneği olan SAP B1 modülü laboratuvar ortamında öğrencilere uygulamalı olarak öğretilecektir. |
Dersin İçeriği | Ana Veriler ve Belgeler, Satın Alma Süreci, Satın Alma Öğeleri, Mal Girişi ile İlgili Konular, İadeler, Nakit, Sipariş ve Müşteri Gruplarına Satış Siparişi, CRM, İade ve Değişimler, Eşya Ana Verileri, Eşya Birimleri, Ölçü Birimleri, Değerleme Yöntemleri, Seri Numaraları ve Yığınlar, Depolar, Mal Hareketi, Fiyatlandırma Kavramları, Bir Fiyat Listesi Oluşturma, Fiyat Listeleri, İndirim Grupları, Üretim Kavramları, Kaynaklar, Faturalar Üretim Süreci, Hizmet Yönetimi, Proje Yönetimi, Satış ve Satın Alma Muhasebesi, Hesap Planı Kavramları, Birden Fazla Şube, Para Birimi ile Çalışma, Günlük Kayıt Girişi, Dahili Uzlaştırma, Ödeme İşlemleri, Banka Hesabı Mutabakatına Genel Bakış, Finansal Raporlar, Nakit Yönetimi Raporları, Sabit Kıymetler, Maliyet Muhasebesi, Bütçe Yönetimi |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Bilgi sistemleri evrimini ve kurumların sistem entegrasyonuna ve sonuçta Kurumsal Kaynak Planlamasına (ERP) giden tarihsel rolünü anlamak. | Eğitsel Oyun, | |
2 | ERP sistemleri ve evrimi, bileşenleri ve mimarisi hakkında bilgi edinmek. | Eğitsel Oyun, Anlatım, | |
3 | ERP sistemlerinin uygulanmasının avantaj ve dezavantajlarını ve bir organizasyonun verimliliğini ve çalışan verimliliğini artırmasına nasıl yardımcı olabileceklerini anlamak. | Eğitsel Oyun, Anlatım, | |
4 | Uygulama sürecine genel bir bakış (ör. ERP yaşam döngüsü, proje yönetimi ve değişim yönetimi). ERP uygulama sürecini başarılı hale getirirken personel, tedarikçi firmalar, danışmanlar ve organizasyonun rolünü anlamak. | Eğitsel Oyun, Anlatım, | |
5 | Bir ERP sistemini uygularken, ERP sağlayıcıları ve endüstri eğilimlerine genel bir bakış getirmek için etik, global ve güvenlik zorluklarını öğrenmek. | Eğitsel Oyun, Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Kurumsal Kaynak Planlamaya Giriş, Ana Veri ve Dökümanlar | |
2 | Satınalma İşlemleri | |
3 | Satış İşlemleri | |
4 | Envanter İşlemleri | |
5 | Fiyatlama İşlemleri | |
6 | Üretim Yönetimi İşlemleri | |
7 | Malzeme Kaynak Planlama İşlemleri | |
8 | Proje Yönetimi İşlemleri | |
9 | Ara Sınav | |
10 | Muhasebe ve Finans İşlemleri | |
11 | Finansal Süreçler ve Banka İşlemleri | |
12 | Mali Raporlar | |
13 | Duran Varlıklar | |
14 | Mali Kontrol Süreçleri |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | 14 haftalık ders notu her dersten önce sisteme yüklenecektir. |
Ders Kaynakları | Öğretim Üyesi Ders Notları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Disiplinindeki temel kavramları ve kuramları bilir. | X | |||||
2 | Disiplinindeki sorunları analiz edip bu sorunlara çözüm önerileri sunacak analitik düşünme becerilerine sahiptir. | X | |||||
3 | Girişimci kişilik özelliklerini tanır ve girişimci kişilik özelliklerini geliştirme fırsatlarını izler. | X | |||||
4 | Girişimci ve iç girişimci davranışları tanır, bu davranışları iş fırsatlarını değerlendirmede ve görev yaptığı kurumlarda yeniliği teşvik etmede sergileyebilir. | X | |||||
5 | Bilgi teknolojisinin kavramsal bilgisine ve pratik uygulamalarına hâkimdir. | X | |||||
6 | Alanına yönelik bilgi teknolojilerini kullanabilir. | X | |||||
7 | Meslek yaşamında insanların ve ekonomilerin gelişimini ve çevrenin iyileştirilmesini sağlayan faaliyetleri tasarlayabilir. | X | |||||
8 | İş yaşamında etik sorunların ve bu sorunların toplumsal ve kurumsal etkilerinin farkında olur. | X | |||||
9 | Sorun çözme süreçlerinde etik sorumluluklarını bilir ve bu süreçlerde etik ilkelere riayet eder. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Bilgi sistemleri evrimini ve kurumların sistem entegrasyonuna ve sonuçta Kurumsal Kaynak Planlamasına (ERP) giden tarihsel rolünü anlamak. | |||||||||
2 | ERP sistemleri ve evrimi, bileşenleri ve mimarisi hakkında bilgi edinmek. | |||||||||
3 | ERP sistemlerinin uygulanmasının avantaj ve dezavantajlarını ve bir organizasyonun verimliliğini ve çalışan verimliliğini artırmasına nasıl yardımcı olabileceklerini anlamak. | |||||||||
4 | Uygulama sürecine genel bir bakış (ör. ERP yaşam döngüsü, proje yönetimi ve değişim yönetimi). ERP uygulama sürecini başarılı hale getirirken personel, tedarikçi firmalar, danışmanlar ve organizasyonun rolünü anlamak. | |||||||||
5 | Bir ERP sistemini uygularken, ERP sağlayıcıları ve endüstri eğilimlerine genel bir bakış getirmek için etik, global ve güvenlik zorluklarını öğrenmek. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Performans Görevi (Laboratuvar) | 20 |
2. Performans Görevi (Laboratuvar) | 20 |
3. Performans Görevi (Laboratuvar) | 20 |
1. Ara Sınav | 40 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 16 | 16 |
Performans Görevi (Uygulama) | 3 | 6 | 18 |
Final | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü | 114 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,56 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |