Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Adli Muhasebe | ISL 392 | 6 | 2 + 0 | 2 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. NEVRAN KARACA |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Hüseyin Can AYAR |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Finansal olayların iş problemlerine uygulanmasında, uygulamaların ve ilişkilerin hukuki çerçeveden açıklanmasında ve dava mahkemeye intikal etmeden önce ya da dava sürecinde, adli konuların çözüme kavuşturulabilmesinde ihtiyaç duyulan bir mesleki faaliyet olan Adli Muhasebeciliğin tanıtılmasıdır. |
Dersin İçeriği | Bu derste adli muhasebe, adli muhasebe türlerine olan ihtiyaç, tanıtılarak, hata, hile ve usulsüzlük kavramları ayrıntılı olarak ele alınacaktır. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Muhasebe meslek ahlakı ve hukuk ilişkisi hakkında bilgi sahibi olur. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Adli muhasebe ve türleri hakkında bilgi sahibidir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
3 | Muhasebe hataları, hile ve usulsüzlük kavramları hakkında bilgi sahibidir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
4 | Adli muhasebe araştırma teknikleri hakkında bilgi sahibidir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
5 | Hile riskli, hile üçgeni ve hile belirteçleri hakkında bilgi sahibidir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
6 | Mali tablo hileleri ve hileli uygulamalar hakkında bilgi sahibidir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | İşletme, işletme etiği ve işletme kültürü, Muhasebe mesleği, muhasebe bilgilerinin önemi | Tavsiye Edilen Kaynakların İlgili Bölümleri |
2 | Muhasebe skandalları, meslekte uzmanlaşma, denetim ve iç kontrol, muhasebe-hukuk ilişkisi, adli bilimler ve adli bilimlere olan ihtiyaç | Tavsiye Edilen Kaynakların İlgili Bölümleri |
3 | Muhasebede hata, usulsüzlük ve hile kavramları ve türleri | Tavsiye Edilen Kaynakların İlgili Bölümleri |
4 | Mali tablo hileleri ve hileli uygulamalar | Tavsiye Edilen Kaynakların İlgili Bölümleri |
5 | Adli muhasebe ve adli muhasebeye olan ihtiyaç, dünyada adli muhasebe uygulamaları ve Türkiye'deki gelişimi | Tavsiye Edilen Kaynakların İlgili Bölümleri |
6 | Adli muhasebecilerin ilgilendiği alanlar | Tavsiye Edilen Kaynakların İlgili Bölümleri |
7 | Adli muhasebe türleri, dava desteği, uzman tanıklık ve hile denetçiliği | Tavsiye Edilen Kaynakların İlgili Bölümleri |
8 | Adli muhasebe araştırma teknikleri | Tavsiye Edilen Kaynakların İlgili Bölümleri |
9 | ARA SINAV | |
10 | Hile riski, hile üçgeni ve muhasebede kırmızı bayraklar (hile belirteçleri) | Tavsiye Edilen Kaynakların İlgili Bölümleri |
11 | Adli muhasebecilik mesleğinin ortaya çıkışı ve gelişimi | Tavsiye Edilen Kaynakların İlgili Bölümleri |
12 | Adli muhasebecilik mesleğinin örgütlenmesi, çalışma koşulları ve geleceği | Tavsiye Edilen Kaynakların İlgili Bölümleri |
13 | Hukuki süreçlerde mali tabloların incelenmesi ve değerlendirilmesi | Tavsiye Edilen Kaynakların İlgili Bölümleri |
14 | Adli muhasebeciliğin altyapı bileşenleri ve genel değerlendirme | Tavsiye Edilen Kaynakların İlgili Bölümleri |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | - Nermin Akyel Adli Muhasebeciliğin Altyapı Bileşenleri ve Türkiye Penceresinden İncelenmesi, (SAÜ- Yayınlanmamış Doktora Tezi (2009) - Arzu Meriç, Adli Muhasebe, Detay Yayıncılık (2016) - Selçuk Gülten, İlyas Kocaer, Adli Muhasebe Uygulamaları, Ankara Ofset (2011) - Nejat Bozkurt, İşletmelerde Kara Delik : Hile (2009) |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Disiplinindeki temel kavramları ve kuramları bilir. | X | |||||
2 | Disiplinindeki sorunları analiz edip bu sorunlara çözüm önerileri sunacak analitik düşünme becerilerine sahiptir. | X | |||||
3 | Girişimci kişilik özelliklerini tanır ve girişimci kişilik özelliklerini geliştirme fırsatlarını izler. | X | |||||
4 | Girişimci ve iç girişimci davranışları tanır, bu davranışları iş fırsatlarını değerlendirmede ve görev yaptığı kurumlarda yeniliği teşvik etmede sergileyebilir. | X | |||||
5 | Bilgi teknolojisinin kavramsal bilgisine ve pratik uygulamalarına hâkimdir. | X | |||||
6 | Alanına yönelik bilgi teknolojilerini kullanabilir. | X | |||||
7 | Meslek yaşamında insanların ve ekonomilerin gelişimini ve çevrenin iyileştirilmesini sağlayan faaliyetleri tasarlayabilir. | ||||||
8 | İş yaşamında etik sorunların ve bu sorunların toplumsal ve kurumsal etkilerinin farkında olur. | X | |||||
9 | Sorun çözme süreçlerinde etik sorumluluklarını bilir ve bu süreçlerde etik ilkelere riayet eder. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Muhasebe meslek ahlakı ve hukuk ilişkisi hakkında bilgi sahibi olur. | |||||||||
2 | Adli muhasebe ve türleri hakkında bilgi sahibidir. | |||||||||
3 | Muhasebe hataları, hile ve usulsüzlük kavramları hakkında bilgi sahibidir. | |||||||||
4 | Adli muhasebe araştırma teknikleri hakkında bilgi sahibidir. | |||||||||
5 | Hile riskli, hile üçgeni ve hile belirteçleri hakkında bilgi sahibidir. | |||||||||
6 | Mali tablo hileleri ve hileli uygulamalar hakkında bilgi sahibidir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Kısa Sınav | 10 |
2. Kısa Sınav | 10 |
1. Ödev | 30 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 12 | 12 |
Kısa Sınav | 2 | 10 | 20 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 132 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,28 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |