Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Bireysel Farklılıkların Yönetimi | ISL 354 | 6 | 2 + 0 | 2 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. EMRAH ÖZSOY |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Mehmet Oğuzhan Kalem |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Duygusal, zihinsel, davranışsal ve demografik farklılıkların örgütlerde oynadığı rollerin anlaşılması, çalışma yaşamında söz konusu farklılıklara ilişkin gerçekleştirilmiş bilimsel çalışmaların bulgularının paylaşılması ve örgütlerde bireysel farklılıkların etkin yönetiminin sağlanması. |
Dersin İçeriği | Farklılık kavramının tanımı, farklılıkların bireyler açısından önemi, derin ve yüzeysel farklılıkların tanıtımı, kişilik ve kişiliğin karanlık yönü, zeka, ilgi ve yetenek farklılıkları, öz-saygı, öz-yeterlilik, öz-disiplin, öz-denetim, öz-güven ve öz-farkındalık gibi kavramların tanımlanması, kontrol odağı, başarı odaklılık, mükemmeliyetçilik gibi bireysel farklılıkların anlatılması, örgütlerde bireysel farklılıkların etkin yönetimi |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş: Dersin tanıtılması ve ders materyallerinin duyurulması | Önerilen kaynağın ilgili bölümü |
2 | Farklılık nedir? Farklılıkların örgütler açısından önemi nedir? | Önerilen kaynağın ilgili bölümü |
3 | Örgütlerde kişilik farklılıkları: Kişiliğin tanımı, özellikleri, kişilik kuram ve modelleri | Önerilen kaynağın ilgili bölümü |
4 | Subklinik narsisizm, | Önerilen kaynağın ilgili bölümü |
5 | Makyavelizm | Önerilen kaynağın ilgili bölümü |
6 | Subklinik psikopati ve kurumsal psikopati | Önerilen kaynağın ilgili bölümü |
7 | Örgütlerde ilgi farklılıkları ve kariyerizm | Önerilen kaynağın ilgili bölümü |
8 | Ara sınav | |
9 | Öz-güven, öz-yeterlilik, öz-saygı, | Önerilen kaynağın ilgili bölümü |
10 | Öz-farkındalık, öz-disiplin, öz-yönetim ve öz-kontrol | Önerilen kaynağın ilgili bölümü |
11 | Kontrol odağı ve kültür ilişkisi | Önerilen kaynağın ilgili bölümü |
12 | Başarı yönelimlilik ve mükemmeliyetçilik | Önerilen kaynağın ilgili bölümü |
13 | Örgütlerde bireysel farklılıkların etkin yönetimi için yönetimsel uygulamalar, | Önerilen kaynağın ilgili bölümü |
14 | Genel Değerlendirme ve tartışma | Önerilen kaynağın ilgili bölümü |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Sürgevil, O. (2010). Çalışma yaşamında farklılıkların yönetimi.Nobel Akademik Yatıncılık Burger, J. M., (2006). Kişilik Psikoloji Biliminin İnsan Doğasına Dair Söyledikleri.’’, İ. D. E. Sarılıoğlu (çev.) 1. Baskı, Kaknüs Yayınları, İstanbul. Robbins, S. P. veJudge, T. A., (2012). Örgütsel Davranış 14. Basımdan Çeviri,. Ed. İnci. Erdem, Nobel Yayıncılık, Ankara. Butcher, J, N., Mineka, S, ve J. M. Holey, (2013). Anormal Psikoloji. Okan Gündüz (Çev). Kaknüs Yayınları, İstanbul. İlgili Makaleler |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Disiplinindeki temel kavramları ve kuramları bilir. | X | |||||
2 | Disiplinindeki sorunları analiz edip bu sorunlara çözüm önerileri sunacak analitik düşünme becerilerine sahiptir. | X | |||||
3 | Girişimci kişilik özelliklerini tanır ve girişimci kişilik özelliklerini geliştirme fırsatlarını izler. | X | |||||
4 | Girişimci ve iç girişimci davranışları tanır, bu davranışları iş fırsatlarını değerlendirmede ve görev yaptığı kurumlarda yeniliği teşvik etmede sergileyebilir. | X | |||||
5 | Bilgi teknolojisinin kavramsal bilgisine ve pratik uygulamalarına hâkimdir. | X | |||||
6 | Alanına yönelik bilgi teknolojilerini kullanabilir. | X | |||||
7 | Meslek yaşamında insanların ve ekonomilerin gelişimini ve çevrenin iyileştirilmesini sağlayan faaliyetleri tasarlayabilir. | X | |||||
8 | İş yaşamında etik sorunların ve bu sorunların toplumsal ve kurumsal etkilerinin farkında olur. | X | |||||
9 | Sorun çözme süreçlerinde etik sorumluluklarını bilir ve bu süreçlerde etik ilkelere riayet eder. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 20 |
Toplam | 20 |
1. Final | 40 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 2 | 10 | 20 |
Ödev | 1 | 15 | 15 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 135 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,4 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |