Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Örgütlerde Psikolojik Sorunlar | ISL 473 | 7 | 2 + 0 | 2 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. EMRAH ÖZSOY |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Mehmet Oğuzhan KALEM
|
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Modern çalışma yaşamından kaynaklanan birey ve örgüt temelli psikolojik sorunların ve bu sorunların arka planın anlaşılması, söz konusu psikolojik sorunlara ilişkin bilimsel çalışmaların bulgularının paylaşılması ve çalışma yaşamındaki psikolojik sorunlarla başa çıkma yöntemlerinin anlaşılması. |
Dersin İçeriği | Örgütlerde çalışanların karşılaştığı zihinsel, duygusal ve davranışsal sorunların arka planının tanıtılması, Anormal psikoloji ve psikolojik sorunların tanıtımı, örgütlerde psikolojik şiddet, kötü niyetli yöneticiler, saldırgan davranışlar, cinsiyet temelli sorunlar, işkoliklik, güvensizlik, yabancılaşma ve rol çatışması gibi konular ele alınacaktır. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş: dersin tanıtılması, ders materyallerinin duyurulması | Önerilen kaynağın ilgili bölümü |
2 | Anormal psikolojinin kapsamı ve çalışma yaşamında yaşanan psikolojik sorunların toplumsal, örgütsel ve bireysel dinamiklerinin anlaşılması | Önerilen kaynağın ilgili bölümü |
3 | Örgütlerde psikolojik şiddet | Önerilen kaynağın ilgili bölümü |
4 | Örgütlerde dedikodu ve kıskançlık, | Önerilen kaynağın ilgili bölümü |
5 | İstismarcı yöneticilerin örgüt ve çalışanlar üzerine etkisi | Önerilen kaynağın ilgili bölümü |
6 | Örgütlerde saldırgan davranışlar | Önerilen kaynağın ilgili bölümü |
7 | Örgütlerde cinsiyet temelli sorunlar | Önerilen kaynağın ilgili bölümü |
8 | Ara sınav | Öğrenci sunumlarının dinlenmesi ve konuların tartışılması |
9 | Psikolojik sözleşme ihlali | Önerilen kaynağın ilgili bölümü |
10 | İşkoliklik | Önerilen kaynağın ilgili bölümü |
11 | Kötüye kullanma (zaman, kaynak ve bilgi) ve sabote etme | Önerilen kaynağın ilgili bölümü |
12 | Yabancılaşma ve güvensizlik | Önerilen kaynağın ilgili bölümü |
13 | Rol belirsizliği ve rol çatışması | Önerilen kaynağın ilgili bölümü |
14 | Genel değerlendirme ve tartışma | Önerilen kaynağın ilgili bölümü |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Tutar, H. (2004). İşyerinde Psikolojik Şiddet Sarmalı: Nedenleri Ve Sonuçları. Yönetim Bilimleri Dergisi, 2, 2, 101-128. Tutar, Hasan (2015). Mobbing. Detay Yayıncılık. Butcher, J, N., Mineka, S, ve J. M. Holey, (2013). Anormal Psikoloji. Okan Gündüz (Çev). Kaknüs Yayınları, İstanbul. Burger, J. M., (2006). Kişilik Psikoloji Biliminin İnsan Doğasına Dair Söyledikleri.’’, İ. D. E. Sarılıoğlu (çev.) 1. Baskı, Kaknüs Yayınları, İstanbul. Robbins, S. P. ve Judge, T. A., (2012). Örgütsel Davranış 14. Basımdan Çeviri,. Ed. İnci. Erdem, Nobel Yayıncılık, Ankara. İlgili Makaleler |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Disiplinindeki temel kavramları ve kuramları bilir. | X | |||||
2 | Disiplinindeki sorunları analiz edip bu sorunlara çözüm önerileri sunacak analitik düşünme becerilerine sahiptir. | X | |||||
3 | Girişimci kişilik özelliklerini tanır ve girişimci kişilik özelliklerini geliştirme fırsatlarını izler. | X | |||||
4 | Girişimci ve iç girişimci davranışları tanır, bu davranışları iş fırsatlarını değerlendirmede ve görev yaptığı kurumlarda yeniliği teşvik etmede sergileyebilir. | X | |||||
5 | Bilgi teknolojisinin kavramsal bilgisine ve pratik uygulamalarına hâkimdir. | X | |||||
6 | Alanına yönelik bilgi teknolojilerini kullanabilir. | X | |||||
7 | Meslek yaşamında insanların ve ekonomilerin gelişimini ve çevrenin iyileştirilmesini sağlayan faaliyetleri tasarlayabilir. | X | |||||
8 | İş yaşamında etik sorunların ve bu sorunların toplumsal ve kurumsal etkilerinin farkında olur. | X | |||||
9 | Sorun çözme süreçlerinde etik sorumluluklarını bilir ve bu süreçlerde etik ilkelere riayet eder. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 |
---|
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Kısa Sınav | 10 |
2. Kısa Sınav | 10 |
1. Ödev | 20 |
Toplam | 100 |
1. Final | 40 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 2 | 10 | 20 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 125 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |