Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Sosyal Medya ve İky | IKY 382 | 6 | 2 + 0 | 2 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. TÜRKER BAŞ |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Mustafa AMARAT |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Sosyal medya hakkında derinlemesine bir kavrayış geliştirmek, sosyal medya araç ve teknolojilerini tanıtmak. |
Dersin İçeriği | Ders içeriği öğrencilere Web 2.0 dünyası hakkında geniş bir bakış açısı ve derin bir kavrayış kazandıracak şekilde oluşturulmuştur. Program kapsamında, sosyal medyanın İKnın işe alım, iletişim, işveren marka oluşumu fonksiyonlarında kullanımı, Web 2.0ın sağladığı güçlü araçlar, bu araçların nasıl yararlanılacağı, en iyi uygulamalar hakkında ayrıntılı bilgi verilecektir. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Teknolojik ve sosyo-kültürel değişimler, bunların insanların birbirleri ile iletişim kurma, iş araştırma vb. davranışlarına etkilerini anlamak. Şirketlerin değişime karşı tutumları. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Sosyal Medyanın İnsan Kaynakları fonksiyonuna sağlayabileceği yararlar, söz konusu yararların maksimize edilmesi. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
3 | Sosyal Medya Araç ve Teknolojileri , bunların gelişme trendleri | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
4 | Sosyal medya araçlarının temel ve ileri özellikleri, profesyonel yaşantıdaki yeri, insan kaynakları fonksiyonları için kullanımı. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
5 | Sosyal ve Dijital medya Internet trafiği (Arama Motoru Optimizasyonu (SEO), trafik sağlama, organik trafik, paralı trafik, arama motorları) | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
6 | Temel hukuki düzenlemeler, tehlikeli alanlar. Sosyal medyada uyulması gereken etik kurallar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
7 | Sosyal Medya Politikasının gerekliliği, taşıması gereken özellikler, cevap vermesi gereken sorular, Sosyal Medya Politikası - Sosyal Medya Rehberi ilişkisi, Sosyal Medya Politikasının oluşturulması. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
8 | Sosyal medyanın işe alım için kullanımı: Pasif adaylara ulaşmak, cevap oranını yükseltmek, güvene dayalı uzun vadeli ilişkiler kurmak, nitelikli aday havuz oluşturmak. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
9 | Sosyal medya stratejisini belirlemek ve sosyal medya planı oluşturmak. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Sosyal Medyayı Anlamak Web 2.0ın temel özellikleri, Sosyal Medya İnsan Kaynakları ilişkisi. | Özgen Ebru, Kara Tolga, Sosyal Medya Akademi, Beta Yayınları, 2012. Clay Shirky, Herkes Örgüt & İnternet Gruplarının Gücü, Optimist, 2012. |
2 | Sosyal Medya ve Değişim: Teknolojik ve sosyo-kültürel değişimler, bunların insanların birbirleri ile iletişim kurma, iş araştırma vb. davranışlarına etkileri. Değişimin yönetiminde sosyal medyanın İnsan Kaynaklarına sağlayabilecekleri | Özgen Ebru, Kara Tolga, Sosyal Medya Akademi, Beta Yayınları, 2012. Clay Shirky, Herkes Örgüt & İnternet Gruplarının Gücü, Optimist, 2012. |
3 | Sosyal Medya Araç ve Teknolojileri bunların gelişme trendleri: Linkedin, Facebook, Twitter | Özgen Ebru, Kara Tolga, Sosyal Medya Akademi, Beta Yayınları, 2012. Clay Shirky, Herkes Örgüt & İnternet Gruplarının Gücü, Optimist, 2012. |
4 | Sosyal Medya Araç ve Teknolojileri bunların gelişme trendleri: Google +, Tumblr, Foursquare ve Pinterest | Özgen Ebru, Kara Tolga, Sosyal Medya Akademi, Beta Yayınları, 2012. Clay Shirky, Herkes Örgüt & İnternet Gruplarının Gücü, Optimist, 2012. |
5 | Sosyal ve Dijital medya Internet trafiği (Arama Motoru Optimizasyonu (SEO), trafik sağlama, organik trafik, paralı trafik, arama motorları) | Özgen Ebru, Kara Tolga, Sosyal Medya Akademi, Beta Yayınları, 2012. Clay Shirky, Herkes Örgüt & İnternet Gruplarının Gücü, Optimist, 2012. |
6 | Online eğilim takibi, eğilim oluşturma, İnsan Kaynaklarına katkı sağlayacak fırsatları belirlemek, yeni fikirler üretmek. | Özgen Ebru, Kara Tolga, Sosyal Medya Akademi, Beta Yayınları, 2012. Clay Shirky, Herkes Örgüt & İnternet Gruplarının Gücü, Optimist, 2012. |
7 | İçerik Oluşturmak: Sosyal medyada İnsan Kaynakları içeriğinin belirlenmesi, içerik oluşturmak için kullanılabilecek araç ve teknolojiler. | Özgen Ebru, Kara Tolga, Sosyal Medya Akademi, Beta Yayınları, 2012. Clay Shirky, Herkes Örgüt & İnternet Gruplarının Gücü, Optimist, 2012. |
8 | Krizleri Önlemek ve Yönetmek: İşveren marka ve itibarının sosyal medyada izlenmesi, kriz öncesi sessizliği okumak, şikayet ve krizleri yönetmek. | Özgen Ebru, Kara Tolga, Sosyal Medya Akademi, Beta Yayınları, 2012. Clay Shirky, Herkes Örgüt & İnternet Gruplarının Gücü, Optimist, 2012. |
9 | Hukuki ve Etik Konular: Temel hukuki düzenlemeler, tehlikeli alanlar. Hukuki konulara yönelik pratik öneriler. Sosyal medyada uyulması gereken etik kurallar | Özgen Ebru, Kara Tolga, Sosyal Medya Akademi, Beta Yayınları, 2012. Clay Shirky, Herkes Örgüt & İnternet Gruplarının Gücü, Optimist, 2012. |
10 | Sosyal Medya Politikasını Oluşturmak: Sosyal Medya Politikasının gerekliliği, taşıması gereken özellikler, cevap vermesi gereken sorular, Sosyal Medya Politikası - Sosyal Medya Rehberi ilişkisi, Sosyal Medya Politikasının oluşturulması. | Özgen Ebru, Kara Tolga, Sosyal Medya Akademi, Beta Yayınları, 2012. Clay Shirky, Herkes Örgüt & İnternet Gruplarının Gücü, Optimist, 2012. |
11 | Ajanslarla İletişim Kurmak: Doğru ajansı seçmek, brif vermek, ajansın faaliyetlerini izlemek ve değerlendirebilmek. | Özgen Ebru, Kara Tolga, Sosyal Medya Akademi, Beta Yayınları, 2012. Clay Shirky, Herkes Örgüt & İnternet Gruplarının Gücü, Optimist, 2012. |
12 | Sosyal Ağların İşe Alım İçin Kullanımı Pasif adaylara ulaşmak, cevap oranını yükseltmek, güvene dayalı uzun vadeli ilişkiler kurmak, nitelikli aday havuz oluşturmak. | Özgen Ebru, Kara Tolga, Sosyal Medya Akademi, Beta Yayınları, 2012. Clay Shirky, Herkes Örgüt & İnternet Gruplarının Gücü, Optimist, 2012. |
13 | Sosyal Medya Stratejisinin belirlenmesi ve Sosyal Medya Planının oluşturulması Vaka Çalışması | Uygulama |
14 | Sosyal Medya Stratejisinin belirlenmesi ve Sosyal Medya Planının oluşturulması Vaka Çalışması | Uygulama |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Özgen Ebru, Kara Tolga, Sosyal Medya Akademi, Beta Yayınları, 2012. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Disiplinindeki temel kavramları ve kuramları bilir. | X | |||||
2 | Disiplinindeki sorunları analiz edip bu sorunlara çözüm önerileri sunacak analitik düşünme becerilerine sahiptir. | X | |||||
3 | Girişimci kişilik özelliklerini tanır ve girişimci kişilik özelliklerini geliştirme fırsatlarını izler. | X | |||||
4 | Girişimci ve iç girişimci davranışları tanır, bu davranışları iş fırsatlarını değerlendirmede ve görev yaptığı kurumlarda yeniliği teşvik etmede sergileyebilir. | X | |||||
5 | Bilgi teknolojisinin kavramsal bilgisine ve pratik uygulamalarına hâkimdir. | X | |||||
6 | Alanına yönelik bilgi teknolojilerini kullanabilir. | X | |||||
7 | Meslek yaşamında insanların ve ekonomilerin gelişimini ve çevrenin iyileştirilmesini sağlayan faaliyetleri tasarlayabilir. | X | |||||
8 | İş yaşamında etik sorunların ve bu sorunların toplumsal ve kurumsal etkilerinin farkında olur. | X | |||||
9 | Sorun çözme süreçlerinde etik sorumluluklarını bilir ve bu süreçlerde etik ilkelere riayet eder. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Teknolojik ve sosyo-kültürel değişimler, bunların insanların birbirleri ile iletişim kurma, iş araştırma vb. davranışlarına etkilerini anlamak. Şirketlerin değişime karşı tutumları. | |||||||||
2 | Sosyal Medyanın İnsan Kaynakları fonksiyonuna sağlayabileceği yararlar, söz konusu yararların maksimize edilmesi. | |||||||||
3 | Sosyal Medya Araç ve Teknolojileri , bunların gelişme trendleri | |||||||||
4 | Sosyal medya araçlarının temel ve ileri özellikleri, profesyonel yaşantıdaki yeri, insan kaynakları fonksiyonları için kullanımı. | |||||||||
5 | Sosyal ve Dijital medya Internet trafiği (Arama Motoru Optimizasyonu (SEO), trafik sağlama, organik trafik, paralı trafik, arama motorları) | |||||||||
6 | Temel hukuki düzenlemeler, tehlikeli alanlar. Sosyal medyada uyulması gereken etik kurallar. | |||||||||
7 | Sosyal Medya Politikasının gerekliliği, taşıması gereken özellikler, cevap vermesi gereken sorular, Sosyal Medya Politikası - Sosyal Medya Rehberi ilişkisi, Sosyal Medya Politikasının oluşturulması. | |||||||||
8 | Sosyal medyanın işe alım için kullanımı: Pasif adaylara ulaşmak, cevap oranını yükseltmek, güvene dayalı uzun vadeli ilişkiler kurmak, nitelikli aday havuz oluşturmak. | |||||||||
9 | Sosyal medya stratejisini belirlemek ve sosyal medya planı oluşturmak. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 70 |
1. Ödev | 10 |
2. Ödev | 10 |
3. Ödev | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Ödev | 3 | 15 | 45 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 134 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,36 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |