Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Pazarlamada Fiyatlandırma ISL 388 6 2 + 0 2 5
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. FARUK ANIL KONUK
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Bu derste fiyatlandırmanın pazarlama bakış açısıyla ele alınması ve fiyatlandırma stratejileri hakkında bilgi verilmesi amaçlanmaktadır.

Dersin İçeriği

Fiyat kavramı, başa baş analizi, kar marjı, algılanan değer, Fiyatlandırma ve Tüketim, fiyatlandırma stratejileri, internette fiyatlandırma, fiyatlandırma ve etik, ürün hayat eğrisi ve fiyatlandırma

Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Fiyat, başa baş noktası ve kar marjı kavramlarını tanımlar ve örnekler verir. Anlatım, Soru-Cevap,
2 Algılanan değer kavramı ve fiyat arasındaki ilişkiyi analiz eder ve yorumlar. Soru-Cevap, Anlatım,
3 Tüketici davranışları ve fiyat arasında ilişki kurar ve çıkarımlarda bulunur. Soru-Cevap, Anlatım,
4 Fiyatlandırma stratejileri hakkında bilgi verir. Soru-Cevap, Anlatım,
5 Fiyatı rekabet avantajı sağlamada nasıl kullanılacağı konusunda çıkarımlarda bulunur. Soru-Cevap, Anlatım,
6 İnternette Fiyatlandırma hakkında bilgi sahibi olur. Soru-Cevap, Anlatım,
7 Beyin Fırtınası, Anlatım,
8 Beyin Fırtınası, Anlatım,
9 Beyin Fırtınası, Anlatım,
10 Beyin Fırtınası, Anlatım,
11 Beyin Fırtınası, Anlatım,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Pazarlama ile ilgili Temel Kavramlar Dersle ilgili kaynakların ilgili bölümleri gözden geçirilmeli
2 Fiyat Kavramı, Başabaş Analizi ve Kar Marjı Dersle ilgili kaynakların ilgili bölümleri gözden geçirilmeli
3 Algılanan Değer ve Fiyatlandırma Dersle ilgili kaynakların ilgili bölümleri gözden geçirilmeli
4 Fiyatlandırma ve Tüketim Dersle ilgili kaynakların ilgili bölümleri gözden geçirilmeli
5 Yeni Ürünler için Fiyatlandırma Stratejileri Dersle ilgili kaynakların ilgili bölümleri gözden geçirilmeli
6 Fiyatlandırma ve Rekabet Dersle ilgili kaynakların ilgili bölümleri gözden geçirilmeli
7 Ürün Hayat Eğrisi ve Fiyatlandırma Dersle ilgili kaynakların ilgili bölümleri gözden geçirilmeli
8 Vize sınavı Dersle ilgili kaynakların ilgili bölümleri gözden geçirilmeli
9 Fiyatlandırma Stratejileri Dersle ilgili kaynakların ilgili bölümleri gözden geçirilmeli
10 Fiyatlandırma Stratejileri Dersle ilgili kaynakların ilgili bölümleri gözden geçirilmeli
11 İnternette Fiyatlandırma Dersle ilgili kaynakların ilgili bölümleri gözden geçirilmeli
12 Perakendecilikte Fiyatlandırma Dersle ilgili kaynakların ilgili bölümleri gözden geçirilmeli
13 Fiyatlandırma ile İlgili Etik Konular Dersle ilgili kaynakların ilgili bölümleri gözden geçirilmeli
14 Örnek Olay Analizi Dersle ilgili kaynakların ilgili bölümleri gözden geçirilmeli
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

Gülfidan, İ. (2011), Fiyatlandırma : Harvard Business Review, MESS, İstanbul

 

Nagle, T.T. ve Hogan, J.E. (2006), The strategy and tactics of pricing : a guide to growing more profitably,  4th. Edition, , Pearson/Prentice Hall, Upper Saddle River, NJ

 Özcan, K. (2015). Pazarlamada Fiyat, Davranışsal Bir Yaklaşım, Akademisyen Kitabevi.

  Remzi ALTUNIŞIK, Şuayb ÖZDEMİR ve Ömer TORLAK, (2015), Modern Pazarlama, Değişim Yayınları, 6 baskı. 

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Disiplinindeki temel kavramları ve kuramları bilir. X
2 Disiplinindeki sorunları analiz edip bu sorunlara çözüm önerileri sunacak analitik düşünme becerilerine sahiptir. X
3 Girişimci kişilik özelliklerini tanır ve girişimci kişilik özelliklerini geliştirme fırsatlarını izler. X
4 Girişimci ve iç girişimci davranışları tanır, bu davranışları iş fırsatlarını değerlendirmede ve görev yaptığı kurumlarda yeniliği teşvik etmede sergileyebilir. X
5 Bilgi teknolojisinin kavramsal bilgisine ve pratik uygulamalarına hâkimdir. X
6 Alanına yönelik bilgi teknolojilerini kullanabilir. X
7 Meslek yaşamında insanların ve ekonomilerin gelişimini ve çevrenin iyileştirilmesini sağlayan faaliyetleri tasarlayabilir. X
8 İş yaşamında etik sorunların ve bu sorunların toplumsal ve kurumsal etkilerinin farkında olur. X
9 Sorun çözme süreçlerinde etik sorumluluklarını bilir ve bu süreçlerde etik ilkelere riayet eder.
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9
1 Fiyat, başa baş noktası ve kar marjı kavramlarını tanımlar ve örnekler verir.
2 Algılanan değer kavramı ve fiyat arasındaki ilişkiyi analiz eder ve yorumlar.
3 Tüketici davranışları ve fiyat arasında ilişki kurar ve çıkarımlarda bulunur.
4 Fiyatlandırma stratejileri hakkında bilgi verir.
5 Fiyatı rekabet avantajı sağlamada nasıl kullanılacağı konusunda çıkarımlarda bulunur.
6 İnternette Fiyatlandırma hakkında bilgi sahibi olur.
7
8
9
10
11
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ödev 10
Toplam 10
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ara Sınav 1 15 15
Kısa Sınav 1 5 5
Ödev 2 5 10
Final 1 20 20
Toplam İş Yükü 130
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,2
Dersin AKTS Kredisi 5