Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Stok Yönetimi ISL 370 6 2 + 0 2 5
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi MURAT AYANOĞLU
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları Arş.Gör.Asuman ÜSTÜNDAĞ
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Kapasite gereksinimlerini düzgünleştirmek, belirsizlikler ile başa çıkabilmek, sipariş maliyetlerini azaltmak, miktar indirimlerinden yararlanmak, yakın gelecekteki muhtemel fiyat artışlarına karşı korunmak ve müşterilere daha hızlı ve kaliteli mal/hizmet sunabilmek için stok yönetimi tüm işletmeler için hayati önem taşımaktadur. Bu ders aracılığı ile öğrencilere stok yönetimi hakkında temel bilgilerin verilmesi ve çeşitli uygulamalar ile tanıştırılması amaçlanmıştır.
Dersin İçeriği Stok, Stok Problemleri, Stok Maliyetleri,Etkin Stok Yönetimi, ERP, Tam Zamanında Üretim
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Stok ve stok kontrolü kavramlarını tanır. Tartışma, Problem Çözme, Rol Oynama, Gezi / Gözlem, Anlatım, Beyin Fırtınası,
2 Stok türleri ve stok kontrol çeşitleri hakkında bilgi sahibidir. Anlatım, Beyin Fırtınası, Tartışma, Problem Çözme, Rol Oynama,
3 ABC Analizi, FSN Analizi, VED Analizi gibi yöntemleri uygular. Anlatım, Beyin Fırtınası, Tartışma, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Gezi / Gözlem, Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı),
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Stokun önemi
2 Stok problemleri
3 Stok maliyetleri
4 Stok kontrol yöntemleri
5 Etkin stok yönetimi
6 Tedarik zinciri yönetimi ve lojistik
7 Malzeme ihtiyaç planlama
8 Üretim kaynakları planlaması
9 Kapasite ihtiyaç planlama
10 Kurumsal kaynak planlama
11 Tam zamanında üretim
12 Emanet (negatif) stok yönetimi
13 KOBİ´ler için Stok Yönetimi Esasları
14 Genel Değerlendirme
Kaynaklar
Ders Notu Orhan Küçük, Stok Yönetimi, Seçkin Kitabevi, Ankara, 2009
Ders Kaynakları James R. Stock & Douglas M. Lambert, Strategic Logistic Management, Mc Graw Hill Publishing, 2001
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Disiplinindeki temel kavramları ve kuramları bilir. X
2 Disiplinindeki sorunları analiz edip bu sorunlara çözüm önerileri sunacak analitik düşünme becerilerine sahiptir. X
3 Girişimci kişilik özelliklerini tanır ve girişimci kişilik özelliklerini geliştirme fırsatlarını izler. X
4 Girişimci ve iç girişimci davranışları tanır, bu davranışları iş fırsatlarını değerlendirmede ve görev yaptığı kurumlarda yeniliği teşvik etmede sergileyebilir. X
5 Bilgi teknolojisinin kavramsal bilgisine ve pratik uygulamalarına hâkimdir. X
6 Alanına yönelik bilgi teknolojilerini kullanabilir. X
7 Meslek yaşamında insanların ve ekonomilerin gelişimini ve çevrenin iyileştirilmesini sağlayan faaliyetleri tasarlayabilir. X
8 İş yaşamında etik sorunların ve bu sorunların toplumsal ve kurumsal etkilerinin farkında olur. X
9 Sorun çözme süreçlerinde etik sorumluluklarını bilir ve bu süreçlerde etik ilkelere riayet eder.
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9
1 Stok ve stok kontrolü kavramlarını tanır.
2 Stok türleri ve stok kontrol çeşitleri hakkında bilgi sahibidir.
3 ABC Analizi, FSN Analizi, VED Analizi gibi yöntemleri uygular.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 50
1. Kısa Sınav 10
1. Ödev 20
1. Performans Görevi (Uygulama) 10
2. Kısa Sınav 10
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 40
1. Final 60
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ara Sınav 1 6 6
Ödev 1 10 10
Performans Görevi (Laboratuvar) 1 20 20
Final 1 20 20
Toplam İş Yükü 136
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,44
Dersin AKTS Kredisi 5