Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Pazarlama Etiği | ISL 413 | 7 | 2 + 0 | 2 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. EMRE YILDIRIM |
Dersi Verenler | Doç.Dr. EMRE YILDIRIM, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | Pazarlama uygulamalarının hukuki boyutunun önem kazanmasına paralel olarak pazarlama etiği konusu da sorgulanmaya başlanmıştır. Bu derste, pazarlama etiği konusunun kavramsal ve ölçüm boyutunda öğretilmesi hedeflenerek, sosyal ve toplumsal kazanımlar elde edilmesi amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu derste, Pazarlama etiği ile ilgili temel kavramlar, etik ve ahlak ilişkisi, etiğin felsefi boyutu, uygulamadan örnekler ve örnek olaylar, etiğin nasıl ölçüleceği ve araştırılacağı ayrıntılı bir literatür özeti çerçevesinde ele alınacaktır. |
Kalkınma Amaçları |
---|
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Etik ve etikle ilgili kavramları tanımlar, örnekler verir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Etik kavramının pazarlama ile ilişkilendirerek pazarlama etik ilişkisi unsurlarını analiz eder. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
3 | Pazarlama etiğinin işletmeler açısından önemi vurgulanarak işletmelerin uygun stratejiler geliştirmesini sağlanır. | Gösterip Yaptırma, Problem Çözme, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
4 | Pazarlama Etiği işletmelerin haksız rekabet uygulamalarına uygun stratejiler geliştirir. | Problem Çözme, Tartışma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
5 | Pazarlama Etiği pazarlama iletişimi uygulamalarını analiz eder. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, Deney ve Laboratuvar, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Ahlak kavramına felsefi açıdan (etik) bakış | |
2 | İşletmelerde sosyal sorumluluk anlayışı | |
3 | İş ahlakı, boyutları ve iş ahlakının gerekliliği | |
4 | Pazarlama etiği ve pazarlamada etik karar alma modelleri | |
5 | Yeni ürün geliştirme sürecinde proaktif etik anlayış | |
6 | Etiketleme, ambalaj, garanti ve planlı eskitmede etik dışı işletme uygulamaları | |
7 | İşletmelerarası rekabeti engelleyici fiyatlandırma uygulamaları | |
8 | Tüketicileri yanıltıcı fiyatlandırma uygulamalarının yansımaları | |
9 | Arasınav | |
10 | Perakendeci-tedarikçi ilişkilerinden kaynaklı etik dışı uygulamalar | |
11 | Etik dışı reklam uygulamaları ve çocuklar & kadınlar üzerindeki etkileri | |
12 | Kişisel satış, satış geliştirme ve halkla ilişkilerde etik sorunlar | |
13 | Tüketici taraflı etik dışı davranışların incelenmesi | |
14 | e-ticarette etik ve internette gerçekleşen suçlar üzerine tartışma |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Yıldırım, E. ve Mert, K. (2020). Etik Pazarlama Yolunda Neyi, Nasıl Yapma(ma)lı? Ankara: Gazi Kitabevi. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Disiplinindeki temel kavramları ve kuramları bilir. | X | |||||
2 | Disiplinindeki sorunları analiz edip bu sorunlara çözüm önerileri sunacak analitik düşünme becerilerine sahiptir. | X | |||||
3 | Girişimci kişilik özelliklerini tanır ve girişimci kişilik özelliklerini geliştirme fırsatlarını izler. | X | |||||
4 | Girişimci ve iç girişimci davranışları tanır, bu davranışları iş fırsatlarını değerlendirmede ve görev yaptığı kurumlarda yeniliği teşvik etmede sergileyebilir. | X | |||||
5 | Bilgi teknolojisinin kavramsal bilgisine ve pratik uygulamalarına hâkimdir. | X | |||||
6 | Alanına yönelik bilgi teknolojilerini kullanabilir. | X | |||||
7 | Meslek yaşamında insanların ve ekonomilerin gelişimini ve çevrenin iyileştirilmesini sağlayan faaliyetleri tasarlayabilir. | X | |||||
8 | İş yaşamında etik sorunların ve bu sorunların toplumsal ve kurumsal etkilerinin farkında olur. | X | |||||
9 | Sorun çözme süreçlerinde etik sorumluluklarını bilir ve bu süreçlerde etik ilkelere riayet eder. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Etik ve etikle ilgili kavramları tanımlar, örnekler verir. | |||||||||
2 | Etik kavramının pazarlama ile ilişkilendirerek pazarlama etik ilişkisi unsurlarını analiz eder. | |||||||||
3 | Pazarlama etiğinin işletmeler açısından önemi vurgulanarak işletmelerin uygun stratejiler geliştirmesini sağlanır. | |||||||||
4 | Pazarlama Etiği işletmelerin haksız rekabet uygulamalarına uygun stratejiler geliştirir. | |||||||||
5 | Pazarlama Etiği pazarlama iletişimi uygulamalarını analiz eder. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 30 |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Kısa Sınav | 10 |
2. Kısa Sınav | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Ödev | 2 | 10 | 20 |
Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 15 | 15 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 129 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,16 | ||
dersAKTSKredisi | 5 |